De ardennen zijn fysiek iets zwaarder en soms technisch wat moeilijker maar je kan er altijd routes doen die voor iedereen haalbaar zijn.
Wij deden vorig weekend bv route 1 die slechts 21 km is , niet technisch en ook niet te zwaar fysiek. Toch kan je genieten van het mooie decors, langere afdalingen en iets langere klimmen (op deze meestal vals plat)
Je hebt in houffan ook nog een paar middelmatige routes en een 2tal langere en zwaardere routes.
Uitzonderlijk aan houffa is de goede afpijling en de verscheidenheid aan routes. Als je als beginner in het vlaamse land toertochten van 40 a 50 km rijdt , dan moet je zeker 30 a 35 km in de ardennen kunnen trotseren.
Volgens mij een aanrader. Het gaat overal in de ardennen op en af en je hebt overal bos, singletrack, alleen is de bepijling niet overal zo goed..
Biken in de Ardennen....
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- eskimo1973
- Mountainbiker
Hoge Eifel
Gisteren terug van een schitterend weekend in de Eifel, met name Schönberg.
Daar route Nr 1 & 3 gereden moet zeggen voor de eerste maal in de ardennen een meevaller. Deze door rivier en bos met prachtige uitzichten.
Daar route Nr 1 & 3 gereden moet zeggen voor de eerste maal in de ardennen een meevaller. Deze door rivier en bos met prachtige uitzichten.
Mijn ouders hebben een challet in Barvaux dus ik heb daar al wel wat afgefietst.
Je kan zo vertrekken en de pijltjes beginnen volgen, maar dan rij je gegarandeerd verloren. Beste is eerst bij de toeristische dienst een kaart kopen. Wegens kapwerken en ongenietbare grapjassen zijn er hier en daar wel wat bordjes verdwenen, soms moet je op T-splitsingen ook 50m naar elke kant rijden op zoek naar bordjes. De parcours zijn wel heel mooi en bosrijk, in natte periodes liggen sommige stukken er wel totaal onberijdbaar bij.
Goei logement in de buurt, maar niet in Durbuy zelf is "Le Brison" in Hotton. Ook daar kan je mooie tochten maken maar daar is de bewegwijzering helemaal nihil.
is het daar in Hotton echt zotriestig gestelt met de bepijling. ben nogtans vanplan omvolgend jaar in April met ne man of 12 naar erezée op moutainbike weekend te gaan. anders moeten we iets anders gaan zoeken pijns ik
- Borisbeer
- Mountainbiker
Erg gesteld? Je kan mooie tochten maken hoor en ik zou er mijn biketrip nu niet voor veranderen, maar je moet gewoon goed uitkijken en som wel eens een paar meter links of rechts een straat inrijden om de pijlen te vinden.Ief wrote:Mijn ouders hebben een challet in Barvaux dus ik heb daar al wel wat afgefietst.
Je kan zo vertrekken en de pijltjes beginnen volgen, maar dan rij je gegarandeerd verloren. Beste is eerst bij de toeristische dienst een kaart kopen. Wegens kapwerken en ongenietbare grapjassen zijn er hier en daar wel wat bordjes verdwenen, soms moet je op T-splitsingen ook 50m naar elke kant rijden op zoek naar bordjes. De parcours zijn wel heel mooi en bosrijk, in natte periodes liggen sommige stukken er wel totaal onberijdbaar bij.
Goei logement in de buurt, maar niet in Durbuy zelf is "Le Brison" in Hotton. Ook daar kan je mooie tochten maken maar daar is de bewegwijzering helemaal nihil.
is het daar in Hotton echt zotriestig gestelt met de bepijling. ben nogtans vanplan omvolgend jaar in April met ne man of 12 naar erezée op moutainbike weekend te gaan. anders moeten we iets anders gaan zoeken pijns ik
Op een gegeven moment kom je bv op een straat uit aan het laatste huis, daar moet je rechtsaf het bos in.
Daar heb je dus het raden naar, dat laatste huis zijn ze nog aan het bouwen en vroeger stond daar wss tegen een boom met een pijl aan genageld. Mss hebben ze het nu wel al verbeterd.
De gemeenten daar zouden gewoon een klein beetje meer moeite moeten doen op dat vlak, zeker nu half Nederland naar de Ardennen trekt, toerisme kan enkel de economie daar ten goede komen (en hebben ze wat minder Vlaamse centjes nodig
Gisteren route 5 gedaan in Spa (23 km). Moet zeggen dat het een mooie route was. Enkele technische stukken erbij. 90% van de route is off-road. Zeker de moeite waard. De beklimmingen vielen al bij al heel goed mee. Zeker voor herhaling vatbaar. Bovendien heel goede bewijzering (wat ik niet echt had verwacht.
net terug van een bike dagje in lierneux.de bepijling viel dik tegen bij mij.Eerst route 11 van 14 km, op die route stond er 1 pijltje niet en veel asfalt.(geen ramp).Dan hebben we route 15 van 26km gedaan.meer offroad stukken maar hier vonden we een heleboel pijltjes niet terug,
jammer. het stuk dat we gedaan hebben was leuk en eens iets anders als het hageland maar technische stukske zaten er niet echt in.Maar het was wel een leuke dag.
jammer. het stuk dat we gedaan hebben was leuk en eens iets anders als het hageland maar technische stukske zaten er niet echt in.Maar het was wel een leuke dag.
- AMG
- Mountainbiker
- Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON
Dit is de max: http://www.soloride.be
Zalige route, de 87, extreem veel klimmen en dalen, sublieme off-road weggetjes, deze overtreft al mijn verwachtingen.
Om u een idee te geven. De klimmetjes en de afdalingen zelf heb ik niet kunnen filmen, want met de camera in de hand is dit niet zo eenvoudig.
http://www.garagetv.be/video-galerij/gr ... s_wmv.aspx
Zalige route, de 87, extreem veel klimmen en dalen, sublieme off-road weggetjes, deze overtreft al mijn verwachtingen.
Om u een idee te geven. De klimmetjes en de afdalingen zelf heb ik niet kunnen filmen, want met de camera in de hand is dit niet zo eenvoudig.
- GeeCee
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)
link werkt niet...AMG wrote:Dit is de max: www.soloride.be