IK KOM WEL AF !!!
16/12/07 LENDELEDE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Zo, al een tijdje terug van deze TT. Van mij mag het vanaf morgen water beginnen gieten! Koude tot daarentegen, maar vandaag bleek duidelijk dat keihard bevroren offroadstroken duidelijk mijn ding niet zijn, zeker niet in deze streek met veel boerenwegels.
I.p.v. baggerstroken harde spoorvorming en dan wordt een mens zoals ik al vlug onzeker op de weg. Ook miserie met mijn bike die duidelijk aan het bevriezen was.
Daarom uiteindelijk op de 32 afgedraaid. Nog niemand in de (toch wel té kleine) aprèszaal, dus maar meteen vertrokken. ('t is eens iets anders dan gisteren)
Daarmee wil ik deze TT zeker niet afbreken. Het was mijn eerste deelname hier en het parcours zou mij in andere weersomstandigheden (graag regen of toch wat zachter) zeker gelegen hebben. Het leek me zelfs een van de beste parcours die ik hier in de regio gereden heb.
Dus zeker tot volgend jaar!!!
PS Jodelaietie: hopelijk uwe prijs in de tombola niet vergeten
Daarmee wil ik deze TT zeker niet afbreken. Het was mijn eerste deelname hier en het parcours zou mij in andere weersomstandigheden (graag regen of toch wat zachter) zeker gelegen hebben. Het leek me zelfs een van de beste parcours die ik hier in de regio gereden heb.
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 16 Dec 2007 14:02, edited 1 time in total.
One tricky ride - da vriezeweer (-3 las 'k af deze morgen in den auto) heeft ook wel zijn scherpe&gladde kantjes, paar keers serieus slipperke gesmeten. maar op de velo is da gelukkig wel toegelaten
Vond het verder wel heel goede rit, toch wel een ernstig hartkloppingske moetn smijten op da eerste stukske ze dju
Bevoorrading was tiptop in orde, echt een feestbuffet van de bovenste plankeuh. Groot gelijk dat er controle was op zwartrijders ook - prima organisatie.
Tot volgend jaar!
Vond het verder wel heel goede rit, toch wel een ernstig hartkloppingske moetn smijten op da eerste stukske ze dju
Bevoorrading was tiptop in orde, echt een feestbuffet van de bovenste plankeuh. Groot gelijk dat er controle was op zwartrijders ook - prima organisatie.
Tot volgend jaar!
-
briekie
- Mountainbiker
Deze morgen vanuit Ooigem met de fiets, dik ingeduffeld ,vertrokken om voor de eerste keer deel te nemen te Lendelede. Ik had al verschillende
meningen gehoord over vtt-tochten te Lendelede dus was wel benieuwd.
Vlot ingeschreven vertrokken voor de 52km. De ondergrond lag er hard bij zodat ik een lekker tempo kon onderhouden. De bevoorradingen waren prima. Men heeft echt alles uit de streek gehaald, waarvoor een dikke proficiat aan de organisatie. Ik kom hier zeker volgend jaar terug.
Heen & terug met de fiets was meer dan genoeg met dit vriesweer.
meningen gehoord over vtt-tochten te Lendelede dus was wel benieuwd.
Vlot ingeschreven vertrokken voor de 52km. De ondergrond lag er hard bij zodat ik een lekker tempo kon onderhouden. De bevoorradingen waren prima. Men heeft echt alles uit de streek gehaald, waarvoor een dikke proficiat aan de organisatie. Ik kom hier zeker volgend jaar terug.
Heen & terug met de fiets was meer dan genoeg met dit vriesweer.
- grote plateau
- Kerstman
Post by grote plateau »
Ook terug van de MOOISTE van Lendelede!!
Die mannen maken er echt hun werk van om vele nieuwe en privéstroken in hun tocht te steken.
Voor mij was het weer een leuke zondag in het gezelschap van de toffe forumtrein.
De toer zeeeeeer langzaam gestart want.......we moesten Hanzi meekrijgen om onze extra bevoorrading niet te missen.Na een 15tal km kon den tocht al niet meer kapot daar Katrientje(niet in négligé
) en Hans voor de nodige opkikkertjes hadden gezorgd in de vorm van:koffie ,jenever,klaaskoeken,pistolets,wafels,chocolade,enz......en ne chocomelk speciaal
voor onze jongste Tobi.
Daarna waren we gelanseerd naar....den après.
Onderweg nog de "body-ontdooi-plaspauze"
ingelast en nen lekken band
hersteld om proper en fris de eindmeet te bereiken.
Nog een verstandige après
gehouden en dan naar huis waar we een 10op10 kregen van moeder de vrouw.
Marnix,Stafke,Bernard en de hele crew.dikke proficiat
en zeker tot volgend jaar.
Katrien en Hans:nogmaals bedankt!!!
Die mannen maken er echt hun werk van om vele nieuwe en privéstroken in hun tocht te steken.
Voor mij was het weer een leuke zondag in het gezelschap van de toffe forumtrein.
De toer zeeeeeer langzaam gestart want.......we moesten Hanzi meekrijgen om onze extra bevoorrading niet te missen.Na een 15tal km kon den tocht al niet meer kapot daar Katrientje(niet in négligé
Daarna waren we gelanseerd naar....den après.
