01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

toon pertetotal wrote:Weet iemand waar ik de foto's kan vinden die getrokken zijn op dat klimmetje?
Webadres hing op aan de start maar mijn geheugen laat me in de steek. :roll:
ben ik ook wel eens benieuwd naar :wink:
tubeke
Mountainbiker

Post by tubeke »

Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Gf biker wrote:
Schijfrem wrote: Modder, moos, blubber, moor, drijfzand, diepe plassen.... en wat nog allemaal #-o #-o
Resultaat: alle remblokjes voor- en achter grat op. Midden kettingblad grat versleten en een dikke streep lak van mijn kader door de continue chainsuck :cry: :( :-? :evil: #-o

Precies de reden waarom mijn machien op stal blijft in deze omstandigheden 8-[ Men mag me dan wel een watje noemen :oops: , maar mijne portemenee denkt daar gelukkig anders over zenne #-o :wink:
Dan maar voor dat gespaarde geld een paar schoentjes kopen voor uw vrouwke...
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Filmde de TT van 45 km met de...bergskes.
Ook enkele fotokes.
Zal morgen of overmorgen op het net komen.
Image
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Ben erg blij dat ondanks de vettige ondergrond iedereen positief is over de tocht. De voorzitter zal happy zijn. Het weer hebt ge niet in de hand, maar van al de rest kunt ge het beste maken, Bevoorrading, afpijlen, seingevers..en daar doet de club echt wel inspanningen voor om de dingen die ze in de hand hebben zo goed mogelijk te doen.
Eigenlijk zouden we deze toer ook in de zomer moeten inrichten. Dan is het pas super. En ik kan het weten, ik rij daar in de zomer elke week rond. Maar de club is dan actief op de weg, dus is er niet veel tijd meer over voor de rest vd club om in de bos te gaan rijden/organiseren.
Hopelijk allemaal tot volgend jaar met een maand droog voor de rit en +- 10 graden en zon op de dag zelf! Dan zal het weer super zijn, beloofd!!
Biker_01
Mountainbiker

Post by Biker_01 »

Johnny de Wit wrote:Ben erg blij dat ondanks de vettige ondergrond iedereen positief is over de tocht. De voorzitter zal happy zijn. Eigenlijk zouden we deze toer ook in de zomer moeten inrichten. Dan is het pas super. En ik kan het weten, ik rij daar in de zomer elke week rond. Maar de club is dan actief op de weg, dus is er niet veel tijd meer over om in de bos te gaan rijden.
Ik geef je volkomen gelijk, dat zou super zijn deze tocht in de zomer.
En dan op het einde een parkourtje door hun winkelstraat. (niet langs de achterkant omheen want nu heb je niet veel gezien)

Toch moet ik zeggen dit is de beste tocht van vlaanderen
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Bestaat er een speciale techniek om die gladde treinbilzen over te geraken? Het voorwiel erover was geen enkel probleem, maar het achterwiel pattineerde helemaal 'zot'.
Hoe kan je vermijden dat je wegglijdt? Een korte 'versnelling' en extreem veel power zetten misschien, zodat voor- en achterwiel er in ene 'ruk' overgaan?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

flyboy wrote:Bestaat er een speciale techniek om die gladde treinbilzen over te geraken? Het voorwiel erover was geen enkel probleem, maar het achterwiel pattineerde helemaal 'zot'.
Hoe kan je vermijden dat je wegglijdt? Een korte 'versnelling' en extreem veel power zetten misschien, zodat voor- en achterwiel er in ene 'ruk' overgaan?
Je moet je achterwiel er in feite over tillen :wink:
anton
Mountainbiker

Post by anton »

het was goed parcoer met mooi bergjes en het terril en paar mooie afdalingen alleen wat jammer dat goed modderachtig was :( :-? . ik heb maar ene terril gedaan half ver wegen moeten af stappen het was glad op balken. op het mijnterijn viel het nog mee met de modder alleen het laaste was lastig rijden .de organsatie was goed =D> =D> =D> de douches waren ook goed.en het pintjebier heeft gesmaakt.
ja johnny das waar in de zomer is hier veel beter maar dan heb je ook tt hoor, maar nie van dezelfde club.
derbart
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossvelo en coursevelo wat moet ge een belgie(lim)in godsnaam met een mtb doen

Post by derbart »

flyboy wrote:Bestaat er een speciale techniek om die gladde treinbilzen over te geraken? Het voorwiel erover was geen enkel probleem, maar het achterwiel pattineerde helemaal 'zot'.

gewoon omhoog rijden ne teril is nog altijd gene col he en ja gewoon overwippen ook met achterwiel banden niet te hard en vooral power en adem genoeg hebben
ik vind alleen de afdaling beetje te gevaarlijk, we zijn geen profs he ik heb gisteren de tt niet gereden maar heb er wel al verschillende keren gereden ik neem altijd men voorzorgen in de afdaling maar er zijn er die echt gek zijn die wel denken dat ze prof zijn en vroeg of laat gaat het er is goed fout
Post Reply