15/12/07 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Ik zie dat er nog gene "vroege" Herder iets gepost heeft, dan zal deze "late" Herder dit rechtzetten :wink:
Vertrokken om 13u15, bij de laatsten dus, maar toch niet de allerlaatste, want ik ben nog door velen bijgehaald.
Ik ben van Gent en die streek daar is mij niet zo bekend. Ik vond de aanloopstrook op dat betonpad door de velden een goede opwarmer en ook kon je over de prachtige licht glooiende velden kilometers ver kijken.
Er zat nogal wat autoverkeer op die kleine baantjes en die rood gekleurde "gevaar" aanduidingen op de gevaarlijke situaties vond ik heel goed.
Op de bevoorrading had ik nog net het laatste kopje soep, maar ze gingen er nog bijmaken =D>.
Het parcours was gewoon goed, afwisselend, met enkele vettige stroken, maar niets dat onoverkomelijk was. De slierbaan naast het kanaal vond is super. Met de goede modderbandjes op was het nochtans heel goed te doen. Ik kwam binnen rond 16u40 en 't was toen al fel afgekoeld. Ik heb me supergeamuseerd. Bravo Steenbakkers.

Wel veel fotograven langsheen het parcours. Ik heb er eentje gehad op het einde van dat baggerstuk waar een geul van 30 cm in de grond zat, dan 1tje op het moeilijke zuigende stuk naar boven tussen die hagen, en dan nog eens ene op de talud naast de vaart. Of was het 3-maal dezelfde #-o Reed ik dan zo traag ? :-D Ben eens benieuwd de foto's te zien.

Mijn stats : 47.73 km - 17.2 gemid - max 46.6 ( :wink: ) Je ziet : er bestaan ook trage(re) Herders :-D
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

deurbieter wrote:
emperor of the mud wrote:
deurbieter wrote:ewel twas inorde,ken der van genootn,van de tocht en van het were!
rond 11u30 vertrokn met een schoon tempoke de benen voelden goed.
soms serieus gegleden,Bellegenbos was chique,en soms een pittig windeke.
op den aprés nog ene gedronken met Emperor of the mud ,tubeke,Bart de klapband,cingmar.
47km avg 20,9km/u
tot volgend jaar =D>
cingmar zat wel thuis é, diene mins heet nick... Leffe 1- Deurbieter 0 :wink: :drunk:

toet noaste weke é
sorry Nick kgoant nooit nie meer vergeetn :oops:
Ie zal content zijn diene jongen! De Cingmar gaan we wel nog ns meekrijgen. Tot ergens in het kerstprogramma deurbieter!

(De 24en te Menen met kerstmuts?)
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Zo ook genoten gisteren van de toertocht in Moen :P

Spijtig genoeg was ik 's morgens alleen op pad :( een eenzame Choufkes het is eens wat anders :P
En dit jaar geen regen of sneeuw gedoe =D>
Alles was perfect aangeduid en in het begin wat opwarmen om vervolgens aan de kerkewegels en off raod te beginnen =D> =D>
De bevoorrading waren zeer goed en perfect gepast in het parcours =D> =D>

Inderdaad het was wat aanschuiven aan de bike wash maar voor mij was dit zeker geen probleem :P

Spijtig genoeg waren de hot-dog reeds op #-o #-o

Achteraf waren nog 2 Choufkes klaar om de tocht aan te vatten =D>
Wat staan kletsen met enkele forumbikers en plots was het 15.30 uur en kon ik mijn terug weg aanvatten #-o

Moen zeker tot volgend jaar =D> =D>
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

In totaal zijn er 11 herders gestart, dat waren er 10 meer dan vorig jaar =D>

Net voor de eerste klim had ik mij op kop gezet, en aan een serieus tempo omhoog gereden, maar na 3/4 ging het licht al uit en viel ik onmiddellijk stil. Eerst dachten de andere herders amaai wat heeft die gepakt, maar al gauw kregen ze hun vertrouwde herder te zien, ééntje die liever achteraan bengelt :P

Net voor de bevoorrading op die stapstenen in een bocht uitgegleden en hard neergekomen op het verharde. 'k Heb er toch 15km over gedaan om hiervan te recuperen, maar toch de 47 uitgereden.

Tot aan de eerste bevoorrading lag alles er droogjes bij, maar erna begonnen de baggerstroken. Net voor de tweede bevoorrading op die offroad klim ben ik tot die versmalling geraakt, maar toch moeten afstappen want mijn banden waren omgedoopt tot slicks van 10cm breed #-o

Zoals vorig jaar was dit een prachtige rit, maar nu in het droge... Een dikke proficiat aan de Steenbakkers.

Tot volgend jaar!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Herder Alex² wrote:
Wel veel fotograven langsheen het parcours. Ik heb er eentje gehad op het einde van dat baggerstuk waar een geul van 30 cm in de grond zat, dan 1tje op het moeilijke zuigende stuk naar boven tussen die hagen, en dan nog eens ene op de talud naast de vaart. Of was het 3-maal dezelfde #-o Reed ik dan zo traag ? :-D Ben eens benieuwd de foto's te zien.
De fotografen van dienst waren Yoerik en ikzelf... ik in steenbakkerstenue en Yoerik nie. We waren constant tesamen op pad en reden van strook naar strook... Op dienen talud was het dus ik en in die baggerstrook ook... :wink:

Foto's komen eerstdaags online... :wink:
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Gisteren ook van de partij voor een tocht doorheen één van de mooiste streken van West-Vlaanderen(persoonlijke mening), met het schitterend weertje erbij was het vooral genieten van parcours en omgeving.
Proficiat aan de steenbakkers, eindelijk eens loon naar werken , de meer dan 1000 deelnemers zeker verdiend.