Onderweg nog de "body-ontdooi-plaspauze"
Nog een verstandige après
Marnix,Stafke,Bernard en de hele crew.dikke proficiat
Katrien en Hans:nogmaals bedankt!!!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Noppes, ben niet meer binnen geraakt , met Slijkske direct vertrokken naar huis na de rit. Beloofd tegen 12u30 thuis of de deegrol.Lichterveldenaere wrote:
En moest nog mijne vélo ontsmetten na die goedgekeurde plaspause van Supahfly. In ieder geval straf spul , body in orde voor de rest van de rit.
Stafke zal die mtb wel langs de kant zetten voor mij
Ritje was ferm in orde , heel veel offroad gevonden in een streek waar het niet gemakkelijk is. De eerste km voorbijgevlamd door één met een moteurke die aan de poort (controle zwartrijders) mocht stoppen en niet doorrijden , haha. Bevoorradingen , alle 3 in orde , met stip voor de 1ste , thx Hans en Katrien voor al dat lekkers en ook voor de haardroger (ik zou toch alvorens mijn haar nog eens te drogen eens kijken of de Cowboy er geen brokke more in heeft gestoken).
Volgend jaar zien jullie mij terug.
Last edited by jodelaietie on Sun 16 Dec 2007 20:10, edited 1 time in total.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
en dat was nog te rap voor mijgrote plateau wrote: De toer zeeeeeer langzaam gestart
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ik kan Lichterveldenaere goed begrijpen,want om eerlijk te zijn rij ik ook liever in de modder en in de regen
,dan op zo'n harde ondergrond.Ik ben ook zo'n schijtpeer
en bang van tegen den dek te gaan.Maar omdat het Lendelede was,was het goed voor ene keer.Het leek natuurlijk wel dat sommige off-road veranderd was in road,maar het ware nu zo.In ieder geval viel weer heel wat leute te noteren.Het hoogtepunt
was zeker de illegale
controle te gullegem.Amai,ik dacht dat het enkel een opkikkertje ging zijn in de vorm van een jeneverke maar nee zulle, het was een echt buffet.We hebben grote plateau moeten van tafel sleuren,blijkbaar had ie nie veel gegeten s'morgens.Tobi gegint stillekesaan ook volwassen te worden.Niet dat zijne snor begint te groeien,maar na een jeneverke raakte hij amper nog vooruit.Ge moet er minstens altijd 2 drinken,hé.Ook de plaspauze is weer een moment om te onthouden.Beste is inderdaad als het vriest,veel water te drinken s'morgens en als ge moet pipi doen,moet ge dat niet tegen een boom doen,maar op uwen body van uwen bike.Ge rijdt direct 3 km/u rapper.
Even verderop lekke band Supahfly(Ja,da komt er van als ge uwen bike s'morgens nog onder de douche steekt),daar een sint-jozefszaag op het parcours gevonden,de cowboy nam die mee aan het stuur en aan de controle vond hij niet direct zijn controlebandje terug maar hij heeft dan maar een ruilhandelke opgezet met die controleurs en hij mocht door.
Na de controle ging allles plots in sneltreinvaart.Na een kwartierke zaten we aan de aprestafel.Het was een beetje nauw,maar het was wel gezellig.
Ik kom volgend jaar zeker terug op één voorwaarde......dat Hanzi niet op weekend vertrekt volgend jaar.

Ik kom volgend jaar zeker terug op één voorwaarde......dat Hanzi niet op weekend vertrekt volgend jaar.
Last edited by veeteeteetje on Sun 16 Dec 2007 20:53, edited 2 times in total.
- SuPaH FLY
- Mountainbiker
Leutige tocht gehad deze morgen met de nodige ravito's ( vooral den eersten was ééntje om U tegen te zeggen, merci Katrien & Hans
) en een paar mankementjes onderweg.
Ware het niet geweest van mij dan was Jodelaietie nu nog onderweg
Volgend jaar kom ik zeker terug af want stafke en co hebben weer het onderste uit de kan gehaald
(alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik dat niet gedaan heb).
Voor de rest een goed eindejaar want dit was voor mij de afsluiter voor 2007

Ware het niet geweest van mij dan was Jodelaietie nu nog onderweg
Volgend jaar kom ik zeker terug af want stafke en co hebben weer het onderste uit de kan gehaald
Voor de rest een goed eindejaar want dit was voor mij de afsluiter voor 2007
- stovie
- Mountainbiker
Ik heb de 52 gereden, meestal alleen en blijkbaar op het einde nog met 1 vd parcoursbouwers; tof tochtje maar op het einde veel baan; toch prima geëindigd met enkele zware en fun-stroken. Toen was de piel toch plat, na 56 km en ong. 2u30. Sjapo voor het stukje bos, dat vind ik de max!
Bij de aanduidingen licht/zwaar heb ik het niet kunnen laten rechts te gaan, en ik ben 100% overkop gegaan, en id dijk beland. Fiets stond mooi ondersteboven in de modder... Gelukkig niemand om te flitsen maar wel veel leute ad 2e bevoorrading
C.
Bij de aanduidingen licht/zwaar heb ik het niet kunnen laten rechts te gaan, en ik ben 100% overkop gegaan, en id dijk beland. Fiets stond mooi ondersteboven in de modder... Gelukkig niemand om te flitsen maar wel veel leute ad 2e bevoorrading
C.