16/12/2007 tervuren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
punky
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 1 & Cannondale F600 Xt Raceface & Kona Cindercone Xt Magura's

Post by punky »

terug starten dat ging ook natuurlijk maar soms moet ge ook al eens op tijd thuis zijn
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Opnieuw vanuit West-Vlaanderen de verplaatsing gemaakt. Het Zoniënwoud blijft tot de verbeelding spreken. Vorig jaar - ik heb er mijn tekstje nog even bijgehaald - had ik me duidelijk goed geamuseerd:

------------------------
"17.12.2006 TERVUREN – Zoniënwoud.
Zeker 8 dagen uitgekeken naar deze tocht. Het ZoniënWOUD !!!. Dat is geen boske hé. Knal je hier tegen een boom dan kan je tenminste kiezen tussen links, rechts of in’t midden.
Woensdag zegden 2 compradres toe en zag ik een gezellige heen en terug in het verschiet.
Dezelfde avond koos ik voor mijn oude 8.1 in plaats van mijn nieuwe fully. Een hardtail lijkt me op winterse modderondergrond voldoende comfortabel, en vooral veel makkelijker te poetsen. Enkel nog even het vrijwiel en de naven, demonteren, reinigen en invetten. Een tip hierbij. Doe dit gerust in de living, gezellig bij vrouw & kinderen, maar zet eerst uw kat buiten. De mm grote lagertjes ( 2 x 10 ) blijken de eerste natte droom van elk kattejong en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik twee uur gezocht heb. Tot groot jolijt van mijn vrouw. Dat werd heel wat minder toen de kat begon te vliegen.
Toen gisteren mijn medebikers afbelden was het ferm balen. Zeker één minuut.
Om 7 uur thuis vertrokken en ik heb het me geen moment beklaagd. Een prachtige tocht, continue door de bossen, zonder een moment het dreefje in, dreefje uit gevoel. Toen de zon er in de laatste kilometers door kwam was het wondermooi. Als West-Vlaming moet je het Zoniënwoud gereden hebben.
Anderzijds, adrenaline kwam er niet aan te pas. Zweet des te meer met de constante aan hoogtemeters. De enige niet ingeloste verwachting was die van multicultureel Brussel. Want blanker kon het deelnemersveld niet zijn. Tenzij bij de aankomst. Daar had iedereen een ferme font-de-teint.
Omgekeerd denk ik, komen de mannen van het hoofdstedelijk gewest, na een tocht van bij ons (Oostrozebeke, Ingelmunster, St. Baafs vijve, …) met hun gereputeerde exquise technische stukjes, aangelegde parcours en knallende single-tracks – zonder hoogtemeters, maar met een bloeddoorlopen kringspier thuis.
Aan allen en iedereen van de organisatie in Tervuren: Van harte bedankt."
-----------------------------

Mijn compadre had er dit jaar wel schik in. En hoewel hij anderhalf wiel sneller rijdt dan mezelf, is dit nog nooit een probleem geweest.
Opnieuw de oude Rockrider van stal. Want op een rechtdoor parkour met als technisch hoogtepunt, het laveren tussen 2 paaltjes, voldoet elke fiets. Zelfs die van oma.
Edoch, de 46km waren weer puur plezier. En wat mij betreft louter en alleen vanwege de omgeving, de bomen, en de enthousiaste winterzon.

Mocht deze organisatie van s'lands groenbestuur, toegang tot enkele single-tracks kunnen bekomen, dan pas zou deze tocht het élan krijgen dat hij verdiend.

Aan de organisatie: tiptop werk, een beetje lobbyen voor echte off-road, en waarschijlijk tot volgend jaar.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

hoe verkeerd gereden??????da is ons nu es niet overkomen(een wonder)
megatof parcours,mooie natuur(ja,ik heb gekeken ipv te vlammen)
dikke pluim mannen
en voor de pechtvogels,next time better!
veel lekke banden d8 ik?
wij zijn nadien nog beteke doorgereden(91 km mama)
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

desolation wrote: dus wij stonden na 15km al terug aan de beginpost :)
Maar ja geef toe de mooie bediening en de dobbele palm op den aprés maakte veel goed 8) 8) 8)
punky
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 1 & Cannondale F600 Xt Raceface & Kona Cindercone Xt Magura's

Post by punky »

buiten die slechte aanduiding (misschien ook doordat er zoveel volk stond aan de bevoorading) en het feit dat de bekertjes op waren was het verder een uitstekend ingerichte tocht met overal seingevers ed
volgend jaar komen we terug en dan zijn hun beginnersfouten wel opgelost ,zoniet dan drinken we er ene op kosten van hun :p
Eizerbiker
Mountainbiker

Post by Eizerbiker »

Hoi bik(st)ers,

Eerst en vooral nen dikken DANK U aan alle (+/- 1650) deelnemers =D> en de weergoden.Met wat ik hier tot nu toe kan lezen bleek het wel mee te vallen,behalve dan de problemen aan de bevoorrading met de bekertjes,Aquaris die 2 uur te laat waren en de bepijling die niet helemaal duidelijk bleek :( .Maar bon, we kunnen hieruit leren en ik kan nu al zeggen dat we volgende maand al terug beginnen voor de volgende editie.We zullen er alles aan doen om kruisingen te vermijden(als alle instanties willen meewerken),en de foutjes van nu te vermijden.

Greetz,M.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

punky wrote:buiten die slechte aanduiding (misschien ook doordat er zoveel volk stond aan de bevoorading) en het feit dat de bekertjes op waren was het verder een uitstekend ingerichte tocht met overal seingevers ed
volgend jaar komen we terug en dan zijn hun beginnersfouten wel opgelost ,zoniet dan drinken we er ene op kosten van hun :p
Hallo,

Het punt van de bevoorrading met de splitsing MOET in een volgende editie zeker anders gebeuren. Een aantal ziet de aanwijzingen niet, andere wel. Ik kan moeilijk een mening vormen daar ik zelf niet ter plaatse geweest ben.

Als een dranksponsor zijn aanbod nagekomen had door tijdig aanwezig te zijn, hadden we geen probleem gekend met bekers. Maar ja op 5 minuten ben je nu ook niet van Duisburg aan deze bevoorrading.

Er komt zeker een nabespreking en er zal met jullie mening rekening worden gehouden.

In ieder geval bedankt voor jullie komst en tot de volgende zitting.

Joeke
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Géén probleem met de bepijling gehad, was zeer goed verzorgd.

Snel parcours? Waarom is niemand ons dan voorbijgestoken?

(28.7 gemiddeld 8) )
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Zeer tof parkoerke. Kheb spijtig genoeg niet de volledige tour kunnen rijden. Ik had geen benen en sportyboy geen remmen.
Volgend jaar beter.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

El Perro Diablo wrote: Snel parcours? Waarom is niemand ons dan voorbijgestoken? )
Omdat jij later gestart bent als Nicolas Vermeulen? :-D :-D
Post Reply