Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
viper
Mountainbiker

Canyon

Post by viper »

Wie heeft er ervaring met deze Duitse bikes. Aldaar zijn ze een absolute topper, zeker ivm prijs/kwaliteitsverhouding. 't is wel uitsluitend verzend, dus alle onderhoud zelf en niet zo'n goede dienstverlening ivm maat, enz..., vandaar mijn vraag.
Ben dus nog altijd op zoek naar een "middenklasse" fully voor mijn vrouw. De bovenbuizen lijken mij nogal lang bij dit merk->zeer sportieve zithouding.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Helaas geen ervaring, maar ik ben wel al 'ns gaan kijken op de website en qua prijs-afmontage zitten ze inderdaad ongelooflijk goed. Ik moet toegeven dat zo'n Grand Canyon Pro me wel serieus aantrekt: full XT, Skareb Super en DT Swiss wheelz voor 1800 euro... zelfs als je daar later nog een topframe bij koopt heb je bespaard :drunk:

Alleen spijtig dat ie schijfjes heeft ( :wink:, maar toch ook wel serieus bedoeld)
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Ik overweeg ernstig de aankoop van een WRC4 of 5 voor mijn vrouw. Die schijven smijten we in de bak, ik heb nog oud XT-Vbrakes liggen :wink:

Twijfel tussen de 4 en 5. De 5 heeft een Skareb en de 4 een Black super air. Ik heb een kleine voorkeur voor de Black. Ik vertrouw die Skareb niet zo goed samen met schijven. Anderzijds mijn vrouwtje rijdt echt rustig en weegt 50 kg.
Wel heeft de 5 een DTswiss demper, die toch stukken beter is dan een Manitou XRL. Ook zit er één kg verschil op maar ook bijna 400€.

Het grootste probleem bij de merken is dat je geen testrit kan maken. Ik zie dat de bovenbuis nogal lang is en vrees dan een beetje voor een te gestrekte zithouding. Wetende dat de duurdere maar minder goed afgemonteerde Specialized Stumpjumper FSR woman een perfecte fiets is... wordt het nog een beetje verderzoeken.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Ik zou toch eerder kiezen voor een luchtvork want ze weegt toch weinig, anders zal het sukkelen zijn om de geschikte veer te vinden.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Zowel de Black Super als de Skareb zijn luchtvorken, dus voor de afstelling op de berijdster moet ik het niet laten. DE Black is wel steviger en gevoelig zwaarder.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Als ze dan toch een deftige rijstijl heeft dan is die Black totaal niet nodig, Skareb zal meer dan voldoen.
Transalp
Mountainbiker

Canyon

Post by Transalp »

Is er hier iemand die ervaring heeft met Canyon-bikes? (http://www.canyon.de/)

Ik vind de afmontage/prijs/gewicht schitterend voor zijn prijs. Maar 'k had graag eens iemand gehoord die ervaring heeft met deze bikes. Ik vind er wel het één en ander over terug, maar weinigen die er echt mee rijden.

Ik heb het meer specifiek over de Grand Canyon http://www.ms-visucom.de/cgi-bin/r20msv ... ar_te1=677.

Ik zou wel de geometrie nog eens moeten vergelijken met mijn huidige Thompson.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

De Grand Canyon heeft dezelfde geometrie (zie het "servicecenter") als de Yellowstone, die dacht ik de stempel uitstekend meekreeg van MountainBIKE. Die bike zou erg race-gericht zijn.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ziet er inderdaad goed uit en afwerking is ook niet mis voor dat bedrag.
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Jack77 wrote:Die bike zou erg race-gericht zijn.
Dat valt tegen, ik zoek iets meer comfort...
Post Reply