Tot volgend jaar.
Groeties
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Daar ik eerst nog andere verplichtingen had heb ik maar kort na 11 uur de start genomen voor deze prachtige toertocht =D> . Daar mijn eigenste bike nog steeds wachtende is op een nieuwe 'patte' :( heb ik met een andere bike gestart. Die was niet op mijn anatomie afgesteld, en ik heb het naar het einde van de tocht gevoeld. Gelukkig had kommil foo aan de eerste bevoorading een uitgebreide allaamkoffer mee en kon ik daar mijn zadel enkele cm verhogen. Daarna ging het veel beter, maar de in het begin verbruikte krachten kwam ik op het einde duidelijk te kort. Dark Dingo kon aan de afspuitstand wel zien(en niet horen) dat ik geen pap meer kon zeggen.
Nog net wat tijd over voor een blonde leffe in gezelschap van enkele forumbikers en vooral om de teentjes te laten warmen.
Dank aan een (alweer) niet-aanwezige vommie voor het gebruik van zijn sportcar en thermic gloves(getest en goed bevonden).

Tot ergens te velde.
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

veeteeteetje wrote:
swoosher wrote:inderdaad die verharde stroken op et laatste kwamen voor mij als geroepen want da laatste stuk langs de vaart was er echt wel over. maarja ik ben ook maar beginner maar idd heb ook wel wa mannen boven zien passeren op et asfalt dus die zullen we waarschijnlijk wel niet horen klagen :lol:
Swoosher,je hoeft je daarover niet te schamen,integendeel.
Wanneer men parcours uitpijlt,moet je dat ook volgen,hoe moeilijk en hoe zwaar dat ook is.Niets dan lof voor U =D> =D> dan wanneer ge dood zit en toch voor het moeilijkste kiest.Chapeau en zo hoort het.
Degene die boven gereden hebben dat zijn de intussen bekende "baanj..netten" en die moeten hun gemiddelde een beetje optrekken om achterna toch een beetje te kunnen stoefen,hé.Zo van "we hebben de groten toer gedaan aan een gemiddelde van....
Dan rij ik nog liever de kleinen toer met alle off-road erop en eraan en met een gemiddelde van....
Ik heb ook de 46 gereden,maar geen meter van het parcours afgeweken, en ik had een gemiddelde waarover ik mij niet moet schamen (hoe laag dat ook was)
thx veeteeteetje!! ik ben ook van da pricipe als ge aan goe gemiddelde snelheid wilt nen toer doen koopt u dan nen koersvelo é :lol:
ik zelf doe wat ik kan, en ook al zit ik dood off road is still the place to be :wink:
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

Rock Rider wrote:
Herder Alex² wrote:
De fotografen van dienst waren Yoerik en ikzelf... ik in steenbakkerstenue en Yoerik nie. We waren constant tesamen op pad en reden van strook naar strook... Op dienen talud was het dus ik en in die baggerstrook ook... :wink:

Foto's komen eerstdaags online... :wink:
ik geen ene :( en had nog zo graag ne foto van mij in actie op mijne bike willen hebben. maar ja heb ook maar om 12u30 aangezet dus kan ook nie verwachten dat jullie daar nen helen dag staan langs de weg é :lol: . tzal voor een volgende editie zijn é :wink:
Hanneke
Mountainbiker

Post by Hanneke »

Met zijn vieren stonden we zaterdagmorgen aan de start in Moen. Mijn vriend en zijn pa zouden de 47 km malen, ikzelf en de ma van mijn vriend de 27 km. Als beginnende tt’er startte ik toch weer met een bang hartje. Hoe zwaar zou het parcours zijn? “Doseren in het begin”, riep mijn vriend me nog na. Een goeie raad zo bleek achteraf, want sommige off-road stukken waren best wel zwaar. Vooral het laatste stuk langs de kanaalzone was loodzwaar en duurde vooral heel lang. Maar ik heb echt wel genoten van deze tocht, de streek was prachtig, en het weer was uitstekend. Een minpuntje qua bepijling: zo’n 4 km na de bevoorrading konden we geen bordje meer terugvinden van de 27 km, zodat we niet echt wisten welke richting wij nu wel uit moesten. Na rondvraag bij mensen van de bevoorrading bleek dat we ook in de richting van de 37 en 47 km moesten rijden… beetje verwarrend toch wel! Nu voor de rest anders geen klachten! Rond de middag kwamen we allemaal goed en wel terug samen aan de auto en hadden we toch wel veel te vertellen over deze mooie tocht. En nog even vermelden dat ik echt trots ben op de prestatie van mijn vriend na zovele weken 'out' te zijn door een operatie!!
Post Reply