16/12/07 Zonhoven
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik pas voor morgen, heb vandaag gereden en kan beter gaan wandelen, dan raak ik sneller vooruit
Ga morgen zekers niet opstaan om opnieuw de koude te trotseren, ik verteer da blijkbar al zo slecht als modder.

Last edited by Gf biker on Sun 16 Dec 2007 11:28, edited 1 time in total.
Mannekes, ben vandaag gaan rijden ipv morgen. Kon morgen helaas niet
Het is een prachtig uniek parcour (niet hetzelfde als de bloso aanduiding, proficiat om zo'n mooie stukken te vinden), dit is échte klasse. Zeer prachtige stukken, af en toe korte maar krachtige klimmetjes, mooie korte afdalingen, goed aangegeven, bos & heide op en top, uiterst weinig asfalt ... De moeite om de koude te trotseren en het was koud!! Spijtig dak morgen niet opnieuw kan
Iedereen naar Zonhoven zou ik zeggen!!
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Yiehaa, 't was weer super (ook 't weer) in ZonnigHoven. Zalige supertracks van begin tot a/d bevoorrading. Na de rust de 25 gevolgd, om 't wat saaiere stuk v/d 45 te omzeilen (groot bos veel rechtdoor) en op 't einde de 25 nog 's helemaal gedaan vanwege de hoge funfactor.
Totaal 47km (20.4). Volgend jaar van 't zelfde

Totaal 47km (20.4). Volgend jaar van 't zelfde
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Gewoon toppi, het was weer eens wat anders dan de laatste weken in onze Brabantse modderpoelen te ploeteren, ik kan die ook wel appreciëren maar af en toe eens een rit zoals deze van Zonhoven mag er best zijn, na de ritten van de afgelopen weken waar mijne fiets niet meer herkenbaar was en het materiaal meer dan eens het zwaar te verduren kreeg was het vandaag na de 40km net of de fiets niet buiten geweest is, om maar te zeggen dat Limburg met zijn zanderige ondergrond ook zo zijn voordelen heeft, het fun gehalte lag weer hoog.
Parcour:
kilometers single tracks op droge ondergrond door de heide en bos met nu en dan een kort (soms) pittig klimmetje, zo goed als geen asfalt, om maar te zwijgen van het oneindig zigzaggen tussen de bomen.
Bevoorrading:
Warme soep,sportdrank van Performance, eindelijk nog eens iets dat drinkbaar was, alleen het droog hard wafeltje
, maar ja we komen nog altijd om te fietsen hé.
Inschrijving:
prima parking, bij het inschrijven al direct een sport bar voor onderweg.
Tip voor de organisatie een noodnummer is echt geen overbodige luxe als je ergens in de middle of no where met pech stilstaat, ik heb er vandaag toch enkele het parcour te voet verder zien afleggen
Onderweg nog snel een fotoke getrokken.

Afstand:40km
Gemiddelde speed:17,8km (pff, resultaat van 14 dagen niet gaan rijden)
Hoogtemeters: 295Hm
Parcour:
Bevoorrading:
Inschrijving:
Tip voor de organisatie een noodnummer is echt geen overbodige luxe als je ergens in de middle of no where met pech stilstaat, ik heb er vandaag toch enkele het parcour te voet verder zien afleggen
Onderweg nog snel een fotoke getrokken.

Afstand:40km
Gemiddelde speed:17,8km (pff, resultaat van 14 dagen niet gaan rijden)
Hoogtemeters: 295Hm
- ruuducati
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970
Waaaw, wat een schitterend parcours!
Single-tracks, bos afgewisseld met heide, slingerweggetjes, heuveltje op - heuveltje af en een bevroren zandondergrond.
Vertrokken om acht met -5° en gaandeweg verscheen de zon aan een staalblauwe hemel.
Zeer goede bepijling, echter de bevoorrading leek -op het moment dat wij passeeerden- niet voorzien op het grote deelnemersveld wat betreft aanvoer van soep en drank.
Zeer snel parcours - heb nog nooit zoveel bikers zien gaaaaaas geven - maar soms ook treintje rijden door de drukte.
Kortom, schitterende tt.
Single-tracks, bos afgewisseld met heide, slingerweggetjes, heuveltje op - heuveltje af en een bevroren zandondergrond.
Vertrokken om acht met -5° en gaandeweg verscheen de zon aan een staalblauwe hemel.
Zeer goede bepijling, echter de bevoorrading leek -op het moment dat wij passeeerden- niet voorzien op het grote deelnemersveld wat betreft aanvoer van soep en drank.
Zeer snel parcours - heb nog nooit zoveel bikers zien gaaaaaas geven - maar soms ook treintje rijden door de drukte.
Kortom, schitterende tt.
-
pctunner01
- Mountainbiker
Post by pctunner01 »
heel tof parcour ben voorig jaar ook geweest
(allen de weg naar de toertocht vondt ik niet goed dacht dat het vorig jaar van af de seizoens winkle was aan geduid en dit jaar percies niet meer )maar toch heb ik het gevonden met de fiets toto volgend jaar
(allen de weg naar de toertocht vondt ik niet goed dacht dat het vorig jaar van af de seizoens winkle was aan geduid en dit jaar percies niet meer )maar toch heb ik het gevonden met de fiets toto volgend jaar
- dennisschmitz
- Mountainbiker
Post by dennisschmitz »
Ik heb ook even moeten zoeken...pctunner01 wrote:dacht dat het vorig jaar van af de Seizoenswinkel was aangeduid maar dit jaar precies niet meer
Maar prachtige route!!! en heerlijk met dit koude weer in zo'n mooie omgeving.