1 / 12/07 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

kodo wrote:sorry,maar onberijdbare stukken waar iedereen van de fiets moet horen niet thuis in een mtb toer (zeker 5 stroken op de 38)
zijn gekomen voor de 55 maar zijn dan vroeger terug gekeerd.
Voor ons geen avelgem meer maar een andere organisatie die wel zorgt dat er gereden kan worden,aan bev 1 was iedereen ontgoocheld en de zelfde mening toegedaan.
hopelijk trekken ze de nodige lessen uit deze editie

anders alles ok
even vermelden dat ik enkele vrienden tegenkwam aan de eerste bevoorrading en dat die ALLES op de fiets hadden gedaan van het parcours.

het weer, daar is niets aan te doen. en t was eens iets anders :-D .
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

spijtig dak er ni bijkon zijn kdenk dak mij ging geamuseerd hebben op da parcours

maar vrouw en kind hebben ook soms wa aandacht nodig he [-o<
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Bon, was inderdaad een schoon en lastig tochtje maar die stukken met kleite (kleimodder) mogen ze er voor mijn part uitlaten. Die eerste beklimming op de kluis was voor niemand goed en zeker nie voor den bike. Dat zijn toch stukken die gemakkelijk 's morgens gewijzigd kunnen worden en via verhard genomen kunnen worden. Ik ga graag biken in de winter en de modder maar van die killerstukken voor het materiaal, daar krijg ik het van op mijn heupen. Die andere ploeterstukken waren de max. Die blubber rijdt veel soepelder en daar kunt ge tenminste RIJDEN. Anders zeer goeie organistie en goede bepijling.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Het was op voorhand gezegd : vorig jaar was de tocht misschien iets te makkelijk, dit jaar zou het een zware tocht worden. En met de zondvloed van de afgelopen dagen (iets waar je als organisator machteloos tegen staat), sloeg de weegschaal ook voor mij, dit jaar toch een beetje teveel door naar de andere kant. Er waren trouwens toch enkele passages waarvan ik eraan twijfel of je er zelfs bij droog weer kunt door geraken (ik herinner me bvb. een beklimming off-road die bezaaid lag met hele grote stenen). Maar misschien is het-volgens 't parcours- misschien niet mogelijk om een andere weg te nemen, daarvoor ken ik de steek niet genoeg.
Enfin, 't ene jaar te makkelijk, 't ander jaar te zwaar, 't is ook nooit goed hé ! ! 't Was voor mij het zesde jaar dat 'k de Sinterklaastoertocht reed, en voor mij is het daar eigenlijk al elk jaar ferm in orde geweest zulle, ook dit jaar weer, ondanks het-voor mij- bijzonder zware parcours.
Opvallendste herinneringen van dez editie : Veel road in de eerste 10 km - veel water en modder, maar meestal gereden onder een stralend zonnetje (gestart om 9.00 h) - een viertal keer moeten afstappen - maar de 'monumenten (Kluis,Koppen,Paters,Kwaremont) vlot fietsend kunnen bedwingen - 'slechts' één keer gevallen - mijn splinternieuwe remblokken er zo goed als volledig door gedraaid - enorm gesnakt naar de tweede bevoorrading, en toen 'k die eindelijk verwachtte kwam 'k uit een smal paadje, draaide linksaf en kreeg vlak voor mijn neus de Koppenberg voorgeschoteld i.p.v. de bevoorrading - vanaf zone 7 't kaarsje stilaan beginnen doven en dan nog moeten vechten tegen o.a. de 'rue de Pensemont' (voorheen nog nooit van gehoord maar nu in 't geheugen gegrift) en de lange beklimming naar de andere kant van de Kluis.
Conclusie : weeral wreed afgezien, maar me evenzeer weer wreed geamuseerd, in een perfecte organisatie. 't Was dik in orde, Avelgem ! !
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

dat de tocht zwaar was ok, maar om nu te zeggen superzwaar? 'k Heb de tocht uitgereden in 3u22 incl +- 2km verkeerd gereden (teveel modder in de ogen). Mits wat doseren en als je probeert om niet te veel in het rood te gaan rij je deze tocht als geoefende biker vlot uit. Mijn benen hebben vorige week in st baafs vijve veel meer afgezien of vandaag.
de P
Mountainbiker

