Toen ik iets over half één de bomvolle zaal binnenkwam hadden reeds tal van forummers de tt tussen de kiezen zitten.Gauw even een praatje gemaakt en dan klaar voor de start.Niet voor de ervaren "rotten" in het vak (Grote Plateau en Superfan) me aanmaanden om het wat kalmpjes aan te doen en mij eventueel de 45 km alleen op mijn palmares wilden zetten.Maar ja,de jeugd moet nog vele leren en heeft daar nu nog niet veel oren naar,hé.Bijgevolg het in gedachten startschot klonk en ik ging van start.De eerste 10 km waren de moeilijkste.Er was precies een lichte tegenwind en het lekkers dat Sinterklaas had geleverd deze week moest eerst even verwerkt worden.Na 16 km voor de eerste maal controle,een aquarius en een wafeltje verteert want ik moest een "deadline" halen.Het doel was om eerst de 26 te doen en daarna de 45.Net na de controle viel de splitsing en zo geschiedde.De kleine toer was een goed berijdbare toer voor de beginnende biker met de laatste 8 km een moeilijkheidsgraad die iets hoger lag.Toen ik de laatste bocht uitkwam en na 26 km de meet van de eerste ronde zag liggen passeerde ik de klok van de plaatselijke apotheek :exact 14u en een temperatuur van 6 graden.Opdracht 1 was geslaagd.Na 1u10 minuten zat de kleine toer erop,goed voor een avg van 23,3.Gedurende de rit niet meer dan 20 deelnemers gezien.De "moral" was goed en we reden door voor de 45 km deze keer.Na de eerste bocht weer wat wind tegen die precies al iets lastiger aanvoelde.Daarna terug de controle en daarna de splitsing waar we deze keer een heel ander traject aansneden.Het was meteen duidelijk dat de 45 en de 26 dag en nacht verschil waren.Op de 45 iets meer modder,iets meer off-road en dus ook iets lastiger.Gaandeweg werden de weersomstandigheden ook op zijn "flandriens".Deze keer was het wat drukker op het parcours maar mijn inhaalrace kon beginnen.Toen ik aan de 2de controle kwam begon de regen wat meer neer te vallen,het parcours werd wat zwaarder,maar de leute was er nog steeds.Slingerend,harkend en zwoegend ging ik over het parcours.De laatste 10 km voelde ik mij als een natte dweil en toen ik terug op het parcours kwam waar alle toeren over gingen,wist ik dat ik aan de laatste loodjes zat.Uiteindelijk na het prachtige singletrackske op het eind die ik twee maal heb mogen doen,terug de road op.Weer passeerde ik de plaatselijke apothekersklok.Deze keer was het 16u19,de graden heb ik niet meer gezien.Na 72,23 km zat mijn Hertsberge erop.Het avg was teruggezakt tot 21,3.Vlug de camionnette opgezocht en frisse warme kleren aangetrokken om den aprés te beginnen met een lekker vers soepke en bijhorende hot-dog.Toen ik wat op temperatuur was,de leffe geproefd en nog een klappeke gedaan met de overige forummers.
Ik wist wat ik ging voorgeschoteld krijgen en ook dit jaar weer niets dan lof voor alles en iedereen.Heb mij ongelooflijk geamuseerd gedurende de rit(weleenswaar in mijn eentje).
Nogmaals prachtparcours,prachtorganisatie,pracht-tt.
Negatieve punten zal deze tt nooit hebben wat mij betreft.
Als ik ieder jaar zo'n parcours krijg,dan is de rest maar bijzaak.
Bedankt en proficiat aan alle Hertetrappers.