28/12/07 Gits
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Montybiker
- Mountainbiker
Is mooie tocht met de heuvelrug van Hooglede die langs alle kanten beklommen moet worden. het is best wel een lastig toerke.
Qua onverhard zijn er andere tochten die wel meer te bieden hebben maar er zitten enkele venijnige stroken in.
Voor wie vroeg wil starten opgepast! Vorig jaar deed de politie even na de start controle op de fietsverlichting.
Qua onverhard zijn er andere tochten die wel meer te bieden hebben maar er zitten enkele venijnige stroken in.
Voor wie vroeg wil starten opgepast! Vorig jaar deed de politie even na de start controle op de fietsverlichting.
- AMG
- Mountainbiker
- Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON
Omwille van de iet wat negatieve commentaar hier op het forum wat betreffende het parcours van vorig jaar heeft de organisatie samen met DE WAKKERE BAKKER GITS(een gefreakt biker) het parcours in grote lijnen aangepast en verbeterd. Een tijdje geleden heb ik met hen het nieuwe parcours even afgebold. Het is een mooi maar een verradelijk lastig parcours, schitterende off-road passages, pittige klimmetjes... dit alles staat u te wachten. 
De tocht gaat richting Gits, Hooglede, Staden om dan vervolgens via Lichtervelde terug Gits te bereiken.
Hopelijk zit het weer een beetje mee zodat iedereen voldaan terug huiswaards kan keren en op deze wijse het MTB-jaar goed kan afsluiten.
Natuurlijk ga ik deze tocht ook rijden, de Sadef ligt op geen 100 meter van m'n deur, maar eerst wat gaan helpen uitpijlen met die mannen.
De tocht gaat richting Gits, Hooglede, Staden om dan vervolgens via Lichtervelde terug Gits te bereiken.
Hopelijk zit het weer een beetje mee zodat iedereen voldaan terug huiswaards kan keren en op deze wijse het MTB-jaar goed kan afsluiten.
Natuurlijk ga ik deze tocht ook rijden, de Sadef ligt op geen 100 meter van m'n deur, maar eerst wat gaan helpen uitpijlen met die mannen.
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
Als ik verlof kan krijgen zal ik ook wel naar de thuishaven (is Hooglede hé) afzakken...slijkcrosserke wrote:De riem ligt er bij mij al af, maar voor deze kom ik nog wel eens uit mijn kot![]()
Vooral omdat we aan mijn kot voorbij komen![]()
Wat heb je zo allemaal koudstaan in dat kot slijkcrosserke?
iets warm mag natuurlijk ook....
- BBstijntje
- Mountainbiker
Post by BBstijntje »
Zal je over het cyclocrossparcour rijden en welke afstanden bieden jullie aan en de starturen. Want er staat niet veel informatie in deze topic. Als jullie over het cyclocrossparcour gaan kom ik zeker af zou het graag eens rijden.
- AMG
- Mountainbiker
- Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON
Je kan starten vanaf 8:30 en dat tot 14:00, dus als ge nie uit u bed geraakt kunt ge nog efkes blijven liggen é.stijntje wrote:Zal je over het cyclocrossparcour rijden en welke afstanden bieden jullie aan en de starturen. Want er staat niet veel informatie in deze topic. Als jullie over het cyclocrossparcour gaan kom ik zeker af zou het graag eens rijden.
Er zijn 2 afstanden, de kleine toer zal een 32-tal kilometer zijn en de grote toer zal iets meer zijn dan 50 vermoed ik. Dat kan natuurlijk altijd wel een kilometertje schelen é.
Het cyclocrossparcours in Gits stelt eigelijk niet veel meer voor, dat was een heel schoon parcours maar bijna alles was kunstmatig aangelegd en ondertussen is een heel deel daar al van verdwenen.
Er is juist nog een kleine passage over het cyclocrossparcours die gebleven (met een stijl klimmetje)is en waar we nog door mogen en die zit er hoogstwaarschijnlijk in.