voordelen/nadelen benen scheren
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- forza_inja
- Mountainbiker
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
om kort te zijn :
-scheren
= om de paar dagen te doen.
en kan vreselijk irritant zijn (stoppeltjes prikken), alsook vaak irritatie door de scheerprodukten.
bijkomend nadeel : door scheren, ga je later juist nog meer haartjes krijgen. aan de waarwortel splitst het haartje, waardoor je 2 tot 3 haartjes per plaatsje krijgt....
dus op termijn geen aanrader, tenzij je bomen wil beklimmen
epileren :
effectief en blijft weken weg. Men gebruikt er harsstrips voor, en nadien een verzachtende olie tegen irritatie ontharen en prikkelen.
echt pijnlijk is dat zeker niet. sommigen doen net of er word een been afgerukt als je hun uitleg hoort.
het gebeurd zo snel, dat je amper er iets van voelt. en pijn is niet eens de juiste beschrijving.
voordeel is, minder klans op irritaties, blijft 3-4 weken weg en pas na een week of 6 weer epileren.
op termijn, krijg je minder haren op de benen (bij scheren krijg je een heel bos
)
wil je het gemakkelijk en hygienischer houden : epileren.
Veet is geen oplossing... het chemisch produkt zet de haarvaatjes open, waardoor de haartjes makkelijker lossen. althans dat zou de bedoeling moeten zijn.
de realiteit is, dat de haartjes zeer broos worden tot op de huid. bij wrijving breken deze af.
gemakkelijk, pijnloos maar effekt is idem aan scheren.... en de kans op infecties is groter (reacties chemische stof)
nadeel is dat je na een paar dagen weer een stoppelveld hebt.
de meesten hebben alles al gedaan, en kiezen resoluut voor epileren. omdat je er het langste vanaf bent.
-scheren
= om de paar dagen te doen.
en kan vreselijk irritant zijn (stoppeltjes prikken), alsook vaak irritatie door de scheerprodukten.
bijkomend nadeel : door scheren, ga je later juist nog meer haartjes krijgen. aan de waarwortel splitst het haartje, waardoor je 2 tot 3 haartjes per plaatsje krijgt....
dus op termijn geen aanrader, tenzij je bomen wil beklimmen
epileren :
effectief en blijft weken weg. Men gebruikt er harsstrips voor, en nadien een verzachtende olie tegen irritatie ontharen en prikkelen.
echt pijnlijk is dat zeker niet. sommigen doen net of er word een been afgerukt als je hun uitleg hoort.
het gebeurd zo snel, dat je amper er iets van voelt. en pijn is niet eens de juiste beschrijving.
voordeel is, minder klans op irritaties, blijft 3-4 weken weg en pas na een week of 6 weer epileren.
op termijn, krijg je minder haren op de benen (bij scheren krijg je een heel bos
wil je het gemakkelijk en hygienischer houden : epileren.
Veet is geen oplossing... het chemisch produkt zet de haarvaatjes open, waardoor de haartjes makkelijker lossen. althans dat zou de bedoeling moeten zijn.
de realiteit is, dat de haartjes zeer broos worden tot op de huid. bij wrijving breken deze af.
gemakkelijk, pijnloos maar effekt is idem aan scheren.... en de kans op infecties is groter (reacties chemische stof)
nadeel is dat je na een paar dagen weer een stoppelveld hebt.
de meesten hebben alles al gedaan, en kiezen resoluut voor epileren. omdat je er het langste vanaf bent.
Ik scheer ze gewoon met men gillet mesje. Nog nooit geen last mee gehad. Ik doe het 1 tot 2 keer in de week en het duurt hoogstens 5min.
Ik zou mischien wel eens het epileren willen proberen maar het nadeel vind ik dat je altijd eerst de haartjes wat moet laten groeien eer je dat kan doen.
En ik heb daar meestal het geduld niet voor.
Ik zou mischien wel eens het epileren willen proberen maar het nadeel vind ik dat je altijd eerst de haartjes wat moet laten groeien eer je dat kan doen.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
even laten groeien klopt, maar je bent er wel lang vanaf. en later heb je ook niet 2 tot 3 keer meer haar op je benen staan.Putteke wrote:Ik scheer ze gewoon met men gillet mesje. Nog nooit geen last mee gehad. Ik doe het 1 tot 2 keer in de week en het duurt hoogstens 5min.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
ik ben toch even niet mee.
Benen scheren????
ik heb de topic nog eens doorgelezen en heb toch nog geen enkele reden gevonden om dit te doen.
De enige voordelen die je eruit haalt, is dat jeje geld niet aan je fiets kan spenderen.
zeker in de winter, dan zit alles toch in je lange broek.
Succes ermee
stR.
Benen scheren????
ik heb de topic nog eens doorgelezen en heb toch nog geen enkele reden gevonden om dit te doen.
De enige voordelen die je eruit haalt, is dat jeje geld niet aan je fiets kan spenderen.
zeker in de winter, dan zit alles toch in je lange broek.
Succes ermee
stR.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
ontharen is wel raadzaam, als je met massageprodukten werkt.
als je je haren laat staan en met zulke produkten werkt, dan is de kans op ontstoken haarwortels reeel. En dat kan erg pijnlijk zijn, en zeer irritant.
voor wielrenners gaat het vooral om hygienische redenen.
als je je haren laat staan en met zulke produkten werkt, dan is de kans op ontstoken haarwortels reeel. En dat kan erg pijnlijk zijn, en zeer irritant.
voor wielrenners gaat het vooral om hygienische redenen.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
en dit gebeurt niet als je haren geschoren zijn?Sunn xtreme wrote:als je je haren laat staan en met zulke produkten werkt, dan is de kans op ontstoken haarwortels reeel.
dan moet je het regelmatig doen? anders heeft het waarschijnlijk ook geen enkel effect en blijft er kans op ontsteking?
Als ik mijn baard 2 dagen na elkaar met het gillettemesje afdoe, begint dat al te irriteren.
stR.