02/12/2007 Pittem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Heerlijk tochtje meegereden met de warme bakker. Zelfs met geen goede banden was het te doen (het stukje naar boven rijden bij de 1e afdaling in de kleiputten niet meegerekend #-o ). Na de kleiputten plat gevallen en mn pompje marcheerde niet naar behoren. Geholpen door een 3tal vriendelijke bikers en met een half opgepompte band de rest afgerenden. Bij aankomst heeft er mij een aleven viendelijke devil met een voetpomp mijn band weer opgepompt, want ik moest nog tegen wind naar Roeselare :wink: .
Slotsom: mooie tocht met duivels weer en een supper 2e bevoorrading met zetels en muziek :P .
Bedankt duivels =D> =D> =D> =D>
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vanmorgen worden er in ons aardgasverwarmde huisje rond de klok van 8 – 8u30, boter- & klaaskoeken, verse pistolets, yoghurt met vers fruit, en echte expresso Méo gastronomique 100% pur arabica geserveerd. Dit in een sfeervol herfstdecor, volledig met de hand opgebouwd en verzorgd door mijn schattige liefhebbende dochters.
En zoals elke tweede van de maand, wordt mijn vrouw – bij het eerste ochtendgloren – net als onze kat in de maand februari, krols.
Het is thans 7u15.
Donker, en in tegenstelling tot het traditioneel Pittem-weer is het droog en windstil. Dit weerhoudt me er echter niet van met hoge verwachtingen te vertrekken.
En inderdaad, halfweg Meulebeke, begint het geruststellend te regenen.
7u40.
Aankomst aan de sporthal. Nog even het fietske in de wagen laten want in het donker zou een onervaren dief mijn oldtimer wel voor een Specicanonrocky XTR kunnen aanzien.
8u.
Samen met een aantal forumbikers wordt er in het schemerdonker gestart. Aan de splitsing neem ik zonder moeite direct 10km voorsprong als ik voor de 35km kies.
Wat volgt is een Flandriëntocht zoals we ze graag hebben. Een beetje wind, regen, en modder… . Een leuk en gevarieerd parcour zonder opvallende moddertoestanden. Tien meter zonder, dat zou raar zijn in Pittem.
De kleiputten waren verdeeld in vier afdalingen, waarvan ik de eerste oversloeg. De andere waren uitdagend maar haalbaar. Met telkens, éénmaal beneden, een ‘terug naar start’ functie.
Bij aankomst werkte de afspuitstand wonderwel, en sloten we gezellig af in’t forumhoekske met de Cowboy, Veeteeteetje, Superfanneke, de familie Plateau-Jeannet, Lichterveldenaere, Veeteepepeetje, Amg, Casp……..een ogenblikje, mijn vrouw roept iets….
“Wat zeg je vrouwke? zit je boven misschien?”
“ ik versta je echt niet?, wat zeg je?
Miaaauuuuwwww!!!!!
“Zit stil, ik ben daar direct!!!!!”.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Voila, alles is al gezegd, 't was ne rit voor de Flandriens en de Flandriennekens.

Wind, regen, modder, enz... :lol: :lol:
Maar we laten dat niet aan ons hartje zulle, alleen de echte laten zich zien op zo'n dag.

Voor de rest was alles ok, maar vooral ook den après mocht er zijn, leuke bende :drunk: =D> :drunk:

