Elie,
Om welk uur en waar juist stonden die blauwbloezen ? Vrijdag kreeg ik al een dagtarief parkeren (25 euro) aan men laars toen ik het parcour kwam verkennen en in het naar huis rijden ook nog eens geflitst, ik hoop dat ze al weg waren toen ik daar gisteren passeerde. Zou wel is een duur weekendje kunnen geweest zijn.
Versluys Ostend Beachrace 2 decemebr 07
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- den blitze
- Mountainbiker
Torhoutsesteenweg, kort na rond punt, en dit omstreeks 13u30.den blitze wrote:Elie,
Om welk uur en waar juist stonden die blauwbloezen ? Vrijdag kreeg ik al een dagtarief parkeren (25 euro) aan men laars toen ik het parcour kwam verkennen en in het naar huis rijden ook nog eens geflitst, ik hoop dat ze al weg waren toen ik daar gisteren passeerde. Zou wel is een duur weekendje kunnen geweest zijn.
- Josy
- Mountainbiker
't is wel een vaste camera,hé. Die blijft flitsen!elie wrote:Torhoutsesteenweg, kort na rond punt, en dit omstreeks 13u30.den blitze wrote:Elie,
Allee, nu maar hopen dat het rolleke op wasJosy wrote:'t is wel een vaste camera,hé. Die blijft flitsen!elie wrote:Torhoutsesteenweg, kort na rond punt, en dit omstreeks 13u30.den blitze wrote:Elie,
- alainvwbike
- Mountainbiker
Post by alainvwbike »
Zou kunnen.Wij werden bijgehaald richting Middelkerke door groepje van 10à15 man denk.En dan even voor het keerpunt haalden we zelf groep bij.Waren dus met redelijk peloton windaf aan't vlammen.sintesibrother wrote:Waren het die 2 wandelaars die in het midden stonden net toen er een groep vanuit oostende kwam en 1 die naar oostende reed?alainvwbike wrote:Iemand iets gehoord van de 2 wandelaars die werden aangereden??
Laatste ronde,richting Oostende dus volle snelheid.
Plots 2 wandelaars in het midden van ons groepke.Er rijd er ene vol op!!!Nog enkele valpartijen (waaronder ikzelf) door het proberen ontwijken van de slachtoffers!
Ik zag iedereen wel rechtkrabbelen maar het was ne serieuze smak...
Als het dedie zijn, ze stonden daar wel serieus gevaarlijk
Ik zat bij jullie in het groepje denk ik.
Ik had kleren aan in blauw en geel en en bij jullie gekomen in het begin van de 2de ronde toen je met nog iemand ant rijden was.
Hoe ze er terecht kwamen weet ik niet.Ik zag ze plots midden in het pak.
Ze konden geen kant meer uit.De eersten konden ze ontwijken maar dan vlamde er één vol op.Die erachter ging ook tegen de vlakte en ik werd toen ook meegesleurd.
Ik heb nog een deel van de groep kunnen kunnen inhalen en werd uiteindelijk 80ste.
- Fre C
- Mountainbiker
Ja, dacht nog misschien in beeld te komen in Sportweekend (zat eens bij Berckmans en co, tot ik lek reed), maar aangezien ik mij middenin de groep wegstak tegen de wind, ben ik niet te zien geweest. En echt veel hebben ze niet getoont. Had er meer van verwacht...dacht dat ze misschien ook de moeite zouden gedaan hebben om de start bij de dames te filmen omdat ze een paar minuten eerder vertrokken, of tenminste dat gevraagd hadden aan de cameraploegen van één. Zou eens wat extra reclame geweest zijn voor het dames MTB. De organisatie heeft een kans laten liggen, zeker omdat hun eigen renster leidster is in het criterium en ze zondag ook gewonnen heeft.Robstar0123 wrote:Je had geen overzicht hoe de koers verlopen was in vergelijking met de cyclocross die er juist voor was geweest.
Ik heb het een beetje lastig met het feit dat iedereen dit blijkbaar een super organisatie vond.
Goed, iets afbreken is makkelijk, en dat is eigenlijk mijn bedoeling niet.
De wedstrijd zelf (tijdopname, startboxen...)vond ik zeker goed.
De wedstrijd mocht van mij ook gerust de 3 ronden duren (kwestie van dosseren en afzien), ben na wat pech 110de geworden.
In dit weer wedstrijd rijden daar hou je achteraf alleen maar sterke en plezante verhalen aan over, dit zijn wedstrijden die je altijd bijblijven.
Maar wat ik echt 'niet kunnen' vind is het feit dat de deelnemers elkaar midden van de strijd konden kruisen met de daarbij horende gevaarlijke taferelen.
Tijdens een wedstrijd mogen van mij gerust wat spannende of zelfs wat gevaarlijke elementen zitten maar plots een rijder in de tegengestelde richting in je groep zien belanden vind ik erover.
Dat het water hoog stond had ik ook opgemerkt maar toch vind ik dit een punt dat de organisatie volgend jaar eens moet aankaarten.
Ondanks dit toch dank aan de organisatie!!!
Tot op de volgende wedstrijd.
Voor mij is dit de 'Superbiker' op 26Dec in het XC bikepark in Westdorp!
De wedstrijd mocht van mij ook gerust de 3 ronden duren (kwestie van dosseren en afzien), ben na wat pech 110de geworden.
In dit weer wedstrijd rijden daar hou je achteraf alleen maar sterke en plezante verhalen aan over, dit zijn wedstrijden die je altijd bijblijven.
Maar wat ik echt 'niet kunnen' vind is het feit dat de deelnemers elkaar midden van de strijd konden kruisen met de daarbij horende gevaarlijke taferelen.
