15/12/07 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Ondertussen al een beetje gerecupereerd terwijl ik naar de cyclocross aan het kijken was, want het was nodig; amai het liep niet echt vlot laat ons zeggen :oops:
Van bij de eerste meters ne ketting die continu "doorschoot" op het middenblad. Dus was het kiezen tussen de grote en de kleine plateau tijdens de modderstukken en de klimmetjes.
Mijn nieuwe schoentjes staan precies nog niet goed afgesteld, amai mijne linkse knie doet zeer en mijn linker bille :evil: :evil: ...of komt dat door het te snelle tempo voor mij van mijne bike compagnon Katrien20, die ik meer dan eens heb moeten laten rijden :oops:
De tocht liep aanvankelijk vrij vlot (of was dat omdat we wind in de rug hadden) ineens kwam daar een TGV voorbij in de vorm van Forumbikers GP, Fast een beetje verder Kenny en CP, dan beseft ne mens ineens dat de fysiek toch niet zo goed is zoals verwacht :oops:
Echter naar het einde toe liep het moeilijker en moeilijker (we waren nochtans verwittigd hé...doseren, maar ja)
Na de bike-wash nog even blijven nadrinken aan de forumtafel en dan naar huis toe en mijn velootje direct binnen bij de vélomaker hé, zodat we volgende week weer ergens de wegen kunnen onveilig maken.
En nu???....naar de kerstmarkt :drunk:
En morgen??? ...naar de kerstmarkt :drunk:
@Knurrebikerslady : jammer dat we mekaar mislopen hebben, ik ben vertrokken rond 13 u uit de zaal
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

De eerste keer dat ik deze vtt gereden heb
en alhoewel een weerbarstige conditie heb ik
er toch van genoten :^o Een mooi parcours
en goed ingericht =D> Wel verschillende mtbers
gezien met materiaalpech :(
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

Ik heb me super geamuseerd :bounce: :bounce: Prachtige tocht =D> Het eerste deel tot St Denijs was wat minder, maar zou zelf ook geen alternatief weten, ook het stukje terug naar Moen was wat veel weg, maar terug waarschijnlijk geen alternatief. Voor de rest prachtig, alle hellingen in de buurt werd één of meerdere keren gedaan, prachtige afdaling in het bos en nog eens alle remmen los op het laatste stukje (zeg maar stuk) langs het kanaal. Blijkbaar waren er nogal wat die verkeerd gedoseerd hadden . :oops: er stonden nl. enkele geparkeerd #-o
Kortom een tocht om duim en vingers af te lekken (achter een aantal leffes natuurlijk =P~
De pa van King of nothing
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

net terug van de 48 km... manman man wat een tocht! Alles wat een MTB'er maar wensen kan, technische singletracks, hoogtemeters, baggeren(altijd berijdbaar), en een GESLAAGDE après!! :drunk:
Tot volgend jaar!!

PS: Enig minpuntje; het kleine aantal afspuitslangen aan de bikewash
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Net uit bad sie!

Leuk tochtje, 47 km. Voor eerste echte afdalende modderstrook al eens gevallen sie, op de linkerkant. Daarna leuke tracks en beklimmingen, soepke aan de bevoorrading deed wel deugd ze. Daarna een mis spoor gevolgd, resultaat te voet en de rest was weg, alleen tegen de wind beuken ging niet zo goed eigenlijk.
Na 2e bevoorrading een stukske modder in het linkeroog, terug moeten afstappen en weer waren ze weg, nu nog bijgehaald op t laatste opnieuw moeten lossen.

Zeker voor herhaling vatbaar, jammer dat er geen hotdogs meer waren.
En idd mss wat meer mogelijkheden vo de Bike wash, heb daar kou zitten lijden door te wachten, anders alles geslaagd!

Volgend jaar terug :roll:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Juist terug van Moen. Toerke was inderdaad ferm in orde. Wel 3 keer moeten afstappen voor ne fotograaf die in de weg stond, Rockrider en dan nog 2 van zijn broers. :wink:
Alle mogelijke zones zijn waarschijnlijk aangedaan met ne hele mooie arrivée , met het technisch strookje en dan de kanaalzone.
Daar ik alleen was op het gemak kunnen rijden en genieten van de mooie heuvelachtige streek en altijd bikers te zien in de verte.
Enigste puntje misschien zijn de afspuitslangen maar er is waarschijnlijk heel veel volk komen opdagen en de meeste begonnen in de late namiddag toch wat koud te krijgen. Bijna een vechtpartij gezien aan de afspuitstand, ene die de onder kant van zijn zadel afspuit en daarbij een uit de rij volledig natspuit zonder er zich van bewust te zijn. Hou het tof zou Slijkske zeggen.
Steenbakker tot ergens te velde en tot volgend jaar.
Kris74
Mountainbiker

Post by Kris74 »

Om 9h45 vertrokken voor de 47km.

Eerste deel vrij saai, maar de rest is super, veel klimwerk, afwisseling en meer dan vettig genoeg 8)

In het begin van de afdaling door het Argendaal bos denk ik in Bellegem met mijn voorwiel op dikke boomwortel en ikke over mijnen gidon en patat in het slijk, niks erg wel spectaculair.
Dienen achter mij moet ook welk efkes verschoten zijn.

Nee, heb genoten, vrij fris, maar volle zon, helder blauwe lucht en mijlenver goed zicht!! 8)

48,32kms - gem.18.96km/h - 152 gem. hartslag / 184 max.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Cristalix wrote:Vanmorgen ook aan de start geraakt en (in korte broek dan nog wel 8)) vertrokken voor de 45 km.
Ik dacht al wat een zot in korte broek met een scale 30, aan de eerste bevoorrading 8)

Over de rit zelf: =D>
Enig minpuntje was idd het lange wachten (zo'n 25mins) aan de afspuitslangen.
Dit is echter bijzaak want al de rest was zoals ik het had gehoopt!

Proficiat steenbakkers =D>

Edit: redelijk veel bikers tegengekomen met pech: lekke banden, derrailleurs die vast zaten of waarvan de patte deraf was, ...
Die klei eist toch wel zn tol 8)
Last edited by uncle sam on Sat 15 Dec 2007 18:57, edited 1 time in total.
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Wat een mooie tocht moest worden is jammer genoeg na de eerste baggerstrook geëindigd in mineur door kapotgedraaide achterderrailleur.
:cry: :cry: :cry:
Bedankt aan de vriendelijke gast waarvan ik de gsm mocht lenen en thanks to de pechverhelping van de steenbakkers voor de vlotte depannage!! =D> =D>

Volgend jaar beter met hopelijk hetzelfde weertje!
bostrippertje
Mountainbiker

Moen

Post by bostrippertje »

Momenteel op t werk, nog n kwartierke.. Kzit hier met halfopen ogen door tdiepgaan vanmorgen, te tokkelen op mijn pc'tje.. ieder weekend hetzelfde liedje :-)
De 45km heeft gesmaakt. En idd, dankzij het weer, was t goed te doen.
Een korte broek ging ik nu wel niet meteen aangetrokken hebben :wink:
want twas toch serieus fris. Mijn 46ers waren twee giant icecubes tegen dak gedaan had met rijden..
Nog ne bravo en dikke merci voor het variabele parcours en de perfecte bepijling =D> =D>
Post Reply