Tot zaterdag in Hertsberge
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Geloof het of niet maar Anglo Boy Frans was deze ochtend op tijd...dat moet jaren geleden zijn. Nog een potje koffie bij de snipverkouden Peter, Banane nog staan opwachten onderweg en hem vakkundig begeleid naar Pittem en voila rond 8u45 zijn we dus gezwind met 4 Anglo Boys en Arthur (zoon van Frans ...naar het schijnt)vertrokken in Pittem. En ja de tocht was zoals verwacht...redelijk vettig, al bij al vielen de weersomstandigheden onderweg nog mee vond ik, Sabientje gaat dringend ne keer op bijscholing moeten gaan vrees ik.
Vanaf de eerste meter was het gezellig glijden , bij de eerste splitsing al een hartverscheurende keuze gemaakt ...we zouden gaan voor de 35 km om nadien iets langer te kunnen genieten van de douche :bounce: :drunk:
De rit was netjes uitgepijld, zeker de eerste bevoorrading was goed van alles voorzien, de tweede bevoorrading bijna voorbij gevlamd (dat kwam ongetwijfeld door onze sneltreinvaart :oops: )
De passage aan de kleiputten...gezellig glijden naar beneden en te voet terug naar boven langs dezelfde kant...ik weet niet of er geen andere mogelijkheid is om de kleiputten door te steken????
Daar ook ne keer redelijk enthousiast onderuit gegaan #-o ...en dat was dus echt al maanden geleden hé dat ik nog eens de grond gekust had. En na de kleiputten nog een paar stukjes beuken tegen de wind en dan ons voeten onder tafel geschoven met ne lekkere Hot Dog (bedankt voor het gratis exemplaar trouwens)en ne Grimbergen, gevolg...ondanks de tocht van 35 km zijn we er toch in geslaagd om rond 2 u thuis te komen
Proficiat ad.organisatie en hopelijk volgende keer een beetje meer geluk met het weer.
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Voila, de beenhesp-voor-medewerkers bevindt zich ergens tussen mijn in- en uitgang, als symbolisch einde van een toch wel druk en stressy weekend. Op deze momenten van oververmoeidheid overvalt me toch het schitterend collectief gevoel van West-Vlaamse mountain-bikers. Het besef van de omvang, meestal met een kleine bende, van een dergelijke organisatie én de wetenschap dat er ieder weekend één of meerdere clubs zijn die deze inspanning kunnen en willen leveren stemt mij met trots over ons klein, onverschrokken, dapper maar vooral samenhorig klein bikerswereldje. En doet ook de kritiek over een appelsien te weinig, over een pijltje te weinig, of over die ene moeilijke strook relativeren. Een regering hebben we niet meer, een sterke organisatiecultuur des te meer.

De orde van de dag dan maar? Wij kunnen de weergoden niet beïnvloeden, laat staan bepalen. Het omgekeerde kan blijkbaar niet gezegd worden. Net als vorig jaar deden onze weerberichters hun best om alle rommel uit de lucht voor zondag te voorspellen, maar waar de zondagse regendruppels vorig jaar slechts om 9u30-10u hun intrede deden, kregen we nu vanaf 8u zonder ophouden alles al op ons dak, helm of hoofd.

Voor de zaken die we zelf in de hand hadden (bevoorrading, uitpijling, afspuit, après-inrichting- en organisatie, optimalisatie van de aanwezige parcoursmogelijkheden, pechverhelping), hebben we denk ik gedaan wat we konden en moesten doen. Uit de commentaren horen en lezen we ook dat alles berijdbaar was, wat voor ons ook heel belangrijk is. Voor onszelf dus een tevreden gevoel, gewoon jammer dat al dit werk moet geleverd worden voor wat uiteindelijk de helft deelnemers van vorig jaar blijkt te zijn (zo'n 450).

Maar als ze hierboven denken dat dit ons zal demotiveren zitten ze er meer dan naast natuurlijk. Desnoods overtunnelen we volgend jaar alles :lol: Ik kan en wil het ook niet nalaten van iedere aanwezige nog eens extra te bedanken en klakske/bandana af te doen. Want het is niet evident om in regenweer afscheid te nemen van de vroege ochtenbedwarmte en dan nog eens 2-3 uur in de regen te gaan rijden.

Ik zou samenvatten: zucht..., chapeau en tot volgend jaar, in april of mei op onze zomerrit !!

Ciao
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Jaja,Pittem was vandaag weer ne goeie ouderwetsen!!!
Ik snap niet waarom er zoveel passen als ze wat wind en regen uitgeven.
Het waren nochthans aangename temperaturen,er was bij een start maar een zuchtje wind (die naar het einde iets straffer werd)en het regende zeker geen oude wijven.

