Asse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Jawel midden in de koereit naar links en dan rond den bos , maar niks houd je tegen om de helling in den bos mee te nemen , als individu mag je er door maar voor een toertocht of een vast parcour moet je er rond , we zullen zondag eens zien hoe ze het opgelost hebben.
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Post by BikeSport.be »

Vandaag nog eens gaan kijken. Parcours ligt er alle dagen wat beter bij. Dit gaat zondag zeker nog beter zijn. Het parcours zal er dan ideaal bijliggen.

Oh ja, nog wat ongepaste reclame :wink:

Zondag is onze winkel ter gelegenheid van de pré-XMAS sale in Asse uitzonderlijk open van 12 tot 17 uur. Wij liggen op 200 meter van de start van de Bloso route. Alle forumgebruikers van Mountainbike.be krijgen 10% op alle producten die niet in promo staan. Een overzicht van de andere promo's vind je op onze website.

cu :wink:
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Aangezien we zondag andere oorden opzoeken en ik vandaag een dagje vrij had, heb ik met mijne compagnon de bloso route in Asse al eens gaan rijden.

Blijkbaar hebben ze de route al goed ingereden, maar dan jammer genoeg wel met tractors...
Sommige stukken waren onberijdbaar door de modder die te veel aanwezig was. Ik kan gerust wat "moorwerk" verdragen maar soms was het te. :cry: (bvb aan die uitkom van een wegel aan serres, voor de kenners van het parcour)
De regen van de laatste weken is door de vrieskou nog goed aanwezig op het parcour
Ook tweemaal misgereden, pijl kwijt aan één of andere grote baan en een paal met pijl was gaan liggen ipv te blijven staan. Volgens mij afgereden door... een tractor :wink:

Het was natuurlijk niet alleen maar slecht
De start had direct een pittig klimmetje in petto en daarna was het een goed golvend parcour met leuke "vettige" stroken. Wel genoeg verharde stroken, maar die waren vandaag welgekomen.
In iets drogere omstandigheden zal ik de route waarschijnlijk nog veel rijden, aangezien het maar een 20km van mijn deur is.

De douche daarachter in de sporthal was dik in orde + zeer vriendelijk onthaal (ook knap zwembad trouwens)

Degene die zondag geen voet aan grond moeten zetten =D>
Let wel op van de schrikdraad die op sommige modderige stukken dicht tegen het pad staat.

grtn!
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Aangezien we zondag andere oorden opzoeken en ik vandaag een dagje vrij had, heb ik met mijne compagnon de bloso route in Asse al eens gaan rijden.

Blijkbaar hebben ze de route al goed ingereden, maar dan jammer genoeg wel met tractors...
Sommige stukken waren onberijdbaar door de modder die te veel aanwezig was. Ik kan gerust wat "moorwerk" verdragen maar soms was het te. :cry: (bvb aan die uitkom van een wegel aan serres, voor de kenners van het parcour)
De regen van de laatste weken is door de vrieskou nog goed aanwezig op het parcour
Ook tweemaal misgereden, pijl kwijt aan één of andere grote baan en een paal met pijl was gaan liggen ipv te blijven staan. Volgens mij afgereden door... een tractor :wink:

Het was natuurlijk niet alleen maar slecht
De start had direct een pittig klimmetje in petto en daarna was het een goed golvend parcour met leuke "vettige" stroken. Wel genoeg verharde stroken, maar die waren vandaag welgekomen.
In iets drogere omstandigheden zal ik de route waarschijnlijk nog veel rijden, aangezien het maar een 20km van mijn deur is.

De douche daarachter in de sporthal was dik in orde + zeer vriendelijk onthaal (ook knap zwembad trouwens)

Degene die zondag geen voet aan grond moeten zetten =D>
Let wel op van de schrikdraad die op sommige modderige stukken dicht tegen het pad staat.

grtn!
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Inderdaad , in asbeek aan de serres , die zijn notabene van een schepen van asse , het is presies om ons eens goed tegen te werken dat hij daar zijn weg heeft opgehoogd met verse aarde ipv met steengruis.
Ik weet dat hij een ferfent wandelaar is en tegen de fietsers in de wandelwegen .
Wij zulen er rekening mee houden binnen 7 jaar!!
jorisvdd
Mountainbiker

Post by jorisvdd »

allez 't zit weer goe snor in Asse
heb deze week al gezien dat de pijltjes op de morette al verdwenen zijn.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Asse heeft gezorgd voor een pittig,golvend, leuk Bloso-parcours. =D>
't lag er vandaag tijdens de officiële opening prima bij : hard bevroren met hier en daar nog wat ijsplekken. De modder van de voorbije dagen was helemaal verdwenen, maar 't was wel opletten geblazen met de "spoorvorming" dat dit had teweeg gebracht.
We zullen deze route nog dikwijls gebruiken als trainingparcours,ligt slechts op 3 km van onze achterdeur.
Straf dat alle pijltjes gisteren nog gecontroleerd werden en er vandaag al opnieuw verdwenen zijn [-X [-X - o.a. Morette, Walfergem.

Ring-TV in d'oog houden mannen : zal eerstdaags ("morgen"?) een verslagske volgen van de opening.
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

kort en bondig ivm inhuldiging bloso route,

it isn't for sissies en pussy's.
vrij vertaald : nie aan beginnen als ge niet geoefend zijt want is al meteen "bingo" van bij het vertrek.

Voor zij die het niet willen geloven , try it

mitch
kodaksken
Mountainbiker
Location: Specialized Rockhopper Disk mod. 2007 & Trek 1200 SLR

Post by kodaksken »

De GPS track (GPX) van de beide lussen (totaal 31km) is te vinden op de website van Freindas (rubriek Links - GPS tracks).
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Vandaag ook samen met mijn vrouw de bloso route ingereden.

Is een zeer leuke en gevarieerde bloso route geworden met de nodige hoogtemeters en leuke stukken tussen.
Gaan deze in de zomer zeker verschillende keren rijden.

Hebben soms even moeten zoeken naar een pijltje maar over het algemeen geen problemen gehad.

Ondergrond was inderdaad ideaal : goed gevroren en dit gaf een extra technisch tintje aan het parkours.

thx aan de mannen van Freindas voor de lekkere en uitgebreide en tevens op de koop toe gratis bevoorrading!
Post Reply