rijdende stoppie

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

of drop in tv, die gastjes kunnen er ook wat van :-D (hier is het wel een digicorder)
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb canal + met het extra pakket, extreme channel enz.

kijk ook regelmatig naar drop-in tv en naar bmx contests (heb zelf nog bmx gereden op crossparcours) en die mannen kunnen der idd wa van :-D

de vorige series van drop-in waren gefilmd in amerika met de grootsten : mc cauley, steve pete, spencer allemaal freeriders waar we que techniek nog het één en ander van zouden kunnen opsteken :-D
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

zeg mannen , vandaag iets ondervonden ...
Ben mijn nieuw mavic/xt wielsetje op de baan aan het inrijden . Beetje aan het spelen met de bike dus ..
Ik wou op 1 wiel rijden, trek aan het stuur met een halve trap erbij en *bam* ik hing om mijn achterwiel , niet bij trappen gewoon blijven bollen , evenwicht was heel makkelijk te houden etc ..
Ligt dat nu echt aan dat wielsetje dat dat nu ineens zo makkelijk gaat?
voelt wel lichter en bolt beter . Het lijkt erop dat de gewichtverdeling veel beter is geworden.
Wel ga ik nu rechtstaan en kan rustig met de benen nog wat extra snelheid geven zonder te trappen , zaaaliiig !
Nu nog ne stoppie natuurlijk .
Maar vind het heel opvallend dat ik nu met dat wielsetje het ineens zo goed kan!? En kan ook niet zeggen dat ik hier echt op oefen , af en toe probeer ik het eens alsik op de fiets zit
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

ik probeer ook af en toe eens een stoppie te maken voor de fun. Heb ondervonden dat je daarvoor best je lockout opzet, of toch tenminste je vering goed hard zet. De bedoeling is dat je fiets over de as van het voorwiel kantelt, in plaats van gewoon dieper op zijn as te gaan liggen door het inveren van de vork.
niet vergeten dus!
Diñolito
Mountainbiker

Post by Diñolito »

Ik heb een vraagje ivm stoppie. Ben totaal geen MTB-er, maar heb me pas een Cube Cross (crosshybride) aangeschaft, daar kan je toch ook al leuke dingen mee doen. Nu is het bij mij al een gewoonte geworden om voor elk rood licht (gebruik mn fiets dus vooral op de baan) een frontstop te doen. Afhankelijk v/d verplaatsing van mn gewicht vliegt mn achterwiel serieus de lucht in (en komt direct terug neer, bouw het niet af ofzo)
Kan dit kwaad voor mn fiets door dat elke dag een 5 à 10-tal keer te doen?

En dan nog een vraagje (ben een absolute noob, vergeef het me aub):

Ik ga nooit erg snel als ik zo'n stoppie doe omdat ik toch een beetje schrik heb dat door mn wiel te blokkeren ik zal wegglijden en dus lelijk ga vallen. Tot mn verbazing heeft mn voorwiel nog niet de neiging gehad om grip te verliezen (Ralph Racing banden), tot hiertoe wel altijd op droog wegdek. Maar ik rem dus volledig (Magura HS33). Als ik dit met mn achterrem doe (volledig remmen), begin ik gegarandeerd te slippen. Heeft dit alles puur te maken met het gewicht of remmen voorremmen anders dan achterremmen? Vroeg het me gewoon af.

Merci voor de moeite om dit door te lezen en evt. te antwoorden :wink:
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

op dat slippen :

je achterwiel slipt eenvoudig voor de reden dat wanneer je remt het achterwiel ontlast wordt van gewicht doordat de fiets voorover gaat hellen en dusdanig het achterwiel grip verliest.

meer moet je daar niet achter zoeken.

je voorwiel remt altijd harder, das normaal : bij remmen word het gewicht daar op gezet, wederom door dat hellen, kantelen eigenlijk.

dat je nie tweg schuift : zelfde verhaal : het gewicht.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Je moet echt niet snel rijden voor dat te kunnen , ik doe dat ook als ik aan 10 km/h op den oprit rij !
gewoon efkes oefenen voor dat techniekje en hups je kan het !!
Met ne dirt bike gaat dat goed ( bij mij toch ) kan dat zeker een meter of 2 / 3 !
insane_J
Mountainbiker

Post by insane_J »

ClassicDriver wrote:wat is hard genoeg?? 30?
Moet lukken... :wink:
30 is iets te snel als je het nog niet zo goed onder de knie hebt
ik zou beginnen met 15-20-22 kmph
hard genoeg aan de rem trekken en hem stilletjes laten komen NIET POMPENT REMMEN.

maat voor een echt vette stoppie moet je zo weineg mogelijk remmen en heml zo hoog mogelijk proberen te houden

grta
insane_J
Mountainbiker

Post by insane_J »

hard genoeg aan de rem trekken en hem stilletjes laten komen NIET POMPENT REMMEN.

maat voor een echt vette stoppie moet je zo weineg mogelijk remmen en heml zo hoog mogelijk proberen te houden

grtz
insane_J
Mountainbiker

Post by insane_J »

grtz
Post Reply