Blijkbaar vadaag slechts 4 vrouwen (zottinnekes) aan de start in Pittem.
Alvast een dikke pluim voor deze flandriennekes (Klein plateautje en Superfanneke waren bij d'echte vandaag).
Voor de rest een mooi en aangenaam parcours.
Enkele hele mooie passages waaronder de beginstrook, het stuk aan de kliniek,de passage langs de kazerne (huis) van Pompier met bijhorende trapkes,het cyclocrossparcours en de klitteputten.Wat daar tussenin lag van passages was ook leuk met hier en daar een zwaarder strookje maar zeker berijdbaar.Vandaag eigenlijk niet veel wandelaars gezien.Er waren 2 bevooradingen op 45 km,dus daar kan zeker niet over geklaagd worden,wij hebben zelfs de tweede bewust overgeslaan,daar de eerste na 20 km viel.Bepijling was heel goed,douches lekker warm en de afspuitplaats verdiend zeker en vast ook een speciale vermelding.Hadden wij maar zo'n systeem.Achteraf weer een gezeliige aprés waar we ons terug konden opwarmen aan een lekker soepke met bijhorende hot-dog en een lekkere grimbergen.

Spijtig voor de organisatie want zij verdienen echt veel beter van deelnemersveld dan dat er vandaag was,maar positief is zeker dat ze hun goed humeur er zeker niet bij verliezen.

Dus deze "flandrien" moogt ge volgend jaar weer verwachten.
Nogmaals proficiat aan alle bikedevils en bedankt voor de leuke voormiddag!!!!
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Sabinne , domme trinne !
Ui overdreevne klap van de latste weekke kost oes een fortunne geld . :evil: :evil: Het were was goed maar het kwaad was al geschied door die voorspellingen .
Maar beste bikeliefhebbers ,ik moet eerlijk zijn dat ik schrok van het parcour waar jullie gepasseerd waren .De laatsten zullen toch redelijk moeten stoempen hebben .
Aan de St-Jozefskliniek hebben we de afspraak dat alles de dag zelf zo goed mogelijk in de oorspronkelijke staat terug gelegd wordt .Man man ik heb nochal mogen skarten met men rakeltje .Maar het ziet er weer redelijk uit .
Ook de trappen hebben weer hun originele kleur .Ik was verbaasd dat er zo weinig waren die daar afreden .Gisteren dit nochtans zien doen van kinderen van 8 jaar.
[-o< [-o< [-o< Bravo Dimi en ???
Het parcours is vandaag reeds pijlvrij ,onze medewerkers hun maag is weer gevuld met een traiteurmaaltijd .Morgen nog de laatste loodjes wegwerken.
Aan allen die afkwamen ,VAN HARTE BEDANKT !
Aan al onze sponors ,VAN HARTE BEDANKT !
Aan al de mensen die doorgang verleenden ,VAN HARTE BEDANKT !
Oma en Opa ,VAN HARTE BEDANKT ,voor het helpen uitpijlen en het klaarmaken van de soep .
Aan CHIRO Pittem ( www.chiropittem.be ) ,VAN HARTE BEDANKT ,voor het gebruik van de soepketel en mixer.
Aan KLJ Koolskamp ,VAN HARTE BEDANKT ,voor het gebruik van het lokaal .
Aan de school op 't Veld ,VAN HARTE BEDANKT !
Aan ALLE MEDEWERKERS ,VAN HARTE BEDANKT !
Aan allen die willen bedankt zijn ,BEDANKT.

Hebt U nog commentaar ,positief of negatief of suggestie's ?Laat maar komen !!

Groeten van Pompier .
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Vanochtend rond 07 u 30 vertrokken en 10 minuten later voelde ik de eerste regendruppels al. "t zal wel overgaan" dacht ik... helaas. In Pittem dan maar de regenfrak aangedaan en gezwind vertrokken. Doch na en paar offroadstroken begon waar ik altijd last van heb bij zo'n weer. Neen, geen goesting naar pannenkoeken met warme chocomelk... maar wel mijn bril die begint te doempen bij iedere offroadstrook. Je kan het vergelijken zoals met de wagen in de plensende regen rijden met ruitenwissers die hun dienst reeds bewezen hebben en daarbovenop een kapotte voorruitontwasener. Zicht = NUL. 3 zakdoeken konden een beetje soelaas brengen maar na +/- 3 kwartier ben je daar ook niets meer mee. Aan de bevoorrading had ik amper een gemiddelde van 16 en een beetje.

