Meer spiermassa krijgen, hoe?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Spiermassa, mijn trainer in de fitness vertelde me dat je op 1 jaar niet meer dan 2 à 3 kg spiermassa kan aankweken ... *op een gezonde wijze uiteraard wel te verstaan*
Dus dan maak ik de conclusie: Mountainbiken en fitnessen kan zeker geen kwaad, integendeel ... de spieren die gebruikt en getraind worden bij het fitnessen komen zeker van pas bij het mountainbiken!!
Dus dan maak ik de conclusie: Mountainbiken en fitnessen kan zeker geen kwaad, integendeel ... de spieren die gebruikt en getraind worden bij het fitnessen komen zeker van pas bij het mountainbiken!!
- rallymaster
- Mountainbiker
Post by rallymaster »
trainen op een juiste manier zonder brol. Wij als amateurs hebben toch geen gesneden brood met wespen nodig. 
-
Guest
Post by Guest »
Ikzelf heb vroeger boddy-building gedaan. Spiermassa kweekt ge aan door doelgericht te trainen en niet door al die pottekes. Maar waarom wilde spiermassa? da's allemaal onnodig gewicht, ge kunt voor te biken beter uw spieren op uithouding en kracht trainen. Massa staat niet gelijk aan kracht. Door gewoon uw kracht en uithouding te trainen krijgt ge een veel betere verhouding van uw lijf en veranderd ge niet in zo'n blokske.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
dat doe ik nu in de fitness, oefeningen met gewichten, maar ipv van 4 * 10 keer te herhalen en heel traag te doen, doe ik nu de oefn 4 * 25-30 keer en sneller herhalen, dus meer met de nadruk op uithouding, en kmoe zeggen, ik voel het effect op de fiets... mijn uithouding is al goe vooruit gegaan....maurice wrote:Ikzelf heb vroeger boddy-building gedaan. Spiermassa kweekt ge aan door doelgericht te trainen en niet door al die pottekes. Maar waarom wilde spiermassa? da's allemaal onnodig gewicht, ge kunt voor te biken beter uw spieren op uithouding en kracht trainen. Massa staat niet gelijk aan kracht. Door gewoon uw kracht en uithouding te trainen krijgt ge een veel betere verhouding van uw lijf en veranderd ge niet in zo'n blokske.
Aiaiaiai der is nog werk aan!
even deze reacties allemaal gelezen!
conclussie : wat een ramp, dacht dat de meeste bikers toch een beetje beter op de hoogte waren van wat goed en wat slecht is!
Ik begon te lezen :
trainen, trainen en nog es trainen.
poeders is bucht.
enz...
tot ik Paul zen reactie las, nl, Trainen, rusten en fatsoenlijk eten.
Dacht dat ik eindelijk slimme biker tegenkwam, helaas, vervolg van zen verhaal was een stuk minder.
En waarom weet ik het dan beter?
Wel, misschien omdat ik reeds 8 jaar in het vak van sportvoeding en voedingsupplementen zit? Mss omdat ikzelf een aantal topsporters begeleidt met voedingsadvies? Mss omdat ik het niet allemaal gelezen heb maar ook zelf uitprobeer tijdens mijn tochten?
Enfin.
Trainen doe je gericht, TE veel kan volgens mij niet, toch niet in kilometers uitgedrukt. Te hard daarentegen of te zwaar!!!
Rusten : mss soms wel belangrijker dan trainen, met een vermoeid lichaam kan je geen prestaties neerzetten.
Voeding : zeer belangrijk. Op een nuchtere maag kan je geen uren gaan rondtoeren, nuja kruipen heelmss.
Voeding dient als branstof. Zoals benzine in een wagen, zonder de juiste brandstof geen goede performances, doe naft in een diesel ent valt ook tegen,...
sportvoeding : noodzakelijk tijdens de lange duurtochten, waarom? hoeveel valiezen bananen ga je meesleuren tijdens een endurance race van boven de 100 km? de meeste sportdranken en repen zijn zeer compact doch zeer voedzaam dus ideaal om mee te nemen.
voedingssupplementen? Vitamines zeker en vast! tekort aan ijzer, mineralen, zouten enz kunnen lijden tot krampen of andere nare gevolgen. proteinen en creatine enz... Ja en Neen, Hangt ervan af wat jullie doen is! ga je elke zondag 40 km toertocht rijden? Dan is dat niet echt nodig, doe je zo een tocht 2 dagen na mekaar met een vrij hoge snelheid? dan raad ik je wel aan te supplementeren met recuperatiedranken, en eventueel eiwitpoeders om een beter herstel te garanderen.
