09/12/07 Appelterre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spicyritta
Mountainbiker

09/12/07 Appelterre

Post by spicyritta »

De 9de editie van de "TABAKSTOCHT", met start aan de voetbalkantine van Eendracht Appelterre, speelt zicht grotendeels af in en rond het tot dusver enige erkende stiltegebied van Vlaanderen. Met een mix van berijdbare veldwegen en rustige verharde wegen, gekruid met een paar stevige kuitenbijters zorgt MTB-club NO PAIN NO GAIN ervoor dat zowel de toevallige recreant als de getrainde mtbiker op 9 december 2007 aan hun trekken komen.

Deel 1 van de omloop voert de deelnemers over rustige, door akkers omzoomde veldwegen door Appelterre, Zandbergen, Grimminge, Waarbeke en Nieuwenhove. Bij splitsing 1 is het voor alle sportievelingen een must om te kiezen voor de bijkomende lus van 7 km. Hierin ontdekken ze de prachtige, maar heuvelachtige streek rond de Congoberg. Een schitterende mtb-bedoening.

In Pollare wacht iedereen een uitgebreide bevoorrading met diverse natjes (waaronder warme & een paar stevige) en droogjes.

Vanaf hier gaat het richting Ninove. Via het jaagpad langs de Dender, een ommetje door deelgemeente Eichem en de Wilder (met de gerestaureerde Wildermolen) bereikt men de finish. Een bijkomende 2° lus (vanaf splitsing 2) door Denderwindeke biedt de mogelijkheid een 8-tal km langer te genieten van een hopelijk prachtige zondagvoormiddag.

Natuurlijk is er een pechdienst en wasgelegenheid voor mens en fiets voorzien. Tot slot kan lekker nagepraat worden bij een stevige pint. Dit wordt een prachtige tocht. Be there.
=D> =D>
unitas
Mountainbiker

tt appelterre

Post by unitas »

requiem voor de tabakstocht

gaat volgend jaar niet meer door
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

Een idee over het aantal beklimmingen of hoogtemeters?
S-Bikes
Mountainbiker

Post by S-Bikes »

ik kom er zeker naar toe al een paar keer meegereden toffe tocht ik vertrek om 8u als er nog s-bikers zijn die mee gaan laat it weten
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Ik zal waarschijnlijk ook van de partij zijn, aangezien het de laatste keer en tegen de deur is. Hopelijk valt het weer wa mee want de vooruitzichten beloven nie veel goeds.

Tot zondag
CameleonBike.com
Mountainbiker

Post by CameleonBike.com »

De cameleonbikers zullen ook van de partij zijn!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

CameleonBike.com wrote:De cameleonbikers zullen ook van de partij zijn!
t'zal wel zijn :wink:
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

ik zal er de 45 rijden met mijne copain. t'is een matach in mijnen achtertuin, dus ervan profiteren zou ik zeggen! tot dan...

grtz,

superschoep :evil: :evil:
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Dezen TT staat voor 't eerst op ons programma.
Salonrijder
Mountainbiker

Post by Salonrijder »

Normaliter zullen ook de meerbeekse bikers op post zijn .
Post Reply