09/12/07 Appelterre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Gisteren ook van de partij en dat het zwaar was, dat hebben we geweten. Van thuis vertrokken en eerst sven van s-bikes (die redelijk explosief stond) opgepikt om zo naar appelterre af te zakken.
Met vijf man samen vertrokken en al vlug hadden we door dat dit geene kattepis zou worden. De eerste helling in zandbergen had ik goed verteert maar had grote moeite om de anderen te volgen (zoals gewoonlijk). Dat het opletten geblazen was, was al snel duidelijk toen ik in de aanloop naar de congo-berg iemand met een harde knal tegen men achterwiel voelde smakken, gelukkig zonder erg voor beide partijen, toen kreeg ne medebiker een tak in het oog waardoor hij de strijd na de bevoorrading heeft moeten staken, scheur op het netvlies bleek achteraf.
Na het zwoegen en ploeteren op en rond de congoberg ging het even wat rustiger aan om via een leuke (voor sommige wel, anderen niet) afdaling pollare binnen te bollen. 'k heb hier voor de tweede maal geluk gehad toen in volle afdaling de biker voor mij alles dicht sloeg omdat hij zijn depannagekit verloren was :evil: :evil: en hij zo ten val kwam, gelukkig kon ik nog net over zijn achterwiel jumpen, effe schrikken was dat.
Na ruime bevoorrading =D> terug op weg met na de splitsing direct een tof kuitenbijtertje waar een beetje techniek je toch naar boven bracht, wat me snel was opgevallen dat er nog weinig kandidaten op het parcours van de 45 te bespeuren waren op een paar knallers na. Na de mooie lus naar denderwindeke terug naar pollare, waar bij mij het licht stilletjesaan aan het uitgaan was, om zo tegen de wind in terug naar appelterre te bollen. Nog even goeiendag gaan zeggen aan spicyritta en gaadvis en dan op 't gemak met s-bikes huiswaarts te keren.
Even samenvatten: prachtig maar zwaar parcour met mooie afwisseling tussen road, off-road, trot en blubber, vuil en vettig :-D prima bevoorrading, bikewash niet gebruikt maar zag er ook vrij vlot uit ,bij thuiskomst 63km op den teller, 18.3 gm, +/- 700 hm en gem hartsl. van 160.
Aan de organisatie nen dikke proficiat =D> =D> =D> en zeker niet [-o< stoppen

@ S-bikes sorry voor het wachten, maar het lichtje was uit :roll:
@ Gaadvis, groot gelijk ivm die matchoman
S-Bikes
Mountainbiker

Post by S-Bikes »

Dag Gert,ik vond dat gisteren nen toffen tocht ik heb me weer al eens goed geamuseerd t weer was goed niet koud, alles dik in orde ik zou het jammer vinden dat ik volgend seizoen naar iets anders zou moeten zoeken twas een prachtparcour prof aan de organisatie :-D :-D
Salonrijder
Mountainbiker

Post by Salonrijder »

awel jonges, de weersomstandigheden waren zeker nie wat het zou moeten zijn, toch hebben jullie ons een mooie tocht onder de wielen gestoken, ik zou zeggen doe zo voort! maar tis de laatste keer zeker ? Denk daar toch nog maar eens over na.
Post Reply