Soit, deze mail begint mooi lang te worden, te lang zelfs.
Ik krijg meer dan waarschijnlijk nog genoeg reacties, dus nog genoeg plaats om meer informatie uit te spugen!

conclussie : wat een ramp, dacht dat de meeste bikers toch een beetje beter op de hoogte waren van wat goed en wat slecht is!
Ik begon te lezen :
poeders is bucht.
enz...
Dacht dat ik eindelijk slimme biker tegenkwam, helaas, vervolg van zen verhaal was een stuk minder.
Wel, misschien omdat ik reeds 8 jaar in het vak van sportvoeding en voedingsupplementen zit? Mss omdat ikzelf een aantal topsporters begeleidt met voedingsadvies? Mss omdat ik het niet allemaal gelezen heb maar ook zelf uitprobeer tijdens mijn tochten?
Enfin.
Trainen doe je gericht, TE veel kan volgens mij niet, toch niet in kilometers uitgedrukt. Te hard daarentegen of te zwaar!!!
Rusten : mss soms wel belangrijker dan trainen, met een vermoeid lichaam kan je geen prestaties neerzetten.
Voeding : zeer belangrijk. Op een nuchtere maag kan je geen uren gaan rondtoeren, nuja kruipen heelmss.
Voeding dient als branstof. Zoals benzine in een wagen, zonder de juiste brandstof geen goede performances, doe naft in een diesel ent valt ook tegen,...
sportvoeding : noodzakelijk tijdens de lange duurtochten, waarom? hoeveel valiezen bananen ga je meesleuren tijdens een endurance race van boven de 100 km? de meeste sportdranken en repen zijn zeer compact doch zeer voedzaam dus ideaal om mee te nemen.
voedingssupplementen? Vitamines zeker en vast! tekort aan ijzer, mineralen, zouten enz kunnen lijden tot krampen of andere nare gevolgen. proteinen en creatine enz... Ja en Neen, Hangt ervan af wat jullie doen is! ga je elke zondag 40 km toertocht rijden? Dan is dat niet echt nodig, doe je zo een tocht 2 dagen na mekaar met een vrij hoge snelheid? dan raad ik je wel aan te supplementeren met recuperatiedranken, en eventueel eiwitpoeders om een beter herstel te garanderen.
Ik krijg meer dan waarschijnlijk nog genoeg reacties, dus nog genoeg plaats om meer informatie uit te spugen!
Aiaiaiai der is nog werk aan!
even deze reacties allemaal gelezen!
Ik begon te lezen :
poeders is bucht.
enz...
Enfin.

Ik begon te lezen :
poeders is bucht.
enz...
Enfin.
-
Guest
Re: Aiaiaiai der is nog werk aan!
Post by Guest »
Ik denk dat je een verschil moet maken tussen voedingssuplimenten die nodig zijn om langdurige prestaties vol te houden en die ondersteunend werken, mits voldoende basisconditie.Performer wrote:even deze reacties allemaal gelezen!
conclussie : wat een ramp, dacht dat de meeste bikers toch een beetje beter op de hoogte waren van wat goed en wat slecht is!![]()
Ik begon te lezen :
poeders is bucht.![]()
enz...
Waar het hier om gaat zijn Weihtgainers,proteineshakes en middelen om je spiervorming op een niet natuurlijke manier te stimuleren.
mening
hey maurice,
ik heb respect voor ieders mening, maar denk dat je toch iets te licht over het feit spiermassa toename heengaat!
Persoonlijk vindt ik dat een biker geen nood heeft aan weight gainers, deze zijn op de markt voor de body builders en of mensen die willen uitzetten. Doch een fatsoenlijk uitgebalanceerde eiwitcombinatie is noodzakelijk om spieren kunnen bij te winnen en of ze te herstellen.
Eiwitten zijn nl opgebouwd uit aminozuren en het zijn net die aminozuren die de basis-stenen zijn van de spieren. Dan mag je nog zo gezond of evenwichtig eten en leven, een mens kan immers nooit voldoende van deze aminozuren uit de voedselketen halen om optimale prestaties neer te zetten.
