bedanktGf biker wrote:In deze streek zullen de singletracks toch wel de bovenhand hebben hoor. Al de tochten die ik op deze startplaats gereden heb waren de moeite, al weet ik niet 100% zeker of deze organisator daartussen zat.Shorty wrote:hoe is het parcours, veeleer brede wegen of overwegend single-track?Ik ga er in ieder geval samen met de zoon de korte afstand bollen.
15/12/07 Lommel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- CyclingDream
- Mountainbiker
DE KANALENROUTE !
Post by CyclingDream »
Ik vandaag gaan MTB in Lommel en,
- De begin fase trok op niets
- Daarna een prachtig stuk doorheen de Lommelse Sahara
- Dan een heel MOTTIG stuk over de kanaaldijk tot aan de blauwe kei
- Op het einde nog een stukje langsheen de Rauwse Meren
BAH, wat was me dat een LELIJKE Mountainbike tocht
- De begin fase trok op niets
- Daarna een prachtig stuk doorheen de Lommelse Sahara
- Dan een heel MOTTIG stuk over de kanaaldijk tot aan de blauwe kei
- Op het einde nog een stukje langsheen de Rauwse Meren
BAH, wat was me dat een LELIJKE Mountainbike tocht
Man, man, man, miserie, miserie, miserie
Wat ne kl*te dag vandaag zenne. Door de ziekte van de zoon dan toch maar geweest om de 40km te bollen. Raakte echter gewoon nie vooruit
20 per uur halen was op de baan al een hel
Heb dan maar wijselijk besloten van aan de bevoorrading te kiezen om over den asfalt terug te rijden
Kan gewoon niet wennen aan de kou
zal morgen dus ook maar in mijn beddeke blijven liggen.

- Sjoerie
- Mountainbiker
Gf biker wrote:Man, man, man, miserie, miserie, miserieWat ne kl*te dag vandaag zenne. Door de ziekte van de zoon dan toch maar geweest om de 40km te bollen. Raakte echter gewoon nie vooruit
20 per uur halen was op de baan al een hel
Heb dan maar wijselijk besloten van aan de bevoorrading te kiezen om over den asfalt terug te rijden
Kan gewoon niet wennen aan de kou
zal morgen dus ook maar in mijn beddeke blijven liggen.
![]()
Morgen eruit! Alleen door confrontatie wende aan kou
-
pelter bos biker
- Mountainbiker
Post by pelter bos biker »
voor mij persoonlijk viel het wa tegen, langs het kanaal naar bijna Overpelt (waar ik met de fiets van af kwam)en dan weer terug richting Stevensvennen ,maar dan aan de andere kant van het kanaal.
voor de mensen die hier niet veel komen biken zal het zeker nie saai geweest zijn,maar ik had iets anders verwacht...rond die meren en richting Mol of zo.
hier en daar ontbrak een pijl,maar da kan ook aan de lage zon gelegen hebben.bevoorading was voldoende,en de kilometers klopten bij mij op 30m na.
het is wel duidelijk dat de single track naast het kanaal in Lommel een verzadegingspunt berijkt heeft wat betreft regen in kombinatie met toertochten
voor de mensen die hier niet veel komen biken zal het zeker nie saai geweest zijn,maar ik had iets anders verwacht...rond die meren en richting Mol of zo.
hier en daar ontbrak een pijl,maar da kan ook aan de lage zon gelegen hebben.bevoorading was voldoende,en de kilometers klopten bij mij op 30m na.
het is wel duidelijk dat de single track naast het kanaal in Lommel een verzadegingspunt berijkt heeft wat betreft regen in kombinatie met toertochten
-
Dutch Biker Leon
- Mountainbiker
Post by Dutch Biker Leon »
Vandaag met 5 man aan het vertrek. Voor mij persoonlijk was het alweer van 1 november dat ik op de mountainbike heb gezeten. Dat viel op het einde dus niet mee ...
. Pauze was goed. Helaas was er na de pauze op een punt een aantal pijlen weg. Of velen hebben slecht gekeken
. Dat zorgt dan toch voor het nodige zoekwerk.
Aan de bouwactiviteiten te zien hebben ze volgende jaar nieuwe douches. Deze douches waren een hele ervaring zullen we maar zeggen
.
Aan de bouwactiviteiten te zien hebben ze volgende jaar nieuwe douches. Deze douches waren een hele ervaring zullen we maar zeggen
Ik vond het een leuke tocht, alhoewel ik ook niet vooruit ging slechts 18 gemiddeld
van de kou was het niet, misschien beginnen de jaartjes te tellen of geen conditie, in ieder geval, ik heb me geamuseerd, het kan niet overal zoals in houffa zijn, ik denk dat het toch meer dan 80% onverhard was en daar doe ik het toch voor. Bedankt aan de in richters voor het organiseren van de tocht.
gemengde gevoelens ook hier
eigenlijk vond ik de tocht super tot aan de bevoorrading
stukken op en af den dijk, en stukken doorheen bossen met ook constant draaien en keren, op en af, nadien tot aan de bevoorrading terug op en af den dijk
bevoorrading ok, goed soepeke,
spijtig genoeg was na de bevoorrading, de resterende 21km, constant hetzelfde soort parcour, heel den tijd langs het kanaal op en af den dijk
was eigenlijk constant aan het hopen om iets anders onder de wielen geschoven te krjgen
op deze manier een parcour bouwen noem ik in deze streek vrij makkelijk
30 km rijdt ge op maximum 100 meter van het kanaal
aan de andere kant,
het parcour was goed te berijden,
en mensen die nog wat rijtechniek nodig hebben, kunnen hier goed oefenen
als ik volgend jaar terug kom,
zal ik eerder 2x de kleine toer rijden
eigenlijk vond ik de tocht super tot aan de bevoorrading
stukken op en af den dijk, en stukken doorheen bossen met ook constant draaien en keren, op en af, nadien tot aan de bevoorrading terug op en af den dijk
bevoorrading ok, goed soepeke,
spijtig genoeg was na de bevoorrading, de resterende 21km, constant hetzelfde soort parcour, heel den tijd langs het kanaal op en af den dijk
was eigenlijk constant aan het hopen om iets anders onder de wielen geschoven te krjgen
op deze manier een parcour bouwen noem ik in deze streek vrij makkelijk
30 km rijdt ge op maximum 100 meter van het kanaal
aan de andere kant,
het parcour was goed te berijden,
en mensen die nog wat rijtechniek nodig hebben, kunnen hier goed oefenen
als ik volgend jaar terug kom,
zal ik eerder 2x de kleine toer rijden
-
freewilly_1974
- Mountainbiker
Post by freewilly_1974 »
vondt dat het wel mee viel
nu ik ken deze streek wel niet kan zijn dat er betere stukken zijn hier maar ik klaag niet
alleen hoor ik hier nu dat het bij verschillende niet zo goed ging
ik had ook probleemen het ging maar niet vooruit
dan gingen de beenen niet of de ademhaling ppffff
heb mij geamuzeerd maar toch een beetje afgezien
ik heb gezien dat zo foto's getrokken hebben waar kunnen we die terug vinden ????
groetjes
nu ik ken deze streek wel niet kan zijn dat er betere stukken zijn hier maar ik klaag niet
alleen hoor ik hier nu dat het bij verschillende niet zo goed ging
ik had ook probleemen het ging maar niet vooruit
dan gingen de beenen niet of de ademhaling ppffff
heb mij geamuzeerd maar toch een beetje afgezien
ik heb gezien dat zo foto's getrokken hebben waar kunnen we die terug vinden ????
groetjes