Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
wouterdhoye
Mountainbiker

Post by wouterdhoye »

'k weet nie meer wat ik die juist betaald heb... Nu ja... zal wel rond de 100€ à 150€ gekost hebben... Maar als je in dit landje elke dag door weer en wind met de fiets naar het werk gaat dan is het dat voor mij wel waard... En zo'n broek gaat wel een tijdje mee hoor...

Er zijn natuurlijk ook goedkopere merken....

wouter.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

wouterdhoye wrote:'k weet nie meer wat ik die juist betaald heb... Nu ja... zal wel rond de 100€ à 150€ gekost hebben... Maar als je in dit landje elke dag door weer en wind met de fiets naar het werk gaat dan is het dat voor mij wel waard... En zo'n broek gaat wel een tijdje mee hoor...

Er zijn natuurlijk ook goedkopere merken....

wouter.
Das juist.
Eens bekijken als ik eens in de fietswinkels rondloop tijdens de solden.

StR.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Vandaag rakelings langsheen een niet kijkende voetganger gevlogen
zij kwam ineens vanachter een werfcabine gelopen, om snel snel haar auto in te stappen. net over het fietspad.

Natuurlijk kijk je dan niet of er net op dat moment fietsters langsrijden.
Dit in volle afdaling.

Een schampschot als gevolg en een scheurtje in de broek (van haar paraplu?) 5 cm verder en we stonden in de gazet.
Hoe zou dat zitten met aansprakelijkheid mocht dit zo op een ongval uitdraaien?

Streets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik vrees dat jij zou aansprakelijk gesteld worden aangezien zij de zwak(zinnig)ste weggebruiker is. Ben zo ook al eens bijna op een kinderwagen gereden; de jonge moeder duwde dat ding gewoon de straat op vanachter een geparkeerde camionette. Dit is nu eenmaal het grootste nadeel van fietsen; je wordt er onzichtbaar door.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

pt3r wrote:Ik vrees dat jij zou aansprakelijk gesteld worden aangezien zij de zwak(zinnig)ste weggebruiker is. Ben zo ook al eens bijna op een kinderwagen gereden; de jonge moeder duwde dat ding gewoon de straat op vanachter een geparkeerde camionette. Dit is nu eenmaal het grootste nadeel van fietsen; je wordt er onzichtbaar door.
ik heb deze vraag op een ander forum gesteld en daar vertelden ze me dat ik in mijn recht ben.
http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 084.0.html
misschien intressant dat er wat meer fietsers daar rondlopen.

StR.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

:oops:
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Interessant, vooral het gedeelte over voetgangers die voorang moeten verlenen aan fietsers wanneer ze het fietspad volgen. Dat zout ge toch eens moeten proberen als fietser om hen daarop te wijzen, ge zou nogal es wa zottigheid naar uwe kop gesmeten krijgen. :evil:
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

pt3r wrote:Interessant, vooral het gedeelte over voetgangers die voorang moeten verlenen aan fietsers wanneer ze het fietspad volgen. Dat zout ge toch eens moeten proberen als fietser om hen daarop te wijzen, ge zou nogal es wa zottigheid naar uwe kop gesmeten krijgen. :evil:
ik doe niet anders dan ze erop te wijzen.
soms ook eens stoppen om het hen vriendelijk duidelijk te maken :P
stR.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Jongens, trek het jullie niet aan. Als 'k met de auto door Brussel rij gooien de voetgangers zich soms ook voor je....'t Zijn gewoon allemaal jaloerserikken !
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

pvandebe wrote:Jongens, trek het jullie niet aan. Als 'k met de auto door Brussel rij gooien de voetgangers zich soms ook voor je....'t Zijn gewoon allemaal jaloerserikken !
tja met den otto zou ik het ook zo erg niet vinden.
Maar om tegen 35,40 per uur tegen een voetganger te knallen :oops:
da wens ik niemand toe :(

StR.
Post Reply