Ik gebruik kettingolie voor de kettingzaag van mijn vader.
Dit wrijf ik erop met een verfborstel.
Is dit slecht voor mijn ketting of kan dit geen kwaad?
Ketting invetten,inspuiten of druppelen?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- kampfschwein
- Mountainbiker
-
modderbiker
- Mountainbiker
Post by modderbiker »
Sinds kort gebruik ik nu petrol...
Het smeert en kuist tergelijkertijd.
Kan toch geen kwaad?
Het smeert en kuist tergelijkertijd.
Kan toch geen kwaad?
Volgens mij is die olie te snel van je ketting af en zal die hier meer onder gaan lijden. Teflonolie blijft langer op je ketting.kampfschwein wrote:Ik gebruik kettingolie voor de kettingzaag van mijn vader.
Dit wrijf ik erop met een verfborstel.
Is dit slecht voor mijn ketting of kan dit geen kwaad?
Zo doe ik het ook sinds korte tijd en moet zeggen dat ik dit persoonlijk de beste manier vind. Alleen dat stuk voor stuk druppelen doe ik niet, ik leg ze in een emmertje of iets dergelijks en dan spuit ik ze algemeen goed in met teflonolie en laat efkens intrekken, dan efkens uitdruppelen en dan overtollige olie met reeds gebruikte oliedoek afwrijven.Verzetje wrote:Heb ook veel gelezen hier en ik doe het zo.
Emmer met dreft waarmee ik de fiets kuis gebruik ik ook voor de ketting. Gewoon ketting kuisen met de spons, ook tandwielen enz. Dan ketting en tandwielen drogen met keukendoek. Dan direct schakel per schakel drupellen, nekeer bovenkant en nekeer onderkant, en dan met een tandenborstel is goed over gans de ketting wrijven. Een nacht laten intrekken en dan met keukendoek overtollige olie verwijderen.
Het laatste korreltje zand is dan wel niet weg, maar als ge 0.5km fietst hangt er toch terug al zand en vuil in.
greetzz
ps ben ook nog niet zo heel lang bezig met mtb
Heb tot hiertoe een goed resultaat mee.