Voor de rest:
prima organisatie - aan het weer kan je niets veranderen - heb jammer genoeg St Niklaas niet gezien[/quote]
Maar er zijn toch wel veel zwarte pieten gearriveerd!!
1 / 12/07 Avelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rock Rider
- Mountainbiker
Re: Relax!
Post by Rock Rider »
rudy coolens wrote:Vandaag geen modderbike! Deze morgend rond 10h naar fitness getrokken in Oudenaarde, eerst lekker koffietje gedronken en dan een uurtje alle toestellen afgedaan, rond 11.45h mijn spinningfiets klaargemaakt en om 12h een uur groepsspinning gedaan, na het stretchen een douche genomen, dan efkes drogen onder de zonnebank en dan een kwartiertje in de turkse kruidensauna, voor het sluiten nog een Green theetje en dan met de fiets naar huis! Was dat genieten!!! Thuisgekomen geen vuile kleren en geen fiets te kuisen! Het modderweer kan mij gestolen worden!
-
Koppenbiker
- Mountainbiker
Koppenberg teug in Ronde Van Vlaanderen?
Post by Koppenbiker »
Misschien even off topic, maar velen hebben de Koppenberg bedwongen op de sinterklaastoertocht.
Wat vinden jullie er nu van. Ligt hij er goed bij en moet hij er zeker terug bij in de Ronde Van Vlaanderen?
Wat vinden jullie er nu van. Ligt hij er goed bij en moet hij er zeker terug bij in de Ronde Van Vlaanderen?
- BEASTY
- Mountainbiker
yep,
zal ook nog ietske schrijven e, op de organisatie is niet aan te merken (zoals ieder jaar) de tt ik vond hem vrij zwaar liggen maar des te groter de uitdaging
.
We waren met 4 en ik ben de enigste die op alle beklimmingen op de eerste na ben opgefietst waar ik zeer fier op ben
met de juiste band en bandenspanning lukt dat dus vrijgoed.
Alleen een beetje jammer dat er door 3 van de 4 gekozen is voor de 35km te doen, en heb mij daar dan ook maar bij neergelegt.
dus op naar volgend jaar dan maar e maar dan weer voor de groten toer
gr
BEASTY
zal ook nog ietske schrijven e, op de organisatie is niet aan te merken (zoals ieder jaar) de tt ik vond hem vrij zwaar liggen maar des te groter de uitdaging
We waren met 4 en ik ben de enigste die op alle beklimmingen op de eerste na ben opgefietst waar ik zeer fier op ben
Alleen een beetje jammer dat er door 3 van de 4 gekozen is voor de 35km te doen, en heb mij daar dan ook maar bij neergelegt.
dus op naar volgend jaar dan maar e maar dan weer voor de groten toer
gr
BEASTY
Ben ook pas rond 13.15 u vertrokken, en dat blijkt om diverse redenen toch een nadeel te zijn : parcours moeilijker berijdbaar, dus iets te veel moeten stappen. Verrassingspakketten waren natuurlijk al op, mijn tombolanummer was hoger dan het grootste winnende nr, bij de bevoorradingsposten zijn sommige zaken al uitgeput, ...
Maar de essentie is toch altijd de tocht zelf. En die was dik in orde.
Tegen overmacht kan zelfs een goede organisatie niet op. Ontgoochelde bikers moeten dat dus niet afreageren op onschuldigen. Ik had dit parcours ook liever droog gereden, maar wist dat je dit nu niet kon verwachten. Was van plan 45 te rijden, maar heb (zoals velen in de namiddag) onderweg besloten naar 35 te gaan. De verbruikte energie zal toch hoog opgelopen hebben door de modder die overal ging tussen zitten. Toen mijn fiets afgespoten was, had ik het gevoel naar mijn auto te vliegen, ook al was ik vrij moe !
Mij zien ze nog terug daar in Avelgem.
Maar de essentie is toch altijd de tocht zelf. En die was dik in orde.
Mij zien ze nog terug daar in Avelgem.
