pijnlijk ijskoude voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

jaro wrote:
Zorgen dat er ruimte blijft in je schoenen zoals Roger zegt en dus je schoenen een paar maten te groot kopen.
Ik gebruik in de Northwave Celsius schoenen een heel dun themisch kousje dat klimmers gebruiken met daarover een dunne zomerkous.
Zondag bij - 4 graden niks kou gevoeld.

Water dat langs boven binnenkomt kun je tegenhouden met een afgesneden overschoen. Het bovenste gedeelte kleiner laten stikken door madam en rond je been doen.
Probleem opgelost en het kost niks want je gebruikt die overschoen toch niet meer.

.

-1 Mijn gewone schoenmaat is 38 en mijn mtb schoenen zijn 2de hands ook in maat 38 gekocht dus twee paar kousen is echt af te raden bij mij. Heb dit zondag geprobeert en kon men voet in men schoen bijna niet bewegen.
-2 Ik heb shimano schoenen zo een berg bottines maar zijn niet afgesloten van boven.
-3 Thermische kousen is niets voor mij want ik zit in men groei dus het kan zijn dat deze binnen 2 maand te klein zijn.
-4 Overschoenen heb ik niet en je weet alvast waarom.(kijk vorige zin)

Bedankt al,
mb
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Op aanraden van mijn vrouw ga ik (hou je vast) een paar korte nylon kousjes onder mijn sokken aandoen. Zij beweert dat dit zal helpen. Misschien zijn er hier dales die kunnen bevestigen dat nylon kousen warmte geven.

En nog even dit : als je Sealskinz wilt kopen die goedkoper zijn dan €45, kijk dan even rond op de diverse ebay stores. Ik kocht er hier : http://www.ontherunsports.co.uk/product ... 703ef0b15f

En €32 is goedkoper. P&P vallen best mee, zeker als je meerdere items koopt.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

@ Mini Bergaffer

Eerste vereiste is natuurlijk dat je voet voldoende bewegingsvrijheid heeft.

Wat betreft die thermische kousen, die zijn heel dun en zonder maat, rekken helemaal mee met je voet.
Kun je kopen bij Kariboe, AS Adventure en dergelijke winkels waar men kleding heeft voor echt koude sport- en avontuurbeoefening. Prijs weet ik niet meer want ik gebruik die al jaren, bestaat ook voor de handen om onder handschoenen aan te doen.

.
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Ben net terug van Top sport in Lebbeke. Moest daar zijn voor een muts. En ik heb mij een paar bike kousen meegenomen. Bioracer thermolite.
Ga van de namiddag rijden met nog 2 bikers en ga mijn voeten inspuiten met reflexspray en deze kousen aandoen met daarover nog een paar lichtere kousen.
Ik hoopt dat dit helpt. [-o<
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Mannen, ik heb het gevonden nl.: inspuiten met rexlexspray laten opdrogen dan termolite kous aandoen en dan een lange zomerkous en voila. Vandaag daarmee al drie uur op de fiets gezeten en nik svan kou gevoeld.
Maar ja, toch bedankt he.

mb
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

ik rij als het minder dan 0 graden is met mijn sealskins met een paar dikke overschoenen van ultima. Nooit geen last van koude voeten.

heb gistern nog 2u gaan trainen bij -3 met mijn koersfiets op het gemak en had geen last van koude voeten.

Bij juist boven de 0 graden rij ik met een gewone sock daarboven een lichte koerssok en dan een dunne winddichte overschoen met een gewone overschoen kous.

Werk gewoon eens in lagen dat kan al veel helpen.

EN je schoenen NIET hard aanspannen
glamo
Mountainbiker

Post by glamo »

grabber toe warmers, 6 uur warme voeten.

www.warmers.com
blades
Mountainbiker

Post by blades »

iemand idee waar je die grabbers en warmers online kan kopen ?
BBstijntje
Mountainbiker

Post by BBstijntje »

huishoudfolie rond je voeten doen en dan je kousen aantrekken en je voeten blijven warm. Met mijn handen doe ik zo een dokterhandschoentjes aan onder mijn handschoenen nooit koude handen meer gehad.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

zweet je je in die plastieken handschoenen niet kapot?

ik heb van die zijden handschoentjes van decathlon onder de seal skinz mtb handschoenen. ook eigenlijk best warm in combinatie. enkel de winterhandschoenen is toch maar koud na een uurtje rijden.

voor de voeten gebruik ik decathlon overschoenen. en m'n sidi zomerschoentjes, beetje koude voeten maar niet echt pijnlijk, wel absoluut niet waterdicht
Post Reply