Post by de P »

juspe, heb helaas niet kunnen meerijden wegens operatie, maar als ik da lees heb ik 't een en 't ander gemist, hoe meer slijk hoe beter zou ik zeggen.De laatste weken is 't nogal erg op 't forum dat er geklacht wordt van modder en slijk.
'tis mtb of vtt éééé, geen walk in the park !!! Als je benauwd ziet van wa sliek bluf ton thus. 't moe nie altijd gelijk in de zomer zien dat snelheidsrace's zijn in ne wei. en btw 't is geen schande voe ne keer een voet aan de grond te zetten, of tevoete te gaan of te vallen éé. De beste doen da ook nog.

grtz

P
gerardke
Mountainbiker

Post by gerardke »

ook de 56 km gedaan,
er waren idd wel een 5tal stroken die onberijdbaar waren, maar ik heb de tocht wel gedaan in de namiddag, ik denk wie die in de voormiddag die wel kon op rijden maar mij hoor je niet klagen, het was eens iets anders en zeker de moeite waard, de uitzichten waren fantastisch
organisatie top !!!!!
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

aja, boven op de kluis de hand mogen schudden van de nog altijd scherpe Phillip Desmet =D>[/quote]

Oei, Is er dan nog een andere Filip Desmet?

En nu serieus,

Kon pas om 13.30h starten, maar kreeg van de organisatie toch het fiat om alsnog de grote tour te doen.

Na 7 km was het al prijs met de voettocht naar de Kluis.

Nadien de alomgekende single-track, waar ik enkele malen voet aan de grond moest zetten. Meermaals door voorgangers die liever het ganse pas gebruikten ipv een stapje op zij te zetten voor achterkomers die alsnog op hun fiets proberen te blijven...

Nadien was er niet meer die grote massa op het parcours, waardoor het iets vlotter liep.

Uiteindelijk aan de derde bevoorrading gekomen toen ze die al aan het opruimen kwamen.
Maar ik moest niet mekkeren want ik was natuurlijk een 1/2 uur later vertrokken dan voorzien.
Er was toch nog nen boterham met spek en omdat de Isostar op was, kreeg ik een jupiler in de plaats.
Hierdoor nog gezwind de laatste vijf kilometers volgemaakt en bij de aankomst was het licht uit (letterlijk en figuurlijk) want niet alleen de piele was plat, het was ook donker.
Na een verkwikkende bike-wash nog een Leffe genuttigd in de sporthal van het college, waar het terug in mijn gedachten speelde dat ik hier destijds veel van mijn kostbare tijd het verprutst, maar enfin...

Nadien met de fiets naar huis in een beginnende regenvlaag.
Na een douche zal de rest van de avond vooral in horizontale positie worden doorgebracht.

Afsluiten doen we met deze zin:

De zwakke moet'n deruit!!!
Last edited by MUNARON on Sat 01 Dec 2007 21:21, edited 1 time in total.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

de P wrote:juspe, heb helaas niet kunnen meerijden wegens operatie, maar als ik da lees heb ik 't een en 't ander gemist, hoe meer slijk hoe beter zou ik zeggen.De laatste weken is 't nogal erg op 't forum dat er geklacht wordt van modder en slijk.
'tis mtb of vtt éééé, geen walk in the park !!! Als je benauwd ziet van wa sliek bluf ton thus. 't moe nie altijd gelijk in de zomer zien dat snelheidsrace's zijn in ne wei. en btw 't is geen schande voe ne keer een voet aan de grond te zetten, of tevoete te gaan of te vallen éé. De beste doen da ook nog.

grtz

P
=D> =D> =D> =D> =D> Ik kon het niet beter zegen =D> =D> =D> =D> =D>
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

bedankt aan de 1424 deelnemers . We hielden ons hart al vast na de zondvloed vannacht.Waar we natuurlijk niets kunnen aan doen.(spijtig genoeg).We hebben hier en daar aanpassingen gedaan wat niet gemakkelijk is.We zijn blij dat er zoveel goede kritiek krijgen.Dus er zijn nog echte flandriens zijn in vlaanderen.
In verband met de foto's zijn we aan kijken voor op het forum te zetten.
Groetjes Johan O en kadeetje =D> =D> =D>
Post Reply