Tijdens een wedstrijd mogen van mij gerust wat spannende of zelfs wat gevaarlijke elementen zitten maar plots een rijder in de tegengestelde richting in je groep zien belanden vind ik erover.
Dat het water hoog stond had ik ook opgemerkt maar toch vind ik dit een punt dat de organisatie volgend jaar eens moet aankaarten.
inderdaad, er waren seingevers op de golfbrekers die duidelijk teken deden waar je moest rijden (rekening houdende met de gevaarlijke stukken van de golfbreker maar ook met tegenliggend verkeer) maar er waren er anderen die tegen de dijk een babbelke aan het doen warenZutterken wrote:Ik heb het een beetje lastig met het feit dat iedereen dit blijkbaar een super organisatie vond.
feit dat het hoogwater is kon de organisatie ook ruim op voorhand weten
maar ik breek deze organisatie zeker niet af want ook positieve punten:
- vlotte inschrijving, afspuitstand
- bevoorrading met bidons (is beter dan plastieken bekertjes die overal weggesmeten worden)
- meerdere startboxen
- gevaarlijke punten waren aangeduid of werden geroepen (zoals op de dijk in Middelkerke dat het glad lag)
Ik lette er ook op dat alle seingevers niet evengoed hun werk deden, maar dit is iets dat de organisatie niet echt kan verweten worden.
Ik help ook mee met het organiseren van een wedstrijd en weet hoe moeilijk ten eerste het is om seingevers te vinden, laat staan bekwame!
Dan nog niet gesproken van al het andere die er bij komt.
Ik denk dat die gasten van organisatie oostende zeker een 100tal medewerkers hadden ten dienste van ons renners. (er waren al 22 golbrekers, veel mensen aan de bevoorrading, inschrijving, finish...)
Dus echt klagen is hier nu ook niet te passe!
Trouwens op iedere golfbreker was er een seingever voorzien, wat toch wel mag toegejuigd worden. Dat ze niet allemaal evengoed hun werk deden is juist. Hou ook rekening dat het enorm slecht weer was!! sommige gaan dan al wat sneller schuilen tegen het slechte weer dan hun taak 100% uit te voeren.

Wat betreft hoog water? Ik weet niet wanneer jullie gereden hebben maar het was alles behalve hoogwater hoor, het strand tussen Middelkerke en Oostende is gewoon niet zo breed dan bvb De Panne, thats it!!
Van de 5 kustcriterium wedstijden vind ik alvast Oostende het best georganiseerd
Ik help ook mee met het organiseren van een wedstrijd en weet hoe moeilijk ten eerste het is om seingevers te vinden, laat staan bekwame!
Dan nog niet gesproken van al het andere die er bij komt.
Ik denk dat die gasten van organisatie oostende zeker een 100tal medewerkers hadden ten dienste van ons renners. (er waren al 22 golbrekers, veel mensen aan de bevoorrading, inschrijving, finish...)
Dus echt klagen is hier nu ook niet te passe!
Trouwens op iedere golfbreker was er een seingever voorzien, wat toch wel mag toegejuigd worden. Dat ze niet allemaal evengoed hun werk deden is juist. Hou ook rekening dat het enorm slecht weer was!! sommige gaan dan al wat sneller schuilen tegen het slechte weer dan hun taak 100% uit te voeren.
Wat betreft hoog water? Ik weet niet wanneer jullie gereden hebben maar het was alles behalve hoogwater hoor, het strand tussen Middelkerke en Oostende is gewoon niet zo breed dan bvb De Panne, thats it!!
Van de 5 kustcriterium wedstijden vind ik alvast Oostende het best georganiseerd
Idd helemaal geen sprake van Hoogwater.
Volgende de getijdetafels was het om 7:00 hoogtij en om 13:41 laagtij.
Het was de vele wind die ervoor zorgde dat de zee dichter kwam dan gewoonlijk. En zoveel dichter was ze nu ook weer niet ...
Er was genoeg plaats om in twee richtingen te rijden, het probleem was dat normaal gezien naar middelkerke langs de zeekant gereden wordt en richting Oostende langs de dijkkant, maar nu was dit anders aangezien er tegen de dijk op het einde soms bruggen aan de golfbreker lagen en er ook beton boven het zand uitkwam. De mensen die tegen de wind inreden namen deze weg ... (nam ik zelf ook
)
Volgende de getijdetafels was het om 7:00 hoogtij en om 13:41 laagtij.
Het was de vele wind die ervoor zorgde dat de zee dichter kwam dan gewoonlijk. En zoveel dichter was ze nu ook weer niet ...
Er was genoeg plaats om in twee richtingen te rijden, het probleem was dat normaal gezien naar middelkerke langs de zeekant gereden wordt en richting Oostende langs de dijkkant, maar nu was dit anders aangezien er tegen de dijk op het einde soms bruggen aan de golfbreker lagen en er ook beton boven het zand uitkwam. De mensen die tegen de wind inreden namen deze weg ... (nam ik zelf ook
Gunter wrote:inderdaad, er waren seingevers op de golfbrekers die duidelijk teken deden waar je moest rijden (rekening houdende met de gevaarlijke stukken van de golfbreker maar ook met tegenliggend verkeer) maar er waren er anderen die tegen de dijk een babbelke aan het doen warenZutterken wrote:Ik heb het een beetje lastig met het feit dat iedereen dit blijkbaar een super organisatie vond.
feit dat het hoogwater is kon de organisatie ook ruim op voorhand weten
maar ik breek deze organisatie zeker niet af want ook positieve punten:
- vlotte inschrijving, afspuitstand
- bevoorrading met bidons (is beter dan plastieken bekertjes die overal weggesmeten worden)
- meerdere startboxen
- gevaarlijke punten waren aangeduid of werden geroepen (zoals op de dijk in Middelkerke dat het glad lag)