-
triple XXXL
- Mountainbiker
Post by triple XXXL »
wie zich voorbereid had op modder parcours viel dit goed mee denk 4 of 5 jaar(in de mist, max 10 meter zicht) terug was (denk)nog erger.(of conditie minder)
zeer vroeg aan de start(niet zoals ik om 10 uur)
goed modderbandjes
spatborden voor en achter
bril voor de oogjes
zonder SPD pedalen rijden (Speciale Pedalen om Dom te vallen)
heb lang terug naar zo een tt verlangd en ik denk dat er deze volgende weken er veeeel zullen volgen [/u]
zeer vroeg aan de start(niet zoals ik om 10 uur)
goed modderbandjes
spatborden voor en achter
bril voor de oogjes
zonder SPD pedalen rijden (Speciale Pedalen om Dom te vallen)
heb lang terug naar zo een tt verlangd en ik denk dat er deze volgende weken er veeeel zullen volgen [/u]
- henkieboy
- Mountainbiker
ewel ,voor den eerste maal dat ik avelgem gereden heb vond ik het toch nen prachtige maar lastige toer. De organisatie was nagenoeg perfect (nen dikke proficiat aan al de medewerkers van deze tocht ). Aan kodo: k'vraag mij af aan welke bevoorading gij gestopt zijt , want aan den eersten da kik gestopt ben heb ik er toch nie veel horen klagen , integendeel de meesten vonden het wel nen keer tof (blij dat ik glij) + ge moet niet zeggen 5 van de 38 stroken waren niet berijdbaar maar 5 stukjes van zones. Dus de volgende keer als het geregend heeft u omdraaien als de wekker afloopt en verder slapen.
Mij zien ze volgend jaar zeker terug (maar dan wel met betere remblokjes , want de laatste 7 zones praktisch zonder remmen gereden en das toch ook nie zo leuk.) Ik denk dat er toch een paar zullen gelachen hebben toen ze mij in een afdaling op asfalt naar beneden zagen komen met "mien gat up me buuze en me 2 voeten up de groend" om toch maar op tijd te kunnen stoppen
. Kzal nu maar stoppen want de vermoeidheid begint langzaam over mij neer te dalen (vanmorgen Beerst gereden)(ik denk nie da kodo uit zijn bed is gekropen) SALUT DE MANNEN.
Gisteren om 13 u. 30 samen met Luckyluc en onze triatleet Etienne gestart in Avelgem voor een prachtige tocht. Natuurlijk moest er af en toe wat gestapt worden, maar dit kon de fun niet bederven. Enorm genoten van deze tocht. De bedoeling was om de 55 km te doen, maar toch maar wijselijk besloten om het bij 47 km (in werkelijkheid 50 km) te houden. Gisteren kon ik weer een beetje verder oefenen om mijn techniek te verbeteren tijdens de glibberige afdalingen. Ook enorm genoten van een prachtige zonsondergang juist voor de laatste bevoorrading. De organisatie was zoals ieder jaar prima. Bedankt en met of zonder modder, volgend jaar hoop ik deze opnieuw te rijden.

Voor mij was dit de derde maal in Avelgem, volgens mij de de beste editie al kan dit ook aan de conditie liggen.
Het parcours zelf was voor iemand met mijn postuur iets teveel klimwerk ,maar door een of andere onverklaarbare speling van het lot is dit nu net mijn favoriet gedeelte.
Heb mij vort gejeund in de mooze
een dikke proficiat en tot volgend jaar
Het parcours zelf was voor iemand met mijn postuur iets teveel klimwerk ,maar door een of andere onverklaarbare speling van het lot is dit nu net mijn favoriet gedeelte.
Heb mij vort gejeund in de mooze
een dikke proficiat en tot volgend jaar
Re: Koppenberg teug in Ronde Van Vlaanderen?
[quote="Koppenbiker"]Misschien even off topic, maar velen hebben de Koppenberg bedwongen op de sinterklaastoertocht.
[/quote]
De koppenberg zelf is goed gearrangeerd en zou zeker zijn plaats terug moeten verdienen in het parcours.
Ik vrees dat de organisatie enkel nog twijfels heeft door het feit dat gegaaide commerciëlen in het verleden enigszins misbruik hebben gemaakt van Koppenberg om er een vip-tent neer te poten waarin honderden Vip's hun middag hebben doorgebracht in decadente stijl, hoewel ze zich geen kloten voor de koers interesseren.
Hierdoor werd onder andere Jan met de Pet verdrongen en had de organisatie graag gezien dat deze commerciëlen ook naar de organisatie toe hun financiëel steentje zouden bijdragen. Iets waar ze blijkbaar in het verleden in gebreke bleven...