hey,
ik ben op lange termijn bezig nog een kader aan het opbouwen, vooral als trainings bike,
nu zou ik een 30 x 42 setup nemen,
cranckset ben ik nog niet uit, hangt af van wat past ten eerste en tweede de prijs, dus dacht een nieuwe XT of een XTR.
de eenige die ik vind die een 30T middenblad heeft is Extralite.
Zijn er nog andere, en wat is de levensduur hiervan?
alvast bedankt
grtz
-> 2 bladen vooraan
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- JanMan
- Mountainbiker
Extralite is de enige fabrikant die 30 tands bladen maakt voor een 4 steek die je kan gebruiken als middenblad voor zover ik weet.keere wrote:de eenige die ik vind die een 30T middenblad heeft is Extralite.
De levensduur zal even lang zijn als andere tandbladen vermoed ik.
- JanMan
- Mountainbiker
Extralite is de enige fabrikant die 30 tands bladen maakt voor een 4 steek die je kan gebruiken als middenblad voor zover ik weet.keere wrote:de eenige die ik vind die een 30T middenblad heeft is Extralite.
De levensduur zal even lang zijn als andere tandbladen vermoed ik.
Je kan ook je 42 tands blad monteren aan de binnenkant van je crank, daar waar normaal je 32 tands blad zit. Dan kan je als granny een 30 tands blad nemen. Ik denk dat je dan meer keuze hebt. Er zijn enkele profs die zo rijden.
- keere
- Mountainbiker
- Location: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
aha, merci,
en zijn er nog andere alternatieven?
daarmee denk ik dan aan tune, en die e-bones...
maar zou dan wel liefst werken , met een 4kante as, of een isis, en tune is dacht ik enkel 6-kant ofzo,
de bedoeling is dus vooral om gewoon met een dubbel te rijden,
met die vertanding, als ik er wat gewicht mee uitspaar is het handig meegenomen,
en aangezien het een projectje is op de lange baan,
spaar ik wel een maand langer als dat nodig is ...
grtz
maar zou dan wel liefst werken , met een 4kante as, of een isis, en tune is dacht ik enkel 6-kant ofzo,
de bedoeling is dus vooral om gewoon met een dubbel te rijden,
met die vertanding, als ik er wat gewicht mee uitspaar is het handig meegenomen,
en aangezien het een projectje is op de lange baan,
spaar ik wel een maand langer als dat nodig is ...
grtz
- JanMan
- Mountainbiker
Ik zou opteren voor de Tune Bigfoot, deze hebben in tegenstelling tot de Fastfoot wel een vierkante as. Combineer je de Tune Bigfoot met een XT 4kante trapas (oud model) dan heb je een stevige en betrouwbare crank die nog pakken goedkoper is dan een Extralite crank. Bovendien heeft de Tune crank 5 armen waardoor je probleemloos een 29 of 30 tandsblad kan monteren. Ik zou het wel weten als ik van jou was ...keere wrote:,
- keere
- Mountainbiker
- Location: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
thx,JanMan wrote:Ik zou opteren voor de Tune Bigfoot, deze hebben in tegenstelling tot de Fastfoot wel een vierkante as. Combineer je de Tune Bigfoot met een XT 4kante trapas (oud model) dan heb je een stevige en betrouwbare crank die nog pakken goedkoper is dan een Extralite crank. Bovendien heeft de Tune crank 5 armen waardoor je probleemloos een 29 of 30 tandsblad kan monteren. Ik zou het wel weten als ik van jou was ...keere wrote:,
k zal keer kijken waar dak daar kan aangraken voor een ietswat deftige prijs
grtz
- keere
- Mountainbiker
beetje zitten zoeken,
als ik deze combo bestel dan graak ik er volgens mij,
edit: trouwens gevonden op starbike.com (scheelt de volgende keer dat iemand dit zoekt :p)
als ik deze combo bestel dan graak ik er volgens mij,
Item Price Total
tune Big Foot MTB 58/94 mm 175 mm JIS black 226.90 € 226.90 €
Specialites TA chainring Compact 94 mm mid 29 T. black for double 30.90 € 30.90 €
Specialites TA chainring Compact 94 mm outer 42 T. black 44.90 € 44.90 €
Value of goods 302.70 €
Shipping 7.50 €
less 2% discount - 6.20 €
Total sum 304.00 €
(incl. 19% VAT: 48.54 €)
You get 2% discount when you pay in advance by bank transfer.
This means that you pay only 304.00 € instead of 310.20 €.
edit: trouwens gevonden op starbike.com (scheelt de volgende keer dat iemand dit zoekt :p)
- keere
- Mountainbiker
ja da wel, maar da heb ik liggen op mn werk,ATEGEV wrote:Er moet wel nog een trapas bij.
maar k ga eerst eens kijken om der via mn werk aan te graken,
maar aangezien we nix anders bestellen bij peza(en dat ik daar mindere dingen van heb gelezen) vrees ik voor een vlotte service, dus dan toch maar beter eens via internet bestellen,
Beetje late reactie, maar tnx voor de tip. Ik heb dat gedaan, en het heeft me aardig wat millimeters gescheeld. Toch is het niet voldoende. Nu heb ik gezien dat ik aan de drive-side twee spacers heb zitten. Dus nu ga ik kijken voor een 108mm crank en dan (g)een spacer(s) aan de drive-side. Dat moet voldoende zijn denk ik.JanMan wrote:Je kan de limiet van een derailleur wijzigen door wat weg te freze/veilen/boren.Snijdie wrote: Nu komt de derailleur alleen 4 a 5mm niet ver genoeg naar buiten, terwijl hij wel op zijn maximale bereik zit.