15/12/07 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na een alweer veel te korte nacht #-o uit mijn bed gerold om voor de derde keer op rij Moen af te haspelen. Voor het eerst in droog weer en dat is een keer iets anders. Veel meer genoten van de zichten en de streek dan in de uitgeregende/sneeuwde voorbije edities. (al kan dat ook wel aan het mindere tempo gelegen hebben).

Gevarieerde omloop die nooit verveelt. Stapstenen en ik, dat wordt nooit een goede combinatie. Eén keer gevallen, jawel op stapstenen! Ook verrassend veel hoogtemeters. Was wel aangekondigd, maar als je ze eenmaal oprijdt, dan voel je ze ten volle. Weinig baggerstroken. De meeste waren goed te doen. Bij de derde laatste strook (tussen de boompjes langs de kant van de weg) quasi iedereen op de weg zien rijden, tss tss [-X , en ook verderop bij de kanaalstrook verschillende 'deserteurs' waargenomen. Hoewel goed berijdbaar, toch zwaarder dan gedacht. Ik begin hier nu een serieuze klop te krijgen. Een meer dan geslaagd parcours dus, met een - moet het gezegd worden? - excellente bepijling.

Tijdens de tocht een heel stuk samengereden met Rodenbach, alvast prettige kennismaking op de fiets (en volgens mij kunt ge zeker al de grotere afstanden aan - bij de beklimming van Bellegem-bos gewoon op het gemak losgereden). Na aankomst Dark Dingo en Moonrider een tijdlang van hun dagtaak gehouden, de verjaardagstafel van de Fast - nogmaals proficiat hé - meebevolkt en na het vertrek van de forumtafel eigenlijk niet echt weggeraakt. Nog twee uur met jan en alleman staan tateren :oops: , XIII om 14.20 nog zien vertrekken en ware het niet dat ik echt wel voor 16.00 weg moest, ik had hem waarschijnlijk ook nog zien aankomen. #-o

Kortom, een bijzonder aangename dag, zowel op als naast de bike. Merci aan de Steenbakkers (te veel om op te noemen) voor deze organisatie en het feit dat jullie de 1000 eindelijk hebben kunnen overschrijden, is dan ook volledig jullie verdienste! En terecht =D> =D> =D>
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Wreed wel bedankt aan de welgeteld 1063 bikers om langs te komen in het zonovergoten Moen!

Door deze grote opkomst waren de hete honden inderdaad vlug op... En gratis geven, tja... met 1.75 euro inschrijvingsgeld... we nemen dit wel mee als punt voor volgend jaar. Ook de afspuitstand misschien iets uitbreiden volgend jaar. Op 1063 man is dit inderdaad nie helemaal voorzien.

We hadden dan ook 350 bik(st)ers meer dan vorig jaar... (het was dan ook de eerste keer dat het echt mooi weer was...)

Wat betreft het parcours, merci voor de goede reacties. Deze streek leent zich toch ook wel tot het pijnigen van de benen... #-o

@Jodelaitie => mijn broers :roll: vertelden me dat lang moesten wachten om scherp te stellen omdat je niet meer op je bike raakte... :wink:

Op naar volgend jaar zou ik zeggen hé...

De foto's (een kleine 1000) zullen heel binnekort online komen... :wink:
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

awel kheb ervan genoten!!! schoon parcour al kende ik de meeste stukken van bestaande routes maar dan in de andere richting dus da was wel tof. maar da laatste stuk langs et water was wel nie te onderschatten ze! bikewash was vree goed een goeie druk en die hoegaardes aan een goeie prijs waren de kers op de taart. de terugreis naar zwevegem was wel afzien aangezien de zon al onder was en et vree koud was. maar volgend jaar sta ik er 100% terug
felicitaties aan de steenbakkers!!!
greetz
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

deurbieter wrote:ewel twas inorde,ken der van genootn,van de tocht en van het were!
rond 11u30 vertrokn met een schoon tempoke de benen voelden goed.
soms serieus gegleden,Bellegenbos was chique,en soms een pittig windeke.
op den aprés nog ene gedronken met Emperor of the mud ,tubeke,Bart de klapband,cingmar.
47km avg 20,9km/u
tot volgend jaar =D>
cingmar zat wel thuis é, diene mins heet nick... Leffe 1- Deurbieter 0 :wink: :drunk:

toet noaste weke é
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Ook van hier een grote dank aan de 1.063 deelnemers, en de vele positieve reacties.

