01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

#-o #-o 1 woord over de tocht : VETTIG .
Amaai , 54 km op de teller , mooie tocht maar het water had er een boeltje van gemaakt.

1250 inschrijvingen hoorde ik , dat kan tellen.

Bevoorradingen dik in orde .
Pijllen , MATIG .
De twee seingevers juist voor de pauze , NIET NORMAAL , kwam daar tegen 40 km /u aan en ze laten dan effe een paar meter voor mijne neus dan nog effe een auto door. Vond dit niet verantwoord. Dat wou ik toch even kwijt.

Goed geamuseerd. =D> =D>
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Schijfrem wrote: Modder, moos, blubber, moor, drijfzand, diepe plassen.... en wat nog allemaal #-o #-o
Resultaat: alle remblokjes voor- en achter grat op. Midden kettingblad grat versleten en een dikke streep lak van mijn kader door de continue chainsuck :cry: :( :-? :evil: #-o

Precies de reden waarom mijn machien op stal blijft in deze omstandigheden 8-[ Men mag me dan wel een watje noemen :oops: , maar mijne portemenee denkt daar gelukkig anders over zenne #-o :wink:
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Schijfrem wrote:Resultaat: alle remblokjes voor- en achter grat op. Midden kettingblad grat versleten en een dikke streep lak van mijn kader door de continue chainsuck :cry: :( :-? :evil: #-o
:lol: :lol: :lol: :lol: goe voor onzen economie
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Zeer schoon tochtje.

Over die eerste terril ... kan me nauwelijks voorstellen dat daar ook maar iemand in één ruk naar boven gereden gereden is zonder één of een paar voetje(s) gezet te hebben. Ik heb het alleszins niet zien gebeuren.

In de afdaling van de 'tweede terril' me die sporen heeft het fenomeen 'helm' zijn nut nog eens bewezen. Ik hing helemaal achter mn zadel, 35% naar beneden, maar de bestuurbaarheid was door het naar achter hangen toch niet helemaal optimaal. Voorwiel raakte vast in een vettige groef en sloeg om. Gevolg: serieuze barst in de helm, voor de rest weinig erg (ps waar kan den ambulance parkeren als ge daar iet serieus voorhebt, op den top van dien terril misschien??).

Dat stuk vond ik gezien de weersomstandigheden wat opt randje van maar voor de rest prima toer om de techniek eens bij te schaven!
Noekie
Mountainbiker

Post by Noekie »

spijtig genoeg niet kunnen komen naar deze prachtige rit,waren er ook dit jaar bekende wegrenners ?
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Ik heb Gert Steegmans, Kevin Hulsmans en Johan Vansummeren gezien. En allemaal op een schoon mtb'ke.
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

Allez vandaag gebold in maasmechelen ... mooie toer - wel niet de 44 uitgereden, sjiek parcours desondanks dat mijn achterste tandwiel (vooral de vier kleinste) vol moos zat ... de terrils heb ik helaas niet gehaald omdat het al 15:30 was toen ik binnenkwam. Ik was met name naar ginder gereden met klikpedalen op mijne fiets en had mijn schoenen thuis laten staan :cry:

Kheb dus in ne fietswinkel (op 4 km van de start) pedalen laten monteren voor 5 euro (Donders of zoiets in ieder geval een pluim :wink: voor die mensen om speciaal op de middag voor mij opgengedaan te hebben) en ben dan maar met mijn Nikesloefkes gaan fietsen ... éénmaal ge klikpedalen gewoon zijt wilt ge toch niks anders meer !

Ik hoop volgend jaar terug te komen met schoenen en minder drasj ...

mvg

Stef
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Weet iemand waar ik de foto's kan vinden die getrokken zijn op dat klimmetje?
Webadres hing op aan de start maar mijn geheugen laat me in de steek. :roll:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Gf biker wrote:
Schijfrem wrote: Modder, moos, blubber, moor, drijfzand, diepe plassen.... en wat nog allemaal #-o #-o
Resultaat: alle remblokjes voor- en achter grat op. Midden kettingblad grat versleten en een dikke streep lak van mijn kader door de continue chainsuck :cry: :( :-? :evil: #-o

Precies de reden waarom mijn machien op stal blijft in deze omstandigheden 8-[ Men mag me dan wel een watje noemen :oops: , maar mijne portemenee denkt daar gelukkig anders over zenne #-o :wink:
Ge zijt dus een rijk watje :lol:
derbart
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossvelo en coursevelo wat moet ge een belgie(lim)in godsnaam met een mtb doen

Post by derbart »

er zijn hier echt die denken dat het een wedstrijd is tis maar een tt he
Post Reply