Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

kristof_d, ik heb u daarstraks zien rijden denk ik tegen een uur of 4 op de baan van Beerse naar Gierle.
Gaan biken in zo'n strontweer, één woord: respect!
kristof_d
Mountainbiker

Post by kristof_d »

Gary Visser wrote:kristof_d, ik heb u daarstraks zien rijden denk ik tegen een uur of 4 op de baan van Beerse naar Gierle.
Gaan biken in zo'n strontweer, één woord: respect!
Is goed mogelijk, ik had een doorzichtig regenjasje aan en een blauwe helm op!
Strontweer zou ik het niet noemen, gewoon wat water hoor! :-D
Vooral profiteren van de vrije dagen die ik heb.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Is goed mogelijk, ik had een doorzichtig regenjasje aan en een blauwe helm op!
Yep, dan waarde gij het. Kzal in het vervolg is tuuten :P
Proche17
Mountainbiker

Post by Proche17 »

Ben gisteren en vandaag ook nog eens in de Lilse Bergen m'n toerkes gaan doen... toch eens overschoenen aanschaffen want wat een slijk en water!!!!

Vandaag is m'n pa voor de eerste keer mee gaan mountainbiken op z'n 57ste: Respect!

hij vond het wel zwaarder dan z'n kilometers malen met zijne koersvelo op de baan :-D
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

@ den jjag

zijn er nog vorderingen ivm met het nieuw gedeelte ?
en hier opt forum bij bos en groen zeggen ze dat ze de route van de lillse bergen willen doen verdwijnen voor een of andere pad te beschermen,klopt dat ?
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

devil biker wrote:@ den jjag

zijn er nog vorderingen ivm met het nieuw gedeelte ?
en hier opt forum bij bos en groen zeggen ze dat ze de route van de lillse bergen willen doen verdwijnen voor een of andere pad te beschermen,klopt dat ?
De Haarlebeekroute gaat zeker niet verdwijnen er zullen enkel een paar stukken aangepast worden.

Inderdaad, er verdwijnen enkele stukjes uit de rode lus, zoals de aangelegde bergjes.
Maar geen nood hiervoor krijgen we enkele mooie (nog aan te leggen) single-tracks voor in de plaats.
Ook op de blauwe lus komen er single-tracks bij, en dit in de buurt tussen de Lilse bergen en de Heihoeve.

Ik weet het, het duurt nu wel heel lang, ik zal in de loop van volgende week nog eens kontakt opnemen met de sportdienst.
Alles is goedgekeurd door de boswachter, de aanvragen moeten nog goedgekeurd worden door de gemeenteraad maar dat zou geen probleem mogen zijn.

Grtz.
stijn_9
Mountainbiker

Post by stijn_9 »

te zaterdag deze route is rijden denk :-D
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

lang geleden dat ik deze nog eens helemaal gereden heb.
@ den jjag: al voorruitgang geboekt ?
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Awel Devil deze avond nog een stuk gedaan van de blauwe en rode tot het donker werd toen maar over de baan over wechel en Zoersel terug langs het kanaal ligt er zoals gewoonlijk goed bij.

Indien niets te doen elk weekend op zaterdag en zondag te vinden op de Lilse Bergen :wink:
Den jjag
Mountainbiker

Aansluiting Haarlebeekroute met Herentals

Post by Den jjag »

Hey Devil en andere bikers;
Alle aanvragen zijn in orde, alles is goedgekeurd (boswachter, groen, gemeente enz....).
Alle palen zijn binnen en kunnen geplaatst worden door de gemeente.
Men gaat beginnen met de verbindingslus naar Herentals (en terug).
Hiervoor moet ik nog even met de mensen van de gemeente samen komen om uit te leggen hoe dit stuk juist loopt, en waar men de palen moet plaatsen.
Op de punten waar de splitsingen komen, komen speciale borden met de vermelding: "U bevind zich hier".
Op dit bord is de volledige Haarlebeekroute te zien, met aan de splitsing een rode bol alwaar de verbindingslus begint. (de verbindingslus (gele kleur) staat ook gedeeltelijk op dit plan.
Ook in Herentals komt zo'n bord te staan, maar dan met de route van Herentals op natuurlijk.
Daarna kunnen we aan onze verbeteringen van de Haarlebeekroute beginnen.
Ook nog even melden; toen ik zaterdag de route heb gereden waren ze aan de brug over de Holle beemdenbeek (groene lus) aan het werken.
Voorlopig hebben ze een noodbrug gelegd.

Een van de dagen plaats ik nog een plannetje van hoe de verbindingslus zal lopen. (Als ik uitgepuzzeld heb hoe dat moet :roll: )

Grtz.
Post Reply