06/01/08 Snellegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vrij actief
Mountainbiker

Post by vrij actief »

beste Ben ( uw achternaam ?),kritiek geven is niet moeilijk,afbreken ook niet,achter mijn huis
ligt een prive weg ( de mijne)die door zeker 5 mountainbike verenigingen, bloso,wandelverenigingen in gebruik is,de pijltjes hangen er meestal meerdere weken,ik heb daar geen probleem mee als je zelf in een organisatie zou zitten moet je weten dat er altijd teveel werk moet gedaan worden door veel te weinig mensen,respect is hier op zijn plaats,trouwens ik vraag ook niet dat iemand in storm of zeer slecht weer gaat afbreken ze liggen niet in mijn weg,ps we zijn een vzw als je onze site bekijkt zou je moeten weten dat we met weinig middelen heel veel organiseren,vraag maar eens na in Snellegem.
bezoek misschien eens onze site: www.vrij-actief.be
hopelijk kan u uw winterblues uit uw lijf rijden te Snellegem en met een lach het leven tegemoed zien....
Martin Rogiers
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik merkte vorig jaar ook op, dat er te Loppem pijltjes en linten vergeten waren. Ik heb de moeite genomen om de organisatie (ik had deze TT meegereden, dus wist nog dat het van hun TT was), even op de hoogte te stellen. Dat werd ten zeerste gewaardeerd. Kritiek kan en mag, maar er zijn ook constructieve manieren om iemand op fouten te wijzen. Praten kan leuk zijn ...

Je hebt maar één persoon nodig in een organisatie die er zijn voeten aan veegt, en de rest krijgt mede een slechte naam. En in de meeste gevallen is dat ten onrechte.

Dit even off-topic.
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Ik gan ook afkomen met D'hoop.

Diene Tongerlo van Martin zal smaken !! :drunk: :drunk:
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

i-Mac wrote:Ik merkte vorig jaar ook op, dat er te Loppem pijltjes en linten vergeten waren. Ik heb de moeite genomen om de organisatie (ik had deze TT meegereden, dus wist nog dat het van hun TT was), even op de hoogte te stellen. Dat werd ten zeerste gewaardeerd. Kritiek kan en mag, maar er zijn ook constructieve manieren om iemand op fouten te wijzen. Praten kan leuk zijn ...

Je hebt maar één persoon nodig in een organisatie die er zijn voeten aan veegt, en de rest krijgt mede een slechte naam. En in de meeste gevallen is dat ten onrechte.

Dit even off-topic.
Hans,
Het spijt me, maar ik moet je ongelijk geven. Het Vas is al meerdere malen gewezen op het feit dat ze laks/lui zijn eens hun tocht voorbij is.
Kijk maar eens op deze topic.
Maar hier stopt het niet bij. Het Vas heeft geweigerd om hun linten in het desbetrefende bosje weg te halen, Varsenare de week nadien heeft nagelaten toestemming te vragen om daar door te mogen rijden. En deze 2 feiten samen hebben ervoor gezorgt dat dit bosje (een leuk technisch stukje) verboden toegang is voor iedereen :evil:
Overigens ben ik niet de enige die deze opmerking reeds eerder maakte. Zo blijkt uit Deze topic.
Aan de andere kant moet ik zeggen dat er verbetering is op dit gebied, de pijlen van vorig jaar zijn maar blijven hangen tot april/mei waar dit vroeger gewoon tot hun volgende tocht was #-o
Pijlen moeten zoveel mogelijk de dag zelf weggehaald worden, privé zeker de dag zelf. De rest ten laatste de week erna. Het staat trouwens vermeld in de Belgische wetgeving dat de bepijling ten vroegste 1 week voor de organisatie mag opgehangen worden en ten laatste de week erna terug weg moet zijn.

Overigens Vrij actief, ben ik correct en heb jij het over de kouter? Die dreef achter het containerpark?
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

