09/12/07 Appelterre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deswa
Mountainbiker

Post by deswa »

We zullen wel het parkoer een beetje moeten aanpassen deze keer.
'T is namelijk kerstmarkt die dag in Pollare, en die mensen beginnen reeds rond 10.00 uur hun kraampjes te zetten. Hierdoor zal ook de bevoorrading op een andere plaats zijn.
Tenzij jullie daar al eens graag passeren om te proeven natuurlijk! :-D
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

als het weer een beetje meevalt kom ik mischien af.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

mtb arno wrote:als het weer een beetje meevalt kom ik mischien af.
Da zal de grote tegenvaller zijn vrees ik voor jullie, da weer, wind regen alleen de echten komen buiten dan. Vorige week ook uitgereden, we hebben er nie veel tegengekomen zelle.
Jammer want het is een leuke tocht, heb ze vorig jaar gereden en twas ferm. Maar dit weekend moen ek werken :(
racer600
Mountainbiker

Post by racer600 »

Klippel San wrote:
mtb arno wrote:als het weer een beetje meevalt kom ik mischien af.
Da zal de grote tegenvaller zijn vrees ik voor jullie, da weer, wind regen alleen de echten komen buiten dan. Vorige week ook uitgereden, we hebben er nie veel tegengekomen zelle.
Jammer want het is een leuke tocht, heb ze vorig jaar gereden en twas ferm. Maar dit weekend moen ek werken :(
vorig week in zottegem zeker? idd ik heb ook de 45 uitgereden en wij dachten ook dat we de enigste gekken waren. #-o
Catwoman
Mountainbiker

Post by Catwoman »

Voor zover dat ik mij kan herinneren heeft het ginder in Appelterre meestal nat en drassig geweest. Maar ik vind dat zij hunne toer steeds heel goed aanpassen. Als 't in de buurt is, moet je hem zeker rijden. 't Is beter dan paswoorden kraken van p.c. 's :oops: :oops:
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

hopla, terug van weggeweest! ik ben heel tevreden dat ik alsnog heb uitgepakt vanmorgen! zeer mooie tt naar mijn goesting! wel heel zwaar, baggeren tot en met! eigenlijk hebben we nog redelijk geluk gehad met het weer, een enkele bui maar op plaatsen toch wel een hevige wind, maar beter dan verwacht. Er is ook veel meer volk komen opdagen dan ik vermoedde, dus blijkbaar rijden er toch nog veel "echte" rond :-) mooie stukken van denderwindeke, pollare ( met die beruchte kasj ) en zandbergen gedaan, mooie bevoorrading ongeveer halverwege van de 45 km, je kon er zelf een jenever krijgen haha, maar veel klanten hadden ze daar blijkbaar niet voor #-o vandaag redelijk diep gegaan en heb moeten constateren dat ik er veel ben voorbijgereden en dat er me maar een biker is voorbij gereden. ( ene met ne specialized stumpjumper, rode kleur) alhoewel ik er zeker geen wedstrijd van wil maken, wou ik me toch eens testen en de test was positief. :bounce: . goede organisatie, goede bike-wash kortom alles was heel goed, mij zien ze volgend jaar alvast terug, het zal dan m'n laatste tt en mooie afsluiter worden voor de duathlon van kasterlee in 2008.

grtz,

Superschoep :evil: :evil:
gaadvis
Mountainbiker

Post by gaadvis »

voila, de eerste hulp bij MTB pannes net opgedoekt,
slechts 4 redeloze gevallen moeten gaan ophalen (waaronder gebroken derailleurs, klapband en pedaal eraf).
En ook eentje met enkel een lekke band ! gelukkig was dat een lieve juffrouw waarbij ik dus mijn goed hart heb laten zien en haar heb binnengbracht, het was nog ong 1 Km tot de kantine. Aan haar vriendin heb ik vriendelijk gevraagd om op eigen kracht binnen te rijden aangezien zij geen pech had en het dus ook nog maar en paar honderden meters binnenbollen was. Achteraf ben ik hiervoor in de kantine door een "koene" ridder aangevallen die mij bijna molesteerde omdat ik zijn vriendinneken niet had willen meenemen !!! Beste makker een goede raad : of wel leer je jouw juffrouw een bandje steken (ze had zelfs geen herstelmateriaal bij) of beter nog blijf in het vervolg bij haar tijdens een rit dan kan je als haar "redder in nood" eventueel haar lekke band vervangen en dan hoef je niet zo lang alleen zitten pinten te hijsen !
unitas
Mountainbiker

tt appelterre

Post by unitas »

hoevel man aan de start? gaadvis?
Ayama
Mountainbiker

tt appelterre

Post by Ayama »

De rit was door de weeromstandigheden van de vorige dagen vrij lastig. Niettemin was het best een leuk parcours. De stukken waar moest worden geklommen, waren ondanks de vele regen van de vorige dagen nog net te doen. Was een ideale combinatie van road en off-raod. Beiden waren zeer goed verdeeld en op de juist plaatsen. Een pluim voor de organisatie. De single tracks zorgden soms wel voor wat opstopping, maar dat hoort er nu éénmaal bij. Bij zo’n sappige ondergrond is evenwicht houden de boodschap, als er dan al eens iemand valt zorgt dit al vlug voor de nodige opstroppingen, langs de andere kant waren er dan ook weer voldoende brede stroken waar je eens goed kon doorgaan.
Tot volgend jaar!
Olio
Mountainbiker

Post by Olio »

Gisteren ook met een uitgebreide delegatie Josanners afgezakt naar Appelterre voor de 9e tabakstocht. Uiteindelijke nog de beker voor de 3e plaats in de wacht gesleept.

Was een kleine 10 jaar geleden één van mijn eerste TT's die ik reed bij een temperatuur van minus 8 graden.
Dit jaar waren de weersomstandigheden ietsje anders en dat hebben we geweten.
De organisatie (vriendelijke mensen overigens want ik was mijn VWB lidkaart vergeten maar dat was geen probleem) raadde vooraf aan om aan de eerste splitsing rechtdoor de 30 km te volgen daar er op de 45 km een stuk onberijdbaar bijlag. Maar als echte bikers negeerden we dat advies en sloegen toch rechtsaf. Het was inderdaad wel wat baggeren maar gezien de zware regenval van de afgelopen dagen viel het allemaal nog best mee.
De bevoorrading was in orde en het klimmeke in Pollare goed bovengeraakt.
Uiteindelijk na bijna 46 km binnengereden met een voldaan gevoel.

Achteraf bleek dat dit de laatste keer was dat deze TT georganiseerd werd. Er schijnt een probleem te zijn met het puntenklassement van de trofee HLN.
Dat wordt dus uitkijken naar een andere TT volgend jaar.

Groeten

Olio
Post Reply