ziet er leuk uit kan gebeuren dat ik eens afkom
15/12/2007 - Haaltert
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Heb de parcour beschrijving eens gelezen Haaike
Is inderdaad geen zware tocht, al maak je dat er natuurlijk zelf van hé.
Maar vorig jaar heb ik er toch van genoten, we hadden met zen 2 toch goed doorgevlamd. en moet idd niet altijd zwaar berop en bergaf gaan. De dag erna gaan we naar tervuren. Die heb ik nog niet gereden en ik spaar me zaterdag in haaltert toch een beetje, zodat we de zondag eens op de gas kunnen staan.
Grtz
Maar vorig jaar heb ik er toch van genoten, we hadden met zen 2 toch goed doorgevlamd. en moet idd niet altijd zwaar berop en bergaf gaan. De dag erna gaan we naar tervuren. Die heb ik nog niet gereden en ik spaar me zaterdag in haaltert toch een beetje, zodat we de zondag eens op de gas kunnen staan.
Grtz
- Goldfinger1
- Mountainbiker
Post by Goldfinger1 »
Beste,
Ik heb vandaag, niet omdat ik wil zwartrijden, maar omdat ik morgen ni kan, jullie tocht al eens gereden!
Mooie tocht, maar enkele pijltjes mogen er wel bij!
- Na oversteek van de "Topmolen" rechtdoor richting Kattestraat als ik me niet vergis, heb je op een gegeven moment een pijltje voor de MTB-route naar links.
Daar een extra pijltje (rechtdoor) zou geen kwaad kunnen. Velen gaan twijfelen volgens mij, gezien het toch een lang recht stuk is!
- Woubrechtegem Stilleveld (straat naar links) pijltje bij rechtdoor ter bevestiging.
- Tussen Ressegem en Woubrechtegem (terug een lang stuk zonder pijltjes) 1 veldweg rechts en 2 links richting Aaigem. Daar staan nog oude pijlen op de grond van
TT van Herzele. Best aan die veldwegen ook nog een xtra pijltje rechtdoor!
Voor de Rest OK ! Alles perfect berijdbaar!
Succes morgen!!
Goldfinger
www.dzm.be
Ik heb vandaag, niet omdat ik wil zwartrijden, maar omdat ik morgen ni kan, jullie tocht al eens gereden!
Mooie tocht, maar enkele pijltjes mogen er wel bij!
- Na oversteek van de "Topmolen" rechtdoor richting Kattestraat als ik me niet vergis, heb je op een gegeven moment een pijltje voor de MTB-route naar links.
Daar een extra pijltje (rechtdoor) zou geen kwaad kunnen. Velen gaan twijfelen volgens mij, gezien het toch een lang recht stuk is!
- Woubrechtegem Stilleveld (straat naar links) pijltje bij rechtdoor ter bevestiging.
- Tussen Ressegem en Woubrechtegem (terug een lang stuk zonder pijltjes) 1 veldweg rechts en 2 links richting Aaigem. Daar staan nog oude pijlen op de grond van
TT van Herzele. Best aan die veldwegen ook nog een xtra pijltje rechtdoor!
Voor de Rest OK ! Alles perfect berijdbaar!
Succes morgen!!
Goldfinger
www.dzm.be
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Koud hè deze morgen ,maar toch mooi weer de zon deed echt goed, ook al stond ze zeer laag waardoor je dubbel moest uitkijken om geen pijltjes te missen.
Het parcours niet speciaal maar wel mooie omgeving, en de vele heuvelstroken maakten de iet wa vele asvaltstroken toch goed
alle heuvels bij elkaar waren toch goed voor 345 HM.
bevoorading ,bikewas,douches PRIMA
toch wel genoten van deze rit 45km-----1u50min.
Het parcours niet speciaal maar wel mooie omgeving, en de vele heuvelstroken maakten de iet wa vele asvaltstroken toch goed
alle heuvels bij elkaar waren toch goed voor 345 HM.
bevoorading ,bikewas,douches PRIMA
toch wel genoten van deze rit 45km-----1u50min.
Mooie tocht, inderdaad niets speciaals op gebied van singletracks of zware bergop ofzo. Maar de organisatie heeft wel mooie baantjes gekozen en ze zijn er in geslaagd om mij (geboren en getogen in haaltert) 2 nieuwe paadjes te laten ontdekken!
En op zich is dit soort tocht ideaal voor mensen die wel wat meer willen dan echt plat plat, maar die ook absoluut nog geen serieuze hellingen willen doen. Perfect dus voor mij vandaag, want het was 3 weken geleden dat ik gereden had en vandaag de baan op met stekende buik- en rugpijn dus ik stond zeker ni scherp
Er is maar één iets dat ik kan zeggen van verbetering aan het parcours: op het einde reden ze aan Catthem die kleine baantjes in, maar dan direct weer de straat op (de laatste straat, ongeveer 1 auto breed en bergaf). Daar waren ze beter via de smalle baantjes gekomen die daar min of meer evenwijdig aan lopen. Dat zijn paadjes met tegels dus het is geen veld ofzo, maar het is wel leuker dan gewoon straat vind ik...
Maar soit, dat is commentaar die ik ook enkel en alleen kan geven omdat ik die paadjes nu eenmaal ken. Was dit een organisator geweest in een streek die ik niet kende, dan zou ik nooit "gezaagd" hebben over het feit dat de laatste straat gewoon asfalt was.
Bevoorrading zéér goed, bikewash ook, heel goede druk en geen seconde moeten aanschuiven.
De warme douche thuis was ook zeer goed
Het was, zoals altijd bij de trekvogels, in orde! Op naar De Parel!
En op zich is dit soort tocht ideaal voor mensen die wel wat meer willen dan echt plat plat, maar die ook absoluut nog geen serieuze hellingen willen doen. Perfect dus voor mij vandaag, want het was 3 weken geleden dat ik gereden had en vandaag de baan op met stekende buik- en rugpijn dus ik stond zeker ni scherp
Er is maar één iets dat ik kan zeggen van verbetering aan het parcours: op het einde reden ze aan Catthem die kleine baantjes in, maar dan direct weer de straat op (de laatste straat, ongeveer 1 auto breed en bergaf). Daar waren ze beter via de smalle baantjes gekomen die daar min of meer evenwijdig aan lopen. Dat zijn paadjes met tegels dus het is geen veld ofzo, maar het is wel leuker dan gewoon straat vind ik...
Maar soit, dat is commentaar die ik ook enkel en alleen kan geven omdat ik die paadjes nu eenmaal ken. Was dit een organisator geweest in een streek die ik niet kende, dan zou ik nooit "gezaagd" hebben over het feit dat de laatste straat gewoon asfalt was.
Bevoorrading zéér goed, bikewash ook, heel goede druk en geen seconde moeten aanschuiven.
De warme douche thuis was ook zeer goed
Het was, zoals altijd bij de trekvogels, in orde! Op naar De Parel!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Was een schoon tochtje,tamelijk wat vals plat
Toch 345 Hm
Hier en daar wat mud
maar was goed bedoenbaar
Was tamelijk wat baan
was goed om te recupureren
met de wind erbij,bevoorrading dik in orde
De pijlekes konden iets beter zijn ovallender
Bike wash was goed voldoende druk en slangen