alé mensen, zo moeilijk kan da toch nie zijn, met 2 groepen bikers elk met een auto in steun is da toch maar een halve dag werk.
Denk ook eens aan de organisatie die achterkomt.
Bij ons hangen in de bosjes ook nog diverse linten, dat kan toch nie [-X [-X [-X , de verwondering is dan groot wanneer je er niet meer door mag
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Hoi, Kilted Biker is terug van een weekske Ardennen. Nog even een korte reactie op het negatieve van vorige ritten. De reactie van Kenny strookt niet met de waarheid, en dat wil ik hem gerust persoonlijk uitleggen, maar niet in 't lang en 't breed op dit forum. Ik zal waarschijnlijk weer te vinden zijn op de bevoorrading. Vorig jaar waren 90 procent van de pijlen weg tegen 1 uur na de rit. (Verwijderd met de Quad)
Ben net terug van de laatste voorbereidende vergadering. Dit jaar zullen we "eindelijk" volk genoeg hebben om zowel het uitpijlen, als het afpijlen uit te voeren zoals het hoort.Dus vanaf nu kan iedereen zich weer concentreren op het belangrijkste, namelijk onze prachtige "bosrally".
We hebben zeker 5 nieuwe off-road stukken die nog NOOIT gebruikt werden . De bevoorrading wordt dit jaar bemand door 8 mensen om alles vlot te laten verlopen. De afspuitinstallatie werd vorig jaar volledig vernieuwd, en is dus reeds getest en goed bevonden. We zijn er dus weer klaar voor om jullie een prachtige rit aan te bieden met een zeer hoog "off-road" gehalte. Bij de nieuwe stukken zitten ook enkele meer technische stukken, die misschien wel je avg zullen naar beneden halen, maar die zeker de moeite zijn.
Zondag wordt de laatste hand gelegd aan het parcours, en dan zal ik ook een beknopte beschrijving geven van het af te leggen traject.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Waar haal jij het lef vandaan om te zeggen dat ik hier aan het liegen ben. :evil:

Wat valt er dan uit te leggen? Dat jullie te lui waren om jullie boel aan de kant te doen en dat hierdoor een bos voorgoed verboden terein is? Of dat de andere organisaties in de regio hierdoor een slechte naam krijgen?

Ik was van plan om de rit te rijden, maar ik geloof dat ik naar andere oorden zal trekken. Als je dan toch je zogenaamde uitleg (uitvluchten) kwijt wil zet je ze maar in pb. Moest ik de rit toch rijden zal je me wel horen. :evil: :evil: :evil: [-X [-X [-X
vrij actief
Mountainbiker

Post by vrij actief »

niet enkel kritiek op ons maar op iedereen (zie forum),de duizenden bikers die de rit rijden weten wel beter,proficiat . [-X
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

vrij actief wrote:niet enkel kritiek op ons maar op iedereen (zie forum),de duizenden bikers die de rit rijden weten wel beter,proficiat . [-X
Achzo, de discutie kunnen ze niet winnen want ze weten dat het waar is wat ik zeg (en ik ben niet de enige die het zegt) dus gaan ze het op de man spelen. Daar heb ik maar 1 woord voor en dat is ZIELIG :evil:
Da andere organisaties in de streek en de verantwoordelijke van de stukken waar jullie paseren weten beter. [-X [-X [-X
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Hier wat meer info over onze rit, die al altijd een voltreffer was voor alle deelnemers.
Deze morgen de 28km (eigenlijk 29km) gereden. Door overmacht nog enkele aanpassingen doorgevoerd, maar het is weer een prachtig parcours geworden met véél off-road en variatie.
Reeds 1km na de start gaan we off-road door een klein stukje van "John Debusschere", met direct erna het stukje aan de boekhoutstraat.
Vandaar gaan we naar het nieuwste gedeelte van de rit. Ik hou dat liever nog wat geheim, kwestie van niet alles te verklappen, maar het komt er op neer dat we in de eerste 10km ongeveer 8km off-road aanbieden.Als het niet op de meter klopt, "don't shoot me.
Dan gaan we richting Beisbroek, met nog een klein lusje st-andries, naar de bevoorrading.(ongeveer op 19km) De bevoorrading wordt ondergebracht bij "Boer Jacques" en zijn charmante dame.(waarvan ik de naam niet ken.) Daar mogen we gebruik maken van de grote schuur, en ook de sanitaire installaties. Dus, als je "met een ei zit", kun je dat daar ook kwijt. Er zijn ook 2 damestoiletten aanwezig.
Voor de bevoorrading hebben we hulp gekregen van LU en vooral ook van W-Cup (sportdrank en sportvoeding), waarvoor nogmaals onze dank.
Na bevoorrading nog een stukje Beisbroek om dan via "Diksmuidse Heirweg" en privé-gebied naar Vloethemveld te rijden. Dan nemen we nog een nieuwe afslag net buiten het bos. Deze morgen (wel met een houten kop) lag dat stuk van een kilometertje wel goed vettig, maar dat kan er ook wel eens bij. Zo nog eens naar de "molen" en de "visput" en we hebben weer alle mooiste plaatsjes in de streek bezocht.
Morgen wordt de lus van de grote toer definitief vastgelegd.
Tot morgen.
Post Reply