Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Ik rij elke dag 32km (heen & terug) naar het werk in Brussel. Enkel bij ijzel of stormweer neem ik de tram.

Het is wel plezant als je al die auto's in de file kunt voorbij rijden. :lol:
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik rijd ook naar het werk (dit is eigenlijk maar een bijbaantje int zwart voor een jongen van 16 als ik) met de fiets want ik heb niks anders. het is 15 km enkel,en dit alleen 's zaterdags en in de vakantie 3 keer per week. Maar in tegenstelling tot jullie heb ik er weinig plezier in.
's Morgens heb ik een NW-wind daar ik naar het Westen moet iets tegen,en 's avonds een NO-wind,dus windop. En laatste keer werd ik er helemaal ZOT van dat gesuis in men oren hoewel ik met leuke muziek in men oren zit.Het lijkt hoe vroeger ik vertrek hoe later (TE laat) ik aan kom. Nu in de winterperiode rijd in met een boulder-city ,een zware bak maar het heeft een vast licht en een spatbord e.d. Mijn vraag is wat kan ik doen om er meer plezier aan te hebben, wat nemen jullie mee? rijden jullie in fietskledij en dan gewone kleren meenemen? en klikschoenen? een rugzak is lastig natuurlijk... Want ik wil het niet opgeven.
thanks guys
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

Ward #3 wrote:Ik rijd ook naar het werk met de fiets want ik heb niks anders. Maar in tegenstelling tot jullie heb ik er weinig plezier in.
's Morgens heb ik een NW-wind daar ik naar het Westen moet iets tegen,en 's avonds een NO-wind,dus windop. En laatste keer werd ik er helemaal ZOT van dat gesuis in men oren hoewel ik met leuke muziek in men oren zit.Het lijkt hoe vroeger ik vertrek hoe later (TE laat) ik aan kom. Nu in de winterperiode rijd in met een boulder-city ,een zware bak maar het heeft een vast licht en een spatbord e.d. Mijn vraag is wat kan ik doen om er meer plezier aan te hebben, wat nemen jullie mee? rijden jullie in fietskledij en dan gewone kleren meenemen? en klikschoenen? een rugzak is lastig natuurlijk... Want ik wil het niet opgeven.
thanks guys
Ik rijd in fietskledij en neem bij aankomst op het werk een douche. Met de MTB en een rugzak ben je sneller en heb je meer plezier. Spatborden is voor zondagsrijders :^o Tip : de muziek in je oren zorgt er voor dat je het verkeer niet meer hoort wat natuurlijk veel gevaarlijker is. Volgens sommigen verlies je een deel van de trainingsarbeid als je rijdt/traint terwijl je naar muziek luistert. [-X Ik heb ook een tijdje met muziek gereden maar ben er mee gestopt om bovenstaande redenen. Zonder muziek geniet ik meer, de weg die ik volg is zeer rustig zodat ik geniet van de vogels, de opkomende zon 's morgens, een konijntje, eekhoorns, ...
De wind neem ik er met plezier bij. Bi mij is het bij slecht weer 's morgens wind op en 's avonds wind af. En bij goed (warm) weer 's morgens wind af (maar er is er dan zeer weinig) en 's avonds wind op.
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

Niets is zo fijn zoals deze morgend: harde windstoten, sneeuw, hagel, wegen die gladder worden terwijl je rijdt, donker en koude. :evil:

Hier worden we hard van zeker. :drunk: :drunk:

Jongens was het maar zomer !!! \:D/
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ja deze morgen was het weer volle bak. Maar wanneer ik de moed drijgde te verliezen dacht ik aan al die bikers die op dat moment ook aan het rijden waren. Nu heb ik op hartslag gereden en het leek erop dat ik vooorheen gewoon alles gaf uit automatisme en dan waait het natuurlijk altijd wind tegen he,nu ging het veel relaxter. Maar ik blijf toch rijden met men muziek hoor,hoewel het juist vandaag moest lukken dat ik een auto te laat hoorde,zonder gevolgen,maar een beetje later een politie niet hoorde die me wilden zeggen dat het te glad was om zonder handen te rijden.!! [-X
en ik rijd in de winter toch niet met men nieuwe mtb hoor! En die spatborden staan er gewoon op he het is immers een schoolfiets!
jaja ge maakt wa mee hehe
wito
Mountainbiker

Post by wito »

voila sé
op de kop 900 euro verdiend en het dubbele uitgespaard dit jaar door met den bike naar het werk te bollen :lol: :lol: :lol:
Pluke
Mountainbiker

Post by Pluke »

Ik zou ook graag met de fiets naar het werk rijden maar 65 km enkel is wa ver. :wink:
DWDken
Mountainbiker

Post by DWDken »

Vanaf begin january den dezen ook met het fietske naar het werk, brrr da gaat wat geven 37 enkel
mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Hi, spijtig genoeg kan ik niet met de bike naar het werk. Normaal werk ik in Whakatane :roll: en dat is toch eventjes van hier. Ik zit nu wel eventjes in BXL voor het werk maar koud dat het hier is, en grijs!. Djiezeschraist, dat ben ik niet meer gewoon.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Ik kom elke dag aan 10km en 0.9 euro.
Post Reply