16/02/08 6 uren Halle-Zoersel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

dju kan ni meedoen is dag voor strandrace in Blankenberge :(
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

zaskar72 wrote:dju kan ni meedoen is dag voor strandrace in Blankenberge :(
Allé, dan lig 'k tenminste nie al direct 10 ronden achter....
frigorist
Mountainbiker

Post by frigorist »

Ik ondterschat niemand meer... al meermaals van +40 op mijn kl*ten gehad :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

frigorist wrote:Ik ondterschat niemand meer... al meermaals van +40 op mijn kl*ten gehad :lol:
Ah ja, daar ben 'k wel vlotter in, in iemand op z'n kloten te geven :lol:
ARNAAT
Mountainbiker

Post by ARNAAT »

Ik ga waarschijnlijk ook meerijden met een team.

Is het circuit van deze race eerder technisch of is het alleen door den akker stoempe?
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

hoe is de omloop daar? Mtb waardig of eerder bredere rechte dreven?
Hoe zit het ginder met de accomodatie? Aangenaam voor toeschouwers??
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

De start/doortocht/aankomst verloopt over een kiosk waar je op en af moet via houten paletten. Best steil en soms nogal springerig. Dan eventjes keren en draaien door het parkje en de weg op voor een 500 meter en het bos in. Daar kom je al direct de eerste modderstrook tegen in een brede dreef. Je kan in 't begin voor de kant kiezen maar uiteindelijk moet je dan toch een breed stuk modder oversteken. Daarna terug tijdelijk redelijk goed voor een km of zo en dan is het langs verschillende brede boswegen vol modder en putten je weg zoeken tot bij een kraampje waar ze je goed zat aanmoedigen....Dan word het weer wat beter, komt er ook nog een mooie veel te korte singletrack en uiteindelijk rij je via de weg terug naar de start.

Dat is wat ik mij herinner. Eigenlijk herinner 'k mij enkel het vele vloeken op de modder...

Accomodatie : drinken en eten en tafeltjes en stoeltjes....
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Noteer bij minder weer (lees: regen in de week voordien) vooral modder.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik herinner me de week ervoor vooral koude, dus eigenlijk weinig regen. In 't bos droogt het zowiezo moeilijker.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

parcours is zeer moddergevoelig: vorig jaar waren de weken voordien droog en toch enkele stevige modderstroken.
Lengte: iets meer dan 5 km, 2 asfaltstroken, verder vooral bredere boswegen: geen veldtoestanden. Een paar 100 meter leuke singletracks.
Het continu afgeremd worden door de wegbrede, diepe modderstroken en dan opnieuw optrekken tot op cruise-snelheid vond in 'killing', vandaar dat ik amper 22 toerkes reed :oops: .

accomodatie is meer dan ok: kleedkamer en goede wisselzone

voor het publiek/supporters is het aangenaam: gezellig pleintje en op het parcours was ook een stand (je ziet de rijders van enkele 100'en meter aankomen)

min-punt: er is geen bevoorrading voorzien maw je moet alles zelf bijhebben of in de kleedkamer laten liggen of aan de supporters geven. Voor teams is dat geen probleem, maar voor de solo's vond ik dat een minpunt. Mits wat afspraken te maken met de teams (materiaal bijhouden) kan dit wel opgelost worden.

Fiets: wie als solo de keuze kan maken tussen HT en Fully: ga voor de fully want het is dokkeren van begin tot einde (veel putten waar ge door moet) ... mijne rug heeft enkele dagen serieus pijn gedaan.

Licht: voorzie deftige verlichting ... de bossen zijn er echt stekedonker en je mag toch op minimaal 3 uur donker rekenen.

Als het weer blijft zoals het nu is ... dan pas ik :oops:
Post Reply