No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zeker, dit is normaal : de latex dicht de poriën van de band af. Ik heb dit ook met mijn Nobby Nic's gehad : het lijkt alsof de banden zweten.

Wil je dat dit asap gedaan is, kan je best met het wiel van links naar rechts zwiepen zodat de latex tegen de kant klotst en dan het wiel een tijdje plat op de ene kant leggen. Nadien herhalen en het wiel op de andere zijde leggen. Dit zal nooit stoppen door simpelweg met de fiets te rijden - je moet werkelijk het wiel demonteren en vlak leggen.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Zelfde bij mij NN's hebben blijkbaar vrij poreuze flanken, maar na een tijdje raakt alles toch wel dicht. Als je echte tubeless pakt heb je dat probleem natuurlijk niet. Ik moet iedere week wel wat bijpompen, maar ben op een jaar tijd geen enkel keer lek gereden.

ik heb wel eens mijn binnenventiel per abuus losgedraaid toen ik op een rit mijn band wou bijpompen en dat kreeg ik in de regen en modder niet meer gefixed en heb dus een biba moeten steken, maar dat had op zich niks met NT te maken

ik was in het begin ook sceptisch maar ik ben ondertussen volledig overtuigd
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

ik wil nu mijn speci fast track banden monteren , ze zijn niet tubeless op mn ZTR velg , al mijn andere banden geen probleem
Maar deze wil dus echt niet in de velg schieten .
bb geprobeert , help niet .

Weet er iemand een andere truc ?????
alles is welkom [-o<
Last edited by ooSoo on Thu 13 Dec 2007 16:32, edited 1 time in total.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Als we met de Land Rover in de woestijn een band van de velg rijden door op lage spanning (voor veel grip) te bollen doen we de volgende truuk wegens niet voorhande zijn van een bandenmachine:

band (die duzz half op de velg zit) vol spuiten met haarlak, WD 40 of gelijk welkee andere spuitbus, stekske aan en BOEM, ligt terug op de velg!!!

Op overlandfora's vind je daar genoeg filmpkes van.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

El Perro Diablo wrote:band (die duzz half op de velg zit) vol spuiten met haarlak, WD 40 of gelijk welkee andere spuitbus, stekske aan en BOEM, ligt terug op de velg!!!
Niemand die geen manier weet waarbij de kans dat je je fiets afstookt onbestaande is? :-D :drunk:

Ik zou de band is goed met afwasmiddel aan de rand inzepen.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Het is eindelijk gelukt , heb er de volle2u aan bezig gezeten :-?
Das nu de eerste band die hem niet in de velg weet te zetten .

Heb de serieuze compressor bovengehaald en die blaast meer dan 25 barr.
En goe oppassen want er zit direct teveel lucht in , zo heb ik er hem opgekregen , met nen gewone compressor van een 15barr kreeg ik hem er niet op
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

ooSoo wrote:Het is eindelijk gelukt , heb er de volle2u aan bezig gezeten :-?
Das nu de eerste band die hem niet in de velg weet te zetten .

Heb de serieuze compressor bovengehaald en die blaast meer dan 25 barr.
En goe oppassen want er zit direct teveel lucht in , zo heb ik er hem opgekregen , met nen gewone compressor van een 15barr kreeg ik hem er niet op
compresoor 25 bar, gewone compressor 15 bar :-?

het is het debiet dat telt om zo'n band goed te laten openkomen, dus eigenlijk de dikte van je leiding.
dus bv in uw geval, een compressor van 25 bar (betwijfel trouwens ten zeerste) had je een leiding genomen met een binnendiameter die 3x groter is kon je je band oppompen met een normale compressor van 8 bar.

Al die fabeltjes van compressorden en hoeveel pk ze wel niet hebben , bla bla bla, uiteindelijk bij een bepaalde druk en een bepaalde opening heb je een bepaald debiet, of daar nu 30 camionmoteurs staan te draaien voor dat spel of niet maakt niet uit.

zo'n huis/tuin/keuken compressortje met 25-35L tankje moet meer dan volstaan om de band op de velg te krijgen.

check (als de leiding het probleem niet lijkt te zijn) misschien ook eens de bandenblazer, deze kan ook een heel beperkte doorgang hebben, vergeet eveneens het ventieltje eerst eens niet uit te draaien
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

bij mijn NN's nooit problemen gehad, maar heb nog een setje RR draadbanden liggen, kan je deze ook luchtdicht maken? krijg ze zelfs niet opgepompt, randen staan praktisch tegen elkaar (hebben een jaar in de garage gelegen) en dan blaast de lucht er langs door. Heb nu in de band een biba gestoken en deze goed opgepomt, nu staan de randen mooi naar buiten, ga deze een paar dagen laten liggen en hopen dat de band zijn vorm terug krijgt.

maar is het te doen om draadbanden luchtdicht te maken met vloeistof?
D.
Mountainbiker

comfort verschil

Post by D. »

heb eerst een jaartje met RR en NN UST gereden. sinds kort rijd ik met RR en NN en no-tubes erin.

voordeel is duidelijk het gewicht.

nadeel vind ik het verschil in comfort , de gewone band met no-tubes "voelt" veel harder bij dezelfde druk als UST.

nog iemand deze ervaringen
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Juist andersom imo.
Ik kan alleen deze vergelijken : Bontrager ACX 29" 2.2 mét of zonder binnenband op mijn singlespeed.
Zonder bb bij zelfde druk voelt veel softer aan.
Ik steek sinds de Notubes-conversie meer druk in de banden.
Op 2 kg druk kreeg ik altijd het gevoel dat de achterband plat ging.
Te veel 'zwabber'-gevoel in de bochten.
2.2 a 2.4 bar geeft een beter resultaat.
Een UST-band heeft stijvere flanken dan een normale vouwband.
Deze zou sowieso stijver of wat harder moeten aanvoelen.
Comfortgevoel kan ook van de rubbercompound afhangen.
Post Reply