100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Om het aantal deelnemers te behouden zou men beter blijven bij de 100 want ik denk wanner men het aantal verhoogt tot 120km het minder succes zal worden.Trouwens de 100 van verleden jaar was perfect. =D>
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Klimmerken wrote:Om het aantal deelnemers te behouden zou men beter blijven bij de 100 want ik denk wanner men het aantal verhoogt tot 120km het minder succes zal worden.Trouwens de 100 van verleden jaar was perfect. =D>
Welke 100 van vorig jaar, dit is de eerste editie van de Herdermarathon...
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Waarschijnlijk bedoel je de regiotoer, die is belange zo lastig niet.
Wij hebben daar de 130km gedaan, weet iemand hoeveel hoogtemeters we daar gehad zouden hebben?

Als je volgens mijn bescheiden mening en nog wat prille ervaring een vergelijking kunt maken denk ik aan wissant.
Mattias
Mountainbiker

Post by Mattias »

Ik veronderstel dat jullie nogal wat pijltjes zullen nodig hebben... Wij hebben er nog op overschot. Laat maar iets weten als jullie er kunnen gebruiken.

De 120 km ligt tegen mei nog niet binnen mijn handbereik.
Ik ben wel benieuwd welke bikers van onze Safety Jogger CLUB deze marathon-afstand zullen aandurven ...

Veel succes met de organisatie!
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Mattias wrote:Ik veronderstel dat jullie nogal wat pijltjes zullen nodig hebben... Wij hebben er nog op overschot. Laat maar iets weten als jullie er kunnen gebruiken.

De 120 km ligt tegen mei nog niet binnen mijn handbereik.
Ik ben wel benieuwd welke bikers van onze Safety Jogger CLUB deze marathon-afstand zullen aandurven ...

Veel succes met de organisatie!
Vriendelijk bedankt voor het aanbod, maar pijltjesprobleem is al opgelost (3000 voorzien !!)

't is geen schande om de 120 niet te doen :-D

Ik vind zelfs dat veel mensen te optimistisch zijn om efkes die 120 uit te rijden. Zaterdagvoormiddag hebben we nog eens een goede veertig km verkend en het was perfect: geen wind, mooi zonnetje, overal hard gevroren. Ik kon zelfs mijn fiets zo op kant hangen toen ik thuis kwam.
In die omstandigheden hadden we er in de namiddag nog gemakkelijk 50 km bij gedaan.
Zodra er echter wind en een beetje modder zal zijn, gaan er veel 'slachtoffers' vallen.
Ik hoop nu al op een windstille zonnige dag tijdens een droge periode [-o<
Maar ja, dat doet iedere organisator zeker :roll:
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

regio

Post by Schoupabiker »

Voor de geïntresseerden ...
Op de regiotoer had ik de 100 gereden (wegens een aanrijding van een wagen! nog altijd discussie met de verzekering! NOG ALTIJD KWAAD!:bounce: )
Enfin ... Toen had ik 696 hm ... dus dat wordt dan bijna maal 4 voor de 120km!! =D>
Dat wordt de day after de trap op waggelen.
Vraag is .. doe je dat met een Marathonbike (alla Rush ...) of doe je met de HT of ST (Scalpel).

Ben al aan het trainen herders ... i'll be there :P
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik ben in elk geval van plan het met mijne full te doen. Aja, ik heb hem gekocht voor de maratons :lol:
Ik zit niet in met de afstand, ik weet dat ik dit moet aankunnen. Maar we zien wel. Rustig opbouwen want mijne diesel komt pas in gang na 3 uur rijden #-o
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Ik kom naar alle waarschijnlijkheid toch ook af ze man man 2500hms =D> . Kom wel met de hardtail, bij gebrek aan een fully... Denk dat dat geen probleem zal geven heb overal al gereden met de Hardtail.

Grtzz tot dan :d
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

In de zomer rijd ik meer met de koersfiets maar deze datum houd ik zeker vrij om de 1ste editie van deze heel enthousiaste mannen bij te wonen. Als inwoner van Zulzeke moet ik mij bovendien niet ver verplaatsen, kan nog altijd afsnijden als ik piepedood ben.
Zal waarschijnlijk de 100km worden. De goedrijdende regiotoer mag je zeker niet vergelijken met een tocht van 2500hm.
stoned biker
Mountainbiker

Post by stoned biker »

ik zal zeker van de partij zijn .het is paar weken na de LCMT dus das ideaal. hoe meer hoogtemeters hoe beter want in juli staat de bikechallenge in Polen op het programma.

leuk dat je een tocht voorziet voor de "extremere" bikers. Alle respect voor iedereen anders maar voor dergelijke tochten met zoveel hm moet je het meestal in het buitenland gaan zoeken. Of de enkele tochten in de ardennen.

ride on
Locked