De moral zakte dus al in mijn schoenen. Helaas het water ook. Heb nochtans de waterdichte winterschoenen van Shimano die al meer dan eens hun dienst bewezen hebben.

Gezien ik nog met de fiets naar huis moest was ik van plan om na de kleiputten direct naar huis te fietsen. Kwestie van geen kou te krijgen. Zover ben ik echter niet geraakt. Ik was al een lichte slag gewaar aan mijn achterwiel. Een slag die steeds erger werd. Tot ik merkte dat mijn velg gescheurd was :evil:

Dan maar rechtstreeks naar huis gereden. Toch nog 65 km op de teller.
Ik glij en glibber nochtans graag (behalve op smalle wegeltjes met een gracht en prikkeldraad er naast). Pittem was dus een ideaal parcours. Helaas een merde voor brildragers. Dat overtunnelen lijkt me nog een goed idee.
Mijn dank gaat ook uit naar de uitvinder van de douche en het warm water.
Ayama
Mountainbiker

't was ploeteren.

Post by Ayama »

Het weer van de laatste dagen en uiteraard de dag zelf heeft ervoor gezorgd dat de toer zwaar was. Het was soms echt ploeteren om er door te geraken, maar dat is nu eenmaal mountainbike! Ik was nog niet van het terrein en had al 3 keer kennis gemaakt met de grond. Mijn technisch iets minder sterke kant speelde me al meteen parten.
De bevoorrading(en) was goed. De tweede leek me een beetje verwart. Ik zag niet echt iemand waar ik dacht dat deze zou moeten zijn en ben dan ook maar doorgereden. Voor 45 km./ is het nu ook niet echt essentieel om 2 bevoorradingen te hebben. Als ze er zijn is het wel mooi meegenomen, maar kan ook perfect met 1.
In de kleiputten was mijn technische onvolmaaktheid terug even van de partij. Bij de afdaling nr. 1 over het stuur gegaan, waarbij ik toch eventjes ben moeten bekomen. Toen maar wijselijk besloten om de nr’s 2 t.e.m. 4 te laten liggen voor wat ze waren. Voor de rest heb ik me echter wel goed geamuseerd. Parcours van dit formaat liggen me wel. De afspuitplaats was eveneens dik in orde. Voldoende druk op het water, is zeker niet altijd het geval. De enige opmerking die ik heb is om misschien beter houten stokken te gebruiken bij de afspanning i.p.v. betonstaafjes. Als je op zo’n staaf valt kan dit zorgen voor lelijke letsels.
Tot volgend jaar!
Ayama
Mountainbiker

't was ploeteren.

Post by Ayama »

Het weer van de laatste dagen en uiteraard de dag zelf heeft ervoor gezorgd dat de toer zwaar was. Het was soms echt ploeteren om er door te geraken, maar dat is nu eenmaal mountainbike! Ik was nog niet van het terrein en had al 3 keer kennis gemaakt met de grond. Mijn technisch iets minder sterke kant speelde me al meteen parten.
De bevoorrading(en) was goed. De tweede leek me een beetje verwart. Ik zag niet echt iemand waar ik dacht dat deze zou moeten zijn en ben dan ook maar doorgereden. Voor 45 km./ is het nu ook niet echt essentieel om 2 bevoorradingen te hebben. Als ze er zijn is het wel mooi meegenomen, maar kan ook perfect met 1.
In de kleiputten was mijn technische onvolmaaktheid terug even van de partij. Bij de afdaling nr. 1 over het stuur gegaan, waarbij ik toch eventjes ben moeten bekomen. Toen maar wijselijk besloten om de nr’s 2 t.e.m. 4 te laten liggen voor wat ze waren. Voor de rest heb ik me echter wel goed geamuseerd. Parcours van dit formaat liggen me wel. De afspuitplaats was eveneens dik in orde. Voldoende druk op het water, is zeker niet altijd het geval. De enige opmerking die ik heb is om misschien beter houten stokken te gebruiken bij de afspanning i.p.v. betonstaafjes. Als je op zo’n staaf valt kan dit zorgen voor lelijke letsels.
Tot volgend jaar!
Post Reply