Het probleem zit em in de opleiding van de bikers, nl er is er geen!(er is veel te weinig informatie beschikbaar over dit item, helemaal geen info in vergelijking met materialen, fietsen, high-end producten, ...)
Deze sport is nog zo jong dat er nog zoveel onbeantwoorde vragen zijn.
De bikers rijden vaak met het duurste en beste en lichtste materiaal rond, maar de basis slagen ze over, nl is mijn lichaam wel in orde!?
Gelukkig zie ik de laatste 2 jaar een nieuwe tendens opkomen, de wedstrijdrijders weten al wie we zijn, wat we doen(voor hen) en wat we bieden. Ergens ben ik heel blij te zien dat er nog zoveel 'leken' zijn. Dwz dat we nog veel werk te doen hebben!
En ik ga zeer graag deze uitdaging aan!
De uitdaging om de bikers te overtuigen van het nut van de poederkes en andere brol!
Greetz
Jo
ik heb respect voor ieders mening, maar denk dat je toch iets te licht over het feit spiermassa toename heengaat!
Persoonlijk vindt ik dat een biker geen nood heeft aan weight gainers, deze zijn op de markt voor de body builders en of mensen die willen uitzetten. Doch een fatsoenlijk uitgebalanceerde eiwitcombinatie is noodzakelijk om spieren kunnen bij te winnen en of ze te herstellen.
Eiwitten zijn nl opgebouwd uit aminozuren en het zijn net die aminozuren die de basis-stenen zijn van de spieren. Dan mag je nog zo gezond of evenwichtig eten en leven, een mens kan immers nooit voldoende van deze aminozuren uit de voedselketen halen om optimale prestaties neer te zetten.
Het probleem zit em in de opleiding van de bikers, nl er is er geen!(er is veel te weinig informatie beschikbaar over dit item, helemaal geen info in vergelijking met materialen, fietsen, high-end producten, ...)
Deze sport is nog zo jong dat er nog zoveel onbeantwoorde vragen zijn.
De bikers rijden vaak met het duurste en beste en lichtste materiaal rond, maar de basis slagen ze over, nl is mijn lichaam wel in orde!?
Gelukkig zie ik de laatste 2 jaar een nieuwe tendens opkomen, de wedstrijdrijders weten al wie we zijn, wat we doen(voor hen) en wat we bieden. Ergens ben ik heel blij te zien dat er nog zoveel 'leken' zijn. Dwz dat we nog veel werk te doen hebben!
En ik ga zeer graag deze uitdaging aan!
De uitdaging om de bikers te overtuigen van het nut van de poederkes en andere brol!
Greetz
Jo
-
een_echte_hollander
- Mountainbiker
Post by een_echte_hollander »
wow, 6 uur, het maximale wat ik train is dan 4 uur, des zomers. in de winter eigenlijk nooit meer dan 3,5 uur,Epic wrote:T'is eigenlijk simpel, wil je echt dikke benen zit je in de verkeerde discipline. Ik wil absoluut geen dikkere benen en zal die waarschijnlijk nooit hebben ook, ik eet belachelijk veel en kom nooit bij. Ter indicatie: ik ben 1m80 en weeg rond de 65-66kg.
Wil je pure kracht en snelheid zal je moeten trainen op erg hoge omwentelingen, en sessies achter de brommer of auto.
Richt je je op marathons, moet je inderdaad werken aan lange duurtrainingen. Dit is in de winterperiode mijn enige bezigheid, ritten van 3-7u en maximaal één keer per week een "intensievere" tocht maar die mag niet TE zwaar zijn ook. Elke week rij ik minstens één tocht van 6u.
maar jij zal dan wel vaak in de top 20 eindigen of niet?
-
een_echte_hollander
- Mountainbiker
Post by een_echte_hollander »
anyway, ik heb zo'n eiwit 85 ding gekocht. maar wat ze me allemaal vertelden, dat ik echt heel goed moet eten en rusten en veel veel eten. toen dacht ik, wtf zijn die eiwitten dan voor. lijkt inderdaad meer op geld afklopperij.
iig als ik va ndie 750 gram eiwitten niet 1 kilo bijkom, is het vaarwel eiwitten, en ga ik normaal eten.
iig bedankt voor jullie interessante reacties.
iig als ik va ndie 750 gram eiwitten niet 1 kilo bijkom, is het vaarwel eiwitten, en ga ik normaal eten.
iig bedankt voor jullie interessante reacties.