1 / 12/07 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

een schone tocht waar je jezelf een paar keer tegenkwam, zo ne keer
op ne weg kan geen kwaad. De beklimming van de Pensement en
aansluitend de beklimming naar de Vierschaar was er voor sommigen echt te veel aan. Vuil lag het wel.
Organisatie was picobello. =D> =D> =D>
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

jodelaietie wrote:Met fietske deze morgen vertrokken naar Avelgem. Toen Kenny zonder derailleur (ik stel voor dat hij daarvan zijn nieuwe Nickname maakt , er zijn zodanig veel Kenny's op het forum) de leiding nam voelde ik het al .

Ik moet toegeven dat de rohloff vandaag wel in het voordeel was. :wink:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

jodelaietie wrote: P.S. Grote Plateau heeft gerodeerd in de achterhoede vandaag, ik verwacht morgen storm , bind maar alles vast wat los zit.
[-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X
ik kon echt nie beter :oops:

Wat ben ik weer blij :bounce: de sinterklaastocht gereden te hebben ,want het was er weer eentje om in te kaderen. =D>
Alles was hier weer tot in de perfectie uitgevoerd zoals:
* inschrijving(had er zeker geen erg in dat ge niet kon vertrekken voor het klaar werd!)
* bewaakte fietsstalling(gratis;en toch stonden nog vele niet-gesloten fietsen buiten de stalling!!)
*drie goeie bevoorradingen,(lekkere stutte met spek en eiers)
* zeeer goed uitgepijld(met mannen die zich een ganse dag op offeren om de drukke weg over te steken )
*prachtig parcours
*vele afspuitslangen(hoewel het er druk was ,geen lange wachtijden)
*goeie warme douches
*gezellige après met vriendelijke bedienig aan democratische prijzen)

ge ziet:wie er niet was heeft weer wat gemist. =P~

Nu wat met de beentjes in de lucht liggen want morgen komt er weer nen lastigen :^o aan in Pittem. #-o

Chapeau aan de inrichting =D> en merci aan de copains om mij door de zware tocht heen te sleuren en moed in te spreken. :wink:
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

Dit was duidelijk een ritje voor de mtb'ers zonder compromissen en niet eentje voor wielertoeristen die in de winter hun mtb uithalen om de forme niet te verliezen.

Dit toeristje vond het een prachtig modderritje ,de laatste twee jaar heb ik dat wat gemist(regenwinters en in weekend droog)
Blijven rijden waar de meeste afstappen( zalig gevoel)al rij je niet veel rapper.

prachtig parcours
super bevoorrading
ideale bepijling
leffe aan 1.50€
bewaakte fietsstaling(was wel mijne nummer kwijt)

bedankt en tot volgend jaar
nico wullaert
Mountainbiker

Post by nico wullaert »

Amai, wa nen lastigen rit. 't Was te peinzen met de vele regen van vannacht.
Ik ben pas om 9u15 kunnen starten, ik geraakte niet uit mijn bed.
Na de eerste vettige modder-waterpoel was de toon gezet voor de ganse rit. Stampen, sleuren, trekken, glijden, maar niet gevallen. Ik heb er veel de grond zien kussen. 'k Heb veel MTB'ers bijgehaald en achtergelaten. Enkele stukken off-road toch bijna tot aan de top kunnen rijden, en de Patersberg en Koppenberg geven toch altijd een kippenvelmoment. Ik zie veel MTB'ers te vlug vertrekken aan de voet van een berg. Als je lekker doseert raap je ze allen op tijdens de klim, en na de klim komen ze nooit meer aansluiten. Veel ervaring in MTB heb ik niet (debuutjaar winter 2006 had ik 8 ritten op de teller met een ouwe fiets, sinds mijn nieuwe fiets per 1/11/07 zit ik er nu aan 5 voor de winter 2007), maar ik doe dit voor afwisseling, avontuur en krachttraining voor het zomerseizoen op de weg.

Weeral een perfecte organisatie! 3 goede bevoorradingen, lekkere boterham met spek en ei, en nog een cadeau zakje op het einde.

Ik heb vorige week de Forum Trein in St-Baafs-Vijve gemist en vandaag terug. Vorige week was ik er om 7u45 ter plaatse, maar hoe herken ik jullie? Zijn er meerdere treinen?
Vandaag op het eind denk ik een treintje bijgehaald te hebben, ze hadden veel leute en gaven er nog n'en stevigen lap op. Er was iemand bij met een volledige rode outfit van Specialized. Ik weet niet dat ik de trein kan volgen, maar er is vast iemand bij die mijn tempo ook in de benen heeft. Alleen is maar alleen.
Voor volgende week begin ik te twijfelen tussen Wielsbeke (deze tocht passeert aan mijn deur) en Hertsberge-Oostkamp. Ik heb in de streek van Hertsberghe nog nooit gemountainbiked, en lees op de forum dat het daar de mooiste is. 2 dagen op rij fietsen zit er met 2 kleine kindjes en een verbouwing aan de badkamer niet in. Het wordt dus kiezen.

55km in 3u39 met gemiddelde hartslag van 165.

Mocht deze rit in de zomer ook doorgaan, ik zou zeker deelnemen.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

naar goede vlaamse gewoonte wordt modder nog altijd geassocieerd met ECHT biken #-o #-o #-o #-o #-o
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Hierboven :-D zijn al pakken bloemen uitgedeeld aan de organisatie. Het was écht af. Proficiat!
most ugly peter
Mountainbiker

Post by most ugly peter »

Samen met herder Erik en grote plateau deze rit gedaan en het was dik in orde.
Enne wreed sleuren aan gp hebben we toch niet moeten doen zulle, twas eerder wachten op mij na elke beklimming. Enfin twas plezant en dewasmachine zal er nu ook nog eens plezier aan beleven.
balance2007
Mountainbiker

Post by balance2007 »

Sorry, voor mij was dat geen MTB meer, maar een moddercross.
Ik ben dan misschien maar een gewone wielertoerist he (als ik dat hierboven allemaal lees)

Organsiatie was anders wel perfect!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

t'was hier en daar inderdaad wel een beetje derover.
Toegegeven, t'zou nu ook niet iedere week zo moeten zijn.
Post Reply