02/12/2007 Pittem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Hoor de wind waait door de bomen..... #-o

Hoe sterk is de eenzame fietser,die kromgebogen,over zijn stuur,tegende wind.... #-o

I'm singin in the rain.... :bounce:

Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam,... #-o

Door de wind,door de regen,... dwars door alles heen naar PITTEM. :bounce: :bounce: :bounce:
Morefrettertje
Mountainbiker

Post by Morefrettertje »

Om mijn naam alle eer aan te doen, kom ik zeker af, al mag het toch wat minder waaien [-o<
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Amai,da's hier stille in Ingelmunster (Op een vijftien tal km van Pittem)
Gene wind,geen regen,.....

Wat gaat GP nu zingen????

Het gaat toch geen goe weer zijn,zekers??? :lol: :lol: #-o
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

het zal een pittige tocht worden in pittem :wink:
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

Deze ochtend de 45 km gedaan en eindelijk eens echt FLANDRIEN weer. Het lag er natuurlijk nat bij maar er kon overal gereden worden en de wind viel nog mee. Ik vrees dat er niet zoveel volk op deze TT is afgekomen. Het was rond 8u al aan het regenen en velen worden blijkbaar afgeschrikt. Dus : nergens geen opstoppingen, geen wachtrijen aan de afspuitplaats, niet aanschuiven aan bevoorrading en een kleedkamer voor mij alleen. Natuurlijk jammer voor de organisatie en verder jaar was het ook al van dat....... Het parcours was in grote lijnen dat van vorig jaar. De 2e bevoorrading heb ik niet gezien, ik veronderstel dat het in Koolskamp was rond dat schooltjes maar het stond niet aangeduid....
45.8 km en 22.7 avg.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ondertussen al een tijdje terug van een lange uitgebreide douche. Van start tot einde lichte regen vergezeld van een mooi windje. Maar door de aangename temperatuur was dit zelfs prettig fietsen. Op 't gemakske gestart en na 5 km mijn pedaal kapot. Parcours blijven volgen en na 10km kwamen we weer in de buurt van de start, waar de depannage dienst (Sport Lieven) mij van een reservepedaal kon voorzien van zijn eigen fiets. Dan een stukje afgekort om ter hoogte van de bevoorrading weer te kunnen aansluiten bij de rest. Eigenlijk lag het parcours er nog redelijk goed bij. Enkel boven aan de kleiputten ene de daaropvolgende strook waren nie echt mijn ding. In de kleiputten alle afdalingen gedaan, alleen jammer dat je telkens weer omhoog moest.
'k had toch de indruk dat er hier een daar stukken vantussen gehaald waren als gevolg van de weersomstandigheden.
Jammer voor de organisatie dat het weer niet wat beter was, want dat scheelt toch al gauw enkele 100-en bikers.
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen ook de 45km gereden.'t zag er deze morgen inderdaad niet al te best uit:geen regen,geen wind. :(

Toen kwam Superfanneke binnen met het leuke nieuws:mannekes,'t gaat voor de echte flandriens zijn zulle vandaag :bounce: ,t' begint te regenen en te waaien.

Alles was zeker berijdbaar(harde ondergrond onder de "pelle moze")met de keuze =D> tussen stukken:asfalt of modder.

Blij dat het treintje verschillende stops invoerde:wachten op slijkske na missen van de start :cry: ,CP die dacht van met één pedaal mee te kunnen [-X ,..

De regen viel best nog mee,daar het geen koud was.Het lichte zuidwesterbriesje :^o was ook niet om over naar huis te schrijven.

Zeeeeeeer goede afspuitstand =D> =D> en lekkere warme douche. =D>

Nog ne gezelligen après met de "echte flandriens" :wink: en nu gaan we allen ne keer naar scherpenheuvel [-o< [-o< om er voor te zorgen dat "pompier" en zijn helpers volgend jaar ne keer chanse hebben met het weer.(misschien kunnen de steenbakkers ook mee :wink: )

Mij weer goed geamuseerd en tot volgend jaar.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ook terug van deze editie. Bij het binnenrijden van Pittem was het al duidelijk aan de kerstverlichting, 't is een tocht voor (Pittemse) zotten. Al bij al vond ik de weersomstandigheden goed meevallen. Beetje regen en als rasechte windhater vond ik de wind nog meevallen. (Sabientje was er weer eens naast, met toch heel wat deelnemers minder tot gevolg, jammer voor deze voortreffelijke organisatie. Merci aan Pompier, Don Cortisoni en de vele andere bikedevils =D> =D> )

Een beetje de gekende stroken in de regio, met hier en daar een speels element. De modder vond ik nog heel goed meevallen in vergelijking met vorig jaar of gisteren in Avelgem. Toch wel wat zware stroken. Zelf geen zo'n Kleiputaanhanger (dus geen afdalingen, wel het zware normale parcours), maar ook de uitgebreide doortocht aan de Sint-Jozefskliniek was meer dan geslaagd. Jammer dat er nog een stukje uitgehaald moest worden. Globaal voor deze streek een meer dan geslaagde tocht.

Organisatorisch niet veel op aan te merken. Juist aan de spoorweg een wat ongelukkig geplaatst pijltje. De tweede bevoorrading was inderdaad aan dat schooltje. Er stonden drie grote plakaten met in koeien van letters 'BBR bevoorrading'. (en 't was duidelijk een KLJ-lokaal #-o ) De keuzemogelijkheid aan de Kleiputten en eerder aan die zware strook (wel te doen) zijn meer dan verdienstelijk =D> . Bikewash was zeer goed. Jammer van de veel te lage opkomst.

Een tijdje kunnen samenrijden met Berre en Casper (waarvoor dank) die het mooie weer en de modder kwamen halen voor hun TT. Alhoewel ze ook al een optie hadden op aanvriezende mist. Daarna nog een alweer veel te lange après, de dag is dus weer goed.
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 02 Dec 2007 19:36, edited 1 time in total.
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Ja lap #-o weer iets gemist...
Maarja, fietsen zonder achterderrareur (srr voor de schrijffouten :lol: ) gaat niet #-o Ma men pad is tog al weer recht :-D tog al iets :-D
Maar, volgende week benk weer present :-)
Wat een geslaagd wekend moest worden, is een beetj mislukt voor mij #-o
Maar goed, volgende week beter :-D

Grtz tobi
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Deze morgen net iets later met Rik en SuPaH Fly vertrokken. Met jetlag begonnen (mijn lijf voelde echt nog aan als 2 uur 's morgens). Na twee kilometer hing ik al achter, maar dat was eigenlijk misschien de slimste beslissing aangezien we verdorie de wind op kop hadden tot in Ardooie.

SuPaH Fly riep op een bepaald ogenblik iets wat ik ook dacht: "ik heb maar 1 deja vu: deze tocht op zijn geheel". Vorig jaar ook door wind en regen gereden, met tranen in de ogen die je niet kon zien door de regen.

Die Pittemse "Zottentocht" slaat dus niet op zotten uit Pittem, maar Pittem die naar al die zotten kijkt die langskomen. Wij dus !

Flink wat afgezien op de asfalt, maar ik slaagde er toch in om toch nog een beetje door de modder te rijden aan redelijke snelheid.

Maar de helft van de klitte-putten gedaan en alleen tegen de wind terug naar de sporthal gereden. Daar uiteindelijk twaalf keer gestorven in drie kilometer tijd.

Bikewash om U tegen te zeggen en lekkere warme douches. Ik zit nu in mijn zetelke en heb geen intentie om eruit te komen.
Post Reply