Ivm met dat "eten" nog aan toevoegen dat onze TT georganiseerd wordt met 0,00000 € sponsoring, dus geen gesponsorde bevoorradingen, flyers, of dergelijke meer. We steken liever tijd in het gaan biken dan in sponsors te zoeken ... :oops: :oops:
Dan is het verre van evident om zaken gratis te gaan aanbieden. Maar dit minpunt wordt zeker mee genomen in de evaluatie van onze TT !!

Hier ook ergens gelezen dat het eerst stuk saai was. We kunnen jammer genoeg niet anders willen we richting Kooigem, Bellegem gaan. Wel nog meegeven dat dit wel de zone was met het hoogste gehalte off-road, maar inderdaad zo vlak als iet ...

De zone na de 2e bevoorrading bevat inderdaad wat (veel) baan (vb. langs kanaal) maar hier kunnen we niet anders, wegens geen off-road.
Trouwens in de laatste onverharde zones redelijk wat bikers gezien die het onverhard links lieten liggen [-X [-X , dus voor sommigen (velen zelfs denk ik) zal het verhard welgekomen geweest zijn ... #-o #-o
trekske8500
Mountainbiker

positieve beoordeling

Post by trekske8500 »

Ja, het was inderdaad mooi, zoals reeds velen vermelden. Het max. werd uit de streek gehaald. Ik heb veel bijgeleerd aan mooie plekjes, tracks. Het parcour grotendeels in omgekeerde richting t.o.v. editie 2006, is een goede zaak geweest. De Steenbakkers groeien in hun organiseren.
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Steenbakkers: =D> =D> =D> =D> =D> =D>

vandaag gedaan wat ik moest doen nl aanzetten en aankomen met de Fast en 't is me gelukt. :lol:
Mij super geamuseerd op een voor mij zeer leuk parcours waar ge niet [-X kunt wegsteken of de conditie al dan niet goed is.

ne zeer geslaagden après :drunk: op kosten van onze jarige(waarvoor dank Fastje)

'K heb nergens een puntje van kritiek want.....vlotte inschrijving,zeeeer goed uitgepijlt,twee goede bevoorradingen,prima parcours,lekker warme douches,goede drukvolle afspuitstand,vlotte bediening,ne Casper die de warme hondjes verkocht als zoete broodjes,vriendelijke medewerkers,Moonie die den Dark Dingo de weg wees als waren het siameese tweelingen,enz........en dat alles voor1.75€(sommigen verwachten veel hé)

nogmaals proficiat =D> en dikke chapeau =D> en tot ergens ten velde.
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

emperor of the mud wrote:
deurbieter wrote:ewel twas inorde,ken der van genootn,van de tocht en van het were!
rond 11u30 vertrokn met een schoon tempoke de benen voelden goed.
soms serieus gegleden,Bellegenbos was chique,en soms een pittig windeke.
op den aprés nog ene gedronken met Emperor of the mud ,tubeke,Bart de klapband,cingmar.
47km avg 20,9km/u
tot volgend jaar =D>
cingmar zat wel thuis é, diene mins heet nick... Leffe 1- Deurbieter 0 :wink: :drunk:

toet noaste weke é
sorry Nick kgoant nooit nie meer vergeetn :oops:
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

inderdaad die verharde stroken op et laatste kwamen voor mij als geroepen want da laatste stuk langs de vaart was er echt wel over. maarja ik ben ook maar beginner maar idd heb ook wel wa mannen boven zien passeren op et asfalt dus die zullen we waarschijnlijk wel niet horen klagen :lol:
in ieder geval great job steenbakkers =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

swoosher wrote:inderdaad die verharde stroken op et laatste kwamen voor mij als geroepen want da laatste stuk langs de vaart was er echt wel over. maarja ik ben ook maar beginner maar idd heb ook wel wa mannen boven zien passeren op et asfalt dus die zullen we waarschijnlijk wel niet horen klagen :lol:
Swoosher,je hoeft je daarover niet te schamen,integendeel.
Wanneer men parcours uitpijlt,moet je dat ook volgen,hoe moeilijk en hoe zwaar dat ook is.Niets dan lof voor U =D> =D> dan wanneer ge dood zit en toch voor het moeilijkste kiest.Chapeau en zo hoort het.
Degene die boven gereden hebben dat zijn de intussen bekende "baanj..netten" en die moeten hun gemiddelde een beetje optrekken om achterna toch een beetje te kunnen stoefen,hé.Zo van "we hebben de groten toer gedaan aan een gemiddelde van....
Dan rij ik nog liever de kleinen toer met alle off-road erop en eraan en met een gemiddelde van....
Ik heb ook de 46 gereden,maar geen meter van het parcours afgeweken, en ik had een gemiddelde waarover ik mij niet moet schamen (hoe laag dat ook was)
Post Reply