Versluys Ostend Beachrace 2 decemebr 07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Ik hoop dat het zandbeest (chicco) mag zegevieren !

Succes aan alle die vandaag starten !
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Ik vind het altijd spijtig dat organisatoren het inschrijvingsgeld niet willen terug betalen zonder doktersattest. Trouwens de waarborg voor de chip moeten ze sowiezo terug geven gezien je niet start.
Als ze het volledige bedrag niet terug geven, akkoord, maar ze kunnen toch tenminste 70% terug geven. We zijn toch allemaal (toch voor 95% van de deelnemers) amateurs, die toch voor 99% kans geen platte prijs krijgen.
Zo'n zaken en ook de hoge deelnamekosten zijn een paar redenen waarvoor ik niet meer deelneem aan strandraces (let op, sinds 2001 heb ik ze altijd allemaal gereden). Nu rij ik cyclocross bij een nevenbond, laatst had ik voor de start een probleem en kon ik niet meer starten. Ik heb mijn inschrijvinggeld ('t is maar 2euro) netjes terug gekregen. Meer nog, 1 dag na de wedstrijd staat de uitslag en foto's op het net. Eh wel, dat is pas service. =D> =D> =D> .
Mijn grote kritiek is dat de gewone amateurs het prijzengeld en deelname kosten (want je denkt toch niet dat grote namen gratis komen starten) moeten betalen voor deze mannen. Trouwens waarom moet er meer dan 1000 Euro prijzengeld zijn. Voor de meeste deelnemers maakt dat niet uit, ze rijden toch geen platte prijs. Dus ik denk moest men 5 à 10 Eur vragen per deelnemer zou dit al ruim voldoende zijn.
Misschien zal ik hier wel reactie krijgen van organisatoren, dat ze dan maar eens publiceren wat de kostprijs is van een doorsnee deelnemer. Het zal zeker geen 10 Euro zijn.
Let wel, ik ben niet tegen beachraces. Het is leuk en heb er mij jaren geamuseerd maar elk jaar is het inschrijvinggeld verhoogd is echt niet nodig.
Maar goed, toch veel succes aan alle deelnemers
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

De mentaliteit is langzaam aan het veranderen i.v.m. de terugbetalingen van de inschrijvingen.
Dit jaar mijn geld spontaan terug gekregen van de Downhill bikers en WOEW omdat ik met een gebroken rib zat.
Maar de strandraces zijn uiteraard iets anders, maar daar hebben ze veel schrik van het weer zeker.
De Panne betaalt ook geen cent terug, je kan wel je geschenk afhalen.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Zo ze zijn net al begonnen,denk ik toch, en het ziet er goed uit met het weertje! 8)
De regen is gestopt even voor 11 uur en er is voorlopig geen op komst,voor het volgende uurtje althans!? =D>
Als ge der eentje gezien hebt die zijn storm zeil (vest volledig open),heeft opengezet in de meewind
dan was het waarschijnlijk"snelle" Luc,die optimaal van dit weertje gebruik maakt!! :lol:
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

The Raceface wrote:Ik vind het altijd spijtig dat organisatoren het inschrijvingsgeld niet willen terug betalen zonder doktersattest. Trouwens de waarborg voor de chip moeten ze sowiezo terug geven gezien je niet start.
Als ze het volledige bedrag niet terug geven, akkoord, maar ze kunnen toch tenminste 70% terug geven. We zijn toch allemaal (toch voor 95% van de deelnemers) amateurs, die toch voor 99% kans geen platte prijs krijgen.
Zo'n zaken en ook de hoge deelnamekosten zijn een paar redenen waarvoor ik niet meer deelneem aan strandraces (let op, sinds 2001 heb ik ze altijd allemaal gereden). Nu rij ik cyclocross bij een nevenbond, laatst had ik voor de start een probleem en kon ik niet meer starten. Ik heb mijn inschrijvinggeld ('t is maar 2euro) netjes terug gekregen. Meer nog, 1 dag na de wedstrijd staat de uitslag en foto's op het net. Eh wel, dat is pas service. =D> =D> =D> .
Mijn grote kritiek is dat de gewone amateurs het prijzengeld en deelname kosten (want je denkt toch niet dat grote namen gratis komen starten) moeten betalen voor deze mannen. Trouwens waarom moet er meer dan 1000 Euro prijzengeld zijn. Voor de meeste deelnemers maakt dat niet uit, ze rijden toch geen platte prijs. Dus ik denk moest men 5 à 10 Eur vragen per deelnemer zou dit al ruim voldoende zijn.
Misschien zal ik hier wel reactie krijgen van organisatoren, dat ze dan maar eens publiceren wat de kostprijs is van een doorsnee deelnemer. Het zal zeker geen 10 Euro zijn.
Let wel, ik ben niet tegen beachraces. Het is leuk en heb er mij jaren geamuseerd maar elk jaar is het inschrijvinggeld verhoogd is echt niet nodig.
Maar goed, toch veel succes aan alle deelnemers
Voila toch 1 slimme mensdie mij begrijpt !! het gaat om het principe !!
en @ UFO uw taal staat mij niet aan! beleefdheid ...nooit geleerd? :evil:
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

