Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

man man man
vandaag voor het eerst echt afgezien op de fiets
regen, ijwater, wind, verkeerd gepaarkeerde auto's, kamkaze voetgangers met paraplu's, nog veel meer regen, ....

douchke deed deugd :lol:

Streets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

:lol: Lekker he, echt chrome weer; Alles is volledig doorweekt behalve de inhoud van mijn chrome bag. Hallelujah voor echte waterproof bags.

Weet er hier soms iemand een manier om te vermijden dat het water langs de neopreen sokken van mijn shimano MW02 naar binnen sijpelt? Toen ik thuiskwam kon ik ze gewoon leeggieten.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pt3r wrote::lol: Lekker he, echt chrome weer; Alles is volledig doorweekt behalve de inhoud van mijn chrome bag. Hallelujah voor echte waterproof bags.

Weet er hier soms iemand een manier om te vermijden dat het water langs de neopreen sokken van mijn shimano MW02 naar binnen sijpelt? Toen ik thuiskwam kon ik ze gewoon leeggieten.
bij mij hetzelfde "northwave celcius" lekkere warme voeten, maar in lekker warm water. Mijn voeten waren gewoon verfrompeld. :P
en het liep gewoon langd de benen naar beneden, in de schoenen. dus weinig aan te doen, denk ik
gelukkig geven ze morgen iets beter

Str.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Voor dat water (gedeeltelijk) uit jullie schoenen te houden : Neem een oud (of nieuw) beenstuk of nog beter ergens een stretch broek van de madam of zo. Doorknippen op een cm of 30, eventueel beetje oprollen of zo en over de opening van je schoen doen....

Als je kan de boel nog aftapen bovenaan....

Ach, er zijn zoveel varianten....
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Na een ganse avond met kranten in de weer geweest te zijn heb it mijn MW02 toch nog aanvaardbaar 'droog' gekregen voor de rit van deze morgen. Wel met lichtelijk onderkoelde tenen op het werk toegekomen wegens toch niet volledig droge schoenen :-( Vanavond een een paar sealskins gaan kopen.
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Post by Joe Katsjoe »

pt3r wrote::lol: Lekker he, echt chrome weer; Alles is volledig doorweekt behalve de inhoud van mijn chrome bag. Hallelujah voor echte waterproof bags.

Gewoon brede tape rond bovenkant van de schoen plakken en dicht is het.
Zodat het water over u been over de tape EN OVER je schoen loopt ipv erin.
Succes.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

aha vanaf nu zal ik ook een rol gaffa tape in mijn rugzak meenemen voor dergelijke regenbuien. Bedankt voor de tip. Fietskledij droogt zeer snel, fiets schoenen niet (voraal niet die shimano MW02)
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Dit wou ik toch graag meedelen en in de kijker plaatsen.
De gemeente Schoten heeft de vroegere werfweg van de HSL naast de snelweg verkeersvrij gemaakt en opengesteld voor enkel fietsers en voetgangers.
Deze loopt naast de snelweg en het peerdsbos aan de kant van Schoten-Brasschaat.
Enig euvel is dat de hulpdiensten vrije doorgang moeten hebben.
Daarom werden er eerst mobiele paaltjes geplaatst.
De superrijke bewoners van de villawijk De Zeurt vinden dit uiteraard een prima sluipweg en een grote tijdswinst.
Dus verdwenen regelmatig de paaltjes aan de kant of nog erger verdwenen ze.
Daarom plaatst de gemeente slagbomen van 5000 € !!
Hier zie je wat ze daaarmee doen !!
Image Image
Ze slijpen ze van de eerste dag gewoon door !

Wat ik ook nog wou meedelen dat er hier in het verleden fietsers zijn doodgereden door bezopen bewoners van de wijk en die hiervoor amper gestraft worden !
wouterdhoye
Mountainbiker

Post by wouterdhoye »

Om geen regenwater in je schoenen te krijgen kan je natuurlijk ook een regenbroek dragen... Ik heb er één van Gore perfect waterdicht... En voorzien van velcro zodat ze niet tussen je ketting kan raken... Als je enkelhoge schoenen draagt kan je die dus ook een beetje over de rand van de schoen trekken.. Als je dat dan combineert met goede handschoenen en een goed waterdicht en ademend jasje dan is fietsen bij guur weer bijna plezant.....

wouter.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

wouterdhoye wrote:Om geen regenwater in je schoenen te krijgen kan je natuurlijk ook een regenbroek dragen... Ik heb er één van Gore perfect waterdicht...
betaalbaar?

st.R
Post Reply