Shadow derailleur XTR 2008

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Hubertje wrote:Steven, ik was ff bang dat ik in't scalpeltopic zat :lol:
:lol: Een nieuwe XTR-achterderrie kon er nog net aan af...

Nee, heb in september ff op het punt gestaan om een 07 Scalpel over te nemen, maar ik denk dat ik wel altijd bij HT zal blijven...
De nieuwe Scalpel is wel hot, maar wil je hem top afgemonteerd ben je gauw 7500 Euro kwijt en da gaat echt nie voor de moment...
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

stevenvde wrote: De nieuwe Scalpel is wel hot, maar wil je hem top afgemonteerd ben je gauw 7500 Euro kwijt ...
Als je een Team Replica in de winkel koopt ben je inderdaad "gauw" 7500€ kwijt maar de vraag is of je niet beter een goeie basis-versie koopt (scalpel 3) en dan upgrade in functie van je wensen. En van je bankrekening :-?

Maar dat is :off:
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Ik zit dus met een groot probleem. Ik ben mijne nieuwe fiets aan het samenstellen, en nu moet ik dus de keuze maken tussen X.O en XTR. Vorig seizoen heb ik met X.O derie en twisters gereden, dit beviel me zeer goed. Nu was ik aan het kijken, en ik ging zowiezo een XTR crank, ketting, casette en voorderie nemen. Nu kwam de gedachte in me op om ineens gewoon de hele groep te nemen met de nieuwe shadow XTR.

Nu zit ik dus met 3 (luxe)problemen:

Ofwel achterderie en shifters X.O en Juicy seven remmen.
Ofwel XTR remmen, shifters en derie.
Ofwel XTR remmen en derie, maar sram Rocket twist shifters.

Al die problemen #-o

Wat zijn de adviezen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Full XTR, met uitzondering van de remmen. Hiervoor Formula Oro K24 / Puro (heb nog een setje te koop :wink: ) of The One in 160 mm.
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Als het geen XTR remmen worden, dan de Juicy Seven.

Reden: enkele van mijn medebikers rijden hier ook mee, en dan is het interresant van hier en daar een groepsaankoop remblokken te doen.

Waarom Juicy Seven en niet Juicy Ultimate:
De Seven heeft me nog nooit in de steek gelaten, en is bijna hetzelfe als de Ultimate. En om het enkel voor het gewicht te doen zie ik het nut niet in om het dubbel van de Seven te betalen voor die 100 gr dat het scheelt...
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Ik zie niet in welke meerwaarde de groepsaankoop kan bieden in geval van remblokken. Ik heb de Juicy Sevens gehad, 1 keer en nooit meer : fading, schijven & remblokken die verbranden in de Ardennen, weinig remkracht, etc. Geef mij maar een betrouwbare rem a la Formula of Magura =P~
Supra
Mountainbiker

Post by Supra »

madskatingcow wrote:Ik zie niet in welke meerwaarde de groepsaankoop kan bieden in geval van remblokken. Ik heb de Juicy Sevens gehad, 1 keer en nooit meer : fading, schijven & remblokken die verbranden in de Ardennen, weinig remkracht, etc. Geef mij maar een betrouwbare rem a la Formula of Magura =P~
Mijn Juicy's hebben een gans jaar competitie, enkele ardennen ritten, 2 weken Spanje en 1 week Oostenrijk overleefd zonder ook maar 1 keer te overhitten of te faden. De remkracht heeft zich op de rand van meerdere ravijnen bewezen, anders zat ik hier nu niet meer. Ik ben er in Oostenrijk zelfs mee gaan freeriden... Ik heb echt nooit problemen gehad...
En ik ben echt gene trage voorzichtige in de bergaf, ik heb menig man achter mij gelaten in Oostenrijk, en toen had ik er zelfs een vaste vork in staan.

Van welk jaar waren u Juicy's? Ik had model 2007.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

idd, de eerste generatie juicy 7 had last van de bovengenoemde feiten, de nieuwe zijn verbeterd.
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Ik heb ze in 2005 gehad - toen met de polygoon rotors. Na ongeveer 500km ingereden te hebben de Filip Meirhaeghe Marathon (100km) gedaan in de Ardennen. Halfweg een van de langere afdalingen één en al fading en onderaan de afdaling bijna geen remkracht meer. Gevolg : donkerblauwe remschijven & verbrande remblokken. Foto's genomen & SRAM gecontacteerd : onder garantie nieuwe schijven & remblokken gehad waarna ik alles meteen verkocht heb.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Supra wrote:Ofwel XTR remmen en derie, maar sram Rocket twist shifters.

Al die problemen #-o

Wat zijn de adviezen.
Heeft er iemand ervaring met die rocket twist shifters ?
Is dat vergelijkbaar met de gripshifts van X9/XO ? is de beweging die je moet maken veel groter (verhouding 2/1 ipv 1/1 bij X9/XO) ?

Kan je nog schakelen met modderige handschoenen ?
Post Reply