alainvwbike wrote:
zaskar72 wrote: Dr. kost me €21 dus das geen oplossing zei ik. #-o
Trekt ge toch grootste deel van terug!?
Tis toch een klein beetje logisch dat organisatie een bewijs wil denk ik.
Voor de rest wil ik me ni moeien.

Ik ga morgen de storm proberen te overwinnen!!
een bewijs is niet nodig ik ben gekwetst en dat weten vele mensen hier op het forum en daar lieg ik ni voor ik zou lever tussen destarthekken staan ze in weer en wind! ik rijd al meer dan 10j MTB en heb al in alle weersomstandigheden gereden dus ik kan zeggen dat ik een harde ben er zulener veel mogen achterkomen ze !! Nee sorry zo een org. krijgt van mij geen greintje respect, ze doen het puur voor het geld en de winst ipv voor de sport!!!!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

enerzijds begrijpelijk dat de organisatie een bewijs vraagt.

anderzijds, MOETEN ze het geld terugbetalen - ook zonder bewijs.
Om de zeer simpele reden, dat er GEEN vermelding staat in het reglement, betreffende voorwaarden anuleringen.
mocht er wel een vermelding / duidelijke omschrijving staan, dan kan men verplichten een bewijs voor te leggen.

in dit geval - wettelijk gezien - is de organisatie niet in hun recht.

bij een aantal andere strandraces word er wel vermelding gemaak ivm anuleringen, voorwaarden terugbetaling enz...
daar moet je dus wel degelijk een bewijs voorleggen.

een ander stom voorbeeld (niks met sport) :
je komt in een warenhuis, je koopt appelen die ter plaatse 1 euro voor 2 kg staan geprijst. aan de kassa rekent men echter 3 euro.... zogenaamd een vergissing is de uitleg.
sta je als klant op je strepen, dan MOET het warenhuis de appelen meegeven aan 1 euro. zoniet, kunnen ze vervolgd worden voor het misleiden van klanten, en ongeoorloofde verkoop.

het is gewoon een weerlegging van de verplichtingen van organisatie en deelnemer, en de wettelijke / juridische kant daarvan.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

juist Sunn, jij hebt het ook begrepen, NU ALLEEN DE ORG NOG !!
ik durf te wedden dat het volgend jaar WEL in hun reglement zal staan maar dat is OK dan hebben ze een punt nu niet !!!
Betalen MOETEN ze doen punt uit !
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

In een org zoals een strandrace tellen de deelnemers niet meer. Ze hebben er toch altijd een tss een 500 à 1000. Eentje meer of minder, maakt niet uit.
Moesten alle amateurs nu eens zeggen. Wij gaan niet akkoord met de gang van zaken, de inschrijvingsgelden zijn te hoog, enz, en zich niet meer inschrijven, dat zouden ze wel luisteren.
Trouwens ik heb de indruk dat bij alle mtb wedstrijden een beetje de gang van zaken is. De chronoritten zijn ook zo'n dure organisatie en dan zijn er bij de meeste organisaties nog geen seingevers voorzien maar ze vragen wel 10 à 20 eur inschrijving. En ik blijf erbij, dit enkel om een hoog prijsgeld te kunnen geven en wie gaat er mee lopen, de zogezegde profs, die op internationaal niveau en op nationaal niveau zelfs geen platte prijs rijden maar tegen de eenvoudige amateur is het natuurlijk altijd gemakkelijk.
Dus weg met die prijsgelden, een normaal inschrijvinggeld aub en de gewone amateur zal terug content zijn.
Maar 't is misschien beter om hierover een nieuwe topic te starten.
Wie heeft er trouwens gewonnen in Oostende ?
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Bart Brentjes (op de grote afstand: 34 km, één ronde minder dan voorzien.)
Post Reply