1 / 12/07 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Woodbumble
Mountainbiker

avelgem

Post by Woodbumble »

Zelf heb ik deze tocht in de voormiddag gereden en was toen best te doen.
Zo moet een vtt tocht er uitzien.proficiat =D> .
Vele toertochten worden meer baantochten gewoon door het feit dat er mensen zijn die altijd klagen als er teveel modder ligt.
Veel mensen denken ook dat mountianbiken gewoon met de fiets door de modder rijden is,maar er komt toch veel rijtechniek bij kijken en daar mispaken er zich veel mensen aan.
Wat betreft het al da niet hebben van een mudbike om het dure materiaal te sparen vindt ik het spijtig dat als je al dat geld besteed aan een bike waar je dan niet mee durft in de zware modder rijden het jammer is van je geld.

Veel organisaties mogen er een voorbeeld aan nemen,doe zo verder.
Tot volgend jaar.
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Na het lezen van al het vorige wil ik toch ook even mijn mening zeggen. Ik maak nog maar sinds een jaar de wegen onveilig met mijn mtb, maar dit was toch zonder twijfel de lastigste tocht die ik gereden en gestapt heb.
Ik heb meer dan één keer het parcours vervloekt en ben zeker 5 keer gestorven onder de baan, maar achteraf bekeken heb ik er nog geen seconde spijt van gehad dat ik deze tour heb meegedaan. De organisatie was voor zover ik weet quasi perfect, van de wegbeschrijving naar Avelgem tot aan den après, behalve wat sabotage onderweg aan de bepijling, maar daar kunnen ze zelf niets aan doen.
En voor al de mensen die klagen over de onberijdbaarheid van sommige stukken, geef niet te rap op en blijf proberen. Ik heb verschillende stukken kunnen rijden waar iedereen te voet ging en ik ben zeker niet een van de beste mtb'ers. Als het niet gaat, ga een stuk te voet, laat andere bikers die nog wel recht kunnen blijven, passeren en probeer nog eens als het er een beetje beter uitziet. En als het dan nog niet gaat, ga nog een stukje te voet en probeer nog eens. Een tip, in plassen ligt er geen modder en de vettigste stukken zijn soms nog het best berijdbaar.
Eén ding is zeker, slecht weer of niet, volgend jaar kom ik zeker terug.
boesten
Mountainbiker

Post by boesten »

:-? en zeggen dat vrijdagavond m'n bazasse en drienkpulle klaarstond om te gaan biken in Avelgem .....maar zaterdag opgestaan met rubberen benen en nog net de pot kunnen halen waar ik het grootste deel van de voormiddag ben blijven zitten :(

Nu na al die commentaren vind ik het nog spijtiger dat ik er niet bij was :(

......is er al een datum voor de volgende editie ? :P :P
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Lichterveldenaere wrote:
Ik denk dat hier de essentie van de hele discussie over het al dan niet té zware parcours ligt. Zelf in de voormiddag gereden en 't was dan nog goed te doen. Dus geen klachten van mijnentwege. Enkele zwaardere stukjes die je er graag bij neemt, maar ik kan me perfect voorstellen dat het in de namiddag na de passage van 1000 man er heel anders uit zag, zeker in de bewuste strook bij het begin van de Kluiszone.

Het is bij dergelijk weer dan een kwestie van keuzes maken in wat je behoudt en niet en soms kan je ook niet anders of je moet er teveel baan insteken (zelf nog ondervonden). Snel-snel voor de start enkele kilometers ontpijlen en herpijlen is echter onmogelijk en dat zal iedere organisator-bepijler-parcoursbouwer wel weten!

(om af te sluiten, nog eens een grote =D> aan de organisatie)

Volledig akkoord. Zelf reed ik de tocht in de namiddag en toen moesten de meeste bikers wel enkele keren van de fiets. Maar so what...als je 's middags of in de namiddag gaat rijden, weet je dat sommige stukken in het parcours er niet meer zo goed zullen bijliggen. Aan de andere kant heb je wel minder last van de drukte...aan alles zijn er voor- en nadelen. Bovendien is er ieder weekend een groot aanbod van toertochten. Sommige organisatoren opteren voor meer verharde wegen (wat ook moet kunnen, want hier zijn ook liefhebbers voor), andere kiezen resoluut voor zoveel mogelijk off-road (zoals hier in Avelgem). Na enkele jaren weet je dus perfect wat je van de verschillende tochten mag verwachten (veel klimmen, veel bos, terrils, meer verharde weg, zandstroken,...). Ieder van ons heeft dus de keuze. Soms kun je je wel eens persoonlijk vergissen en dan neem je het jaar erop een andere tocht, maar zelfs dit mag nog geen reden zijn om een tocht af te breken. Mensen verschillen...smaken verschillen en in de drie jaar dat ik nu mountainbike heb ik nog bijna nooit te maken gehad met een slechte organisatie. Dit zegt veel over al die mensen die zich elk jaar opnieuw inzetten om ons enkele prachtige uren te bezorgen. =D> =D> =D> =D> =D> en Avelgem...volgend jaar ben ik hier zeker terug want dit is mijn cup of tea!
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Wanneer komen fotos online? En kun je ze dan gewoon vinden op jullie site?
Ben nieuwschierig of ik er ook op sta [-o< eindelijk dan is een foto van mij op de bike :P
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

de foto's komen op de site van avelgem, heb gisteren gebeld naar mijn broerke waar ze blijven en gesmeekt [-o< [-o< ,ben eigenlijk ook nieuwsgierig :bounce: :bounce: ,ze komen zeker en als ze erop staan laat ik iets weten :wink: , en dikke merci voor de goede commentaar allen =D> =D> =D>
trekske8500
Mountainbiker

toch bedankt voor de ...

Post by trekske8500 »

Toch bedankt voor de durf om (gedeeltelijk) het parcours te wijzigen en alzo de appetijt bij de bikers op niveau te houden. Dat de eerste klim naar de Kluistop in de namiddag niet meer te doen was, ja, het was in ieder geval goed geprobeerd. De weergoden hebben anders beslist.

Op LCMT-4-daagse krijg je ook zo'n wandelingen voorgeschoteld, dus ...

Ik en vele anderen hebben genoten.

Dat het materiaal het lastig zou krijgen, wist je vooraf. Hellingen = kracht zetten, op sterk bevuild bewegend aandrijfmechanisme, verkort nu eenmaal de levensduur.

Volgend jaar kom ik in ieder geval terug.
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Zie net dat de foto's online staan ... Mooie plaatjes

K sta der ook op, alleen is de foto n beetje van ver getrokken
steven99
Mountainbiker

Post by steven99 »

waar staan die foto's?vind ze ni direct op de site?
steven99
Mountainbiker

Post by steven99 »

sorry heb ze toch gevonden.kwas precies nog ni goed wakker!
Post Reply