01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Ief wrote:da is nikske Fons. wij zullen ook laat vertrekken. pas rond twee uur denk ik.

Zie maar da ge lichtjes hebt voor op de terrils. :lol:

Ik vertrek sewens, tmoet een zalig tochtje worden.
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

Ik ga ook vertrekken, eerst 60.8 km met den otto ;-)

mvg

Stef
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Yow Bikers net terug van een vet(tige)te tochtje . Ondanks het ploeteren in de modder toch wel 1 van mijn mooiste tochtjes dit jaar . Zeker dat traject met de 2 terrils erbij af af af !!! De eerste net niet boven geraakt juist blijven hangen bij de voorlaatste balk . #-o #-o . 2e wel omhoog geraakt met toch wel wat moeite en veel doorslippen van mijn wielen :P :P . Bepijling was goed alleen in het begin eventjes verkeerd gereden . Voor de rest top organisatie en zeker tot volgende jaar .
=D> =D> =D> .
Biker_01
Mountainbiker

Post by Biker_01 »

Remmenlos wrote:Yow Bikers net terug van een vet(tige)te tochtje . Ondanks het ploeteren in de modder toch wel 1 van mijn mooiste tochtjes dit jaar . Zeker dat traject met de 2 terrils erbij af af af !!! De eerste net niet boven geraakt juist blijven hangen bij de voorlaatste balk . #-o #-o . 2e wel omhoog geraakt met toch wel wat moeite en veel doorslippen van mijn wielen :P :P . Bepijling was goed alleen in het begin eventjes verkeerd gereden . Voor de rest top organisatie en zeker tot volgende jaar .
=D> =D> =D> .
Ben ook net terug, de route lag er inderdaad vettig bij. Maar dat hoort erbij he.Trouwens dacht dat we samen zouden rijden.
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Ook terug van wat jaarlijks een mooie tocht is.
Heel vroeg vertrokken(11u) omdat de zoon nog moest voetballen in de namiddag.(hij heeft trouwens zijn eerste goal gescoord :lol: )
Daarom de hele tocht ook alleen op de wereld gevoeld :wink:
Zoals elk jaar een mooie toer,goed bewegwijzerd(zelfs midden in de bos linten bij twijfel gevallen)
Erg vettig maar daar kun je als organisatie niks aan doen e.
Eerste rit met mijn nieuwe bike en die weet nu ook dat hij het niet getroffen heeft met zijn nieuwe baasje :-D
Tot volgend jaar jongens.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Zeer knappe tocht =D> =D> ondanks de niet ideale ondergrond, gelukkig was het meer water dan modder. Daardoor was alles toch nog goed berijdbaar.
Zelfs de terrils waren te doen, ook al moest ik op de 2 eerste telkens een bochtje te voet doen. De 3e was makkelijk en niet zo hoog (was dat wel een terril ?) maar de 4e was gewoonweg niet te doen, te steil, wat ik niet kon begrijpen : waarom moesten we die 4e over een prachtig pad naar omhoog klauteren om dan over een stomme asfaltweg terug te dalen ?? Waarom niet andersom ? Was zeker een geweldige afdaling geweest ! =P~
Alles was dik in orde, enkel de bepijling vond ik persoonlijk toch wel minimaal, vooral in de eerste 5 km ben ik zeker een 5-tal keren verkeerd gereden, overal maar 1 pijlke bij elk kruispunt is toch minnekes.
kleinboy
Mountainbiker

Post by kleinboy »

Redelijk laat vertrokken wegens twijfelgeval... opeens telefoon: "hey, we gaan rijden !" Mooi dacht ik... MEE !!
Dus, twee uur vertrokken... de lange tocht gedaan maar de terrils jammerlijk laten liggen wegens de vallende avond. Maar ik heb ze al dikwijls gedaan, ik dacht dat ze met dit weer toch niet te doen waren... maar ik lees dat er "weer" het onneembare stuk inzat naar de laatste terriltop. Ik zou ook liever de asfalt naar boven rijden en dan een downhill stukje... niet via het stuk waarlangs ze opgekomen zijn, maar aan de achterkant van de terril naar de uitgang van het park toe is een doenbaar stukje downhill... veel leuker !!
Maar goed geamuseert, zeer vettig, maar prettig !

groeten !
Dion
Mountainbiker

Post by Dion »

=D> =D> voor de toertocht! Zeer mooie rit. Niet veel modder gezien :^o :^o Het bleef wel goed te berijden, dus no problemo!

Ook leuk die mijnterrils. Deze waren voor mij onbekend. De eerste 2 mijnterrils op kunnen rijden, de laatste helaas te voet :( Deze was ik liever naar beneden gekomen :bounce:

De eerste 35 kilometer leken trouwens wel erg veel op die van de tt in Eisden die een paar weken geleden werd georganiseerd. Maar nu was wel de afsluiting mooier. Volgend jaar weer!

Het pintje bij de aankomst heb ik maar ingewisseld voor ene cola...
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Biker_01 wrote:
Remmenlos wrote:Yow Bikers net terug van een vet(tige)te tochtje . Ondanks het ploeteren in de modder toch wel 1 van mijn mooiste tochtjes dit jaar . Zeker dat traject met de 2 terrils erbij af af af !!! De eerste net niet boven geraakt juist blijven hangen bij de voorlaatste balk . #-o #-o . 2e wel omhoog geraakt met toch wel wat moeite en veel doorslippen van mijn wielen :P :P . Bepijling was goed alleen in het begin eventjes verkeerd gereden . Voor de rest top organisatie en zeker tot volgende jaar .
=D> =D> =D> .
Ben ook net terug, de route lag er inderdaad vettig bij. Maar dat hoort erbij he.Trouwens dacht dat we samen zouden rijden.
Hé sorry maar ik had je nr niet [-X en was ook vroeger vertrokken dan jij denk ik . Je weet daarna nog moeten winkelen met de madam . Maar ook weer vandaag serieuz gaaaaaaas gegeven . Samen met David gereden dan voel je het wel op het einde . Volgende keer zeker eens samen fietsen . Grtzzzzzzzzz
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik heb deze tocht voor de 1ste keer gereden.
In "normale omstandigheden" is dit een subliem mooi tochtje, vandaag echter na de regen van deze nacht was dit helemaal anders.
Modder, moos, blubber, moor, drijfzand, diepe plassen.... en wat nog allemaal #-o #-o
Resultaat: alle remblokjes voor- en achter grat op. Midden kettingblad grat versleten en een dikke streep lak van mijn kader door de continue chainsuck :cry: :( :-? :evil: #-o

Deze tocht doe ik volgend jaar opnieuw maar enkel als het de dagen voordien droog gebleven is.
Vandaag is het mij een zeer dure uitstap geworden :cry: #-o

Maar de organisatie is pico-bello =D>

:wink:
Post Reply