Bikers, amuseert ulle hé! Den dezen zal wel groen lachen van thuis uit...
1 / 12/07 Avelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
awel, op tien minuten van de kluisberg (die ik zie lachen van uit mijne living...) is het wreed schoon weer! Nie normaal hoe het uitgeklaard is!
- Metalbiker
- Mountainbiker
Post by Metalbiker »
Wij komen ook met een meute af, tot sebiets...
Greets
Metalbiker
De Tegenterters
Aarsele
Greets
Metalbiker
De Tegenterters
Aarsele
Courage, je bent niet alleen. Ook nog nie voldoende hersteld ! Schande schande schande !Rock Rider wrote:awel, op tien minuten van de kluisberg (die ik zie lachen van uit mijne living...) is het wreed schoon weer! Nie normaal hoe het uitgeklaard is!
-
joybiker rush
- Mountainbiker
- Location: cannondale rush carbon si3 en een oud bakske voor alsvuil is!
Post by joybiker rush »
man man man wat een modder tocht na de zondvloed van deze nacht was deze tocht toch één van de zwaarste die ik al ooit gedaan heb !
Maar mij hoor je niet klagen hoor je kiest er trouwens zelf voor . Over de organisatie niets dan lof . Alvast bedankt en tot volgend jaar
Maar mij hoor je niet klagen hoor je kiest er trouwens zelf voor . Over de organisatie niets dan lof . Alvast bedankt en tot volgend jaar
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Met fietske deze morgen vertrokken naar Avelgem. Toen Kenny zonder derailleur (ik stel voor dat hij daarvan zijn nieuwe Nickname maakt , er zijn zodanig veel Kenny's op het forum) de leiding nam voelde ik het al . Niet in form vandaag.
Gans de tocht gemakkelijk gereden , nergens afgezien en fris thuisgekomen, en toch heel de tijd moeten lossen.Meterke wilde niet in het rood gaan. Dat het vuil ging zijn dat wisten we op voorhand na de regen van de voorbije nacht.
Parcours was veel modder (de vuilste die ik al gereden heb (heb wel nog een klein cveetje)) maar zeker heel goed. Zoals beschreven in mijn rondritje van donderdag zal zowat alles erin. Dit was duidelijk een ritje voor de mtb'ers zonder compromissen en niet eentje voor wielertoeristen die in de winter hun mtb uithalen om de forme niet te verliezen.
Heel weinig organisatoren durven het aan dit parcours voor te schotelen in de winter , chapeau voor de mannen uit Avelgem (heb er heel veel gezien uit Kluisbergen bij de helpers !!). Jullie hebben geleerd uit de commentaar van vorig jaar ivm het parcours. De organisatie was anders vlekkeloos, bewaakt fietsstalling, heel goede bepijling, bevoorradingen, boterham , Aquarius. We worden verwend. Van mij mag het parcours terug zo zijn volgend jaar.
P.S. Grote Plateau heeft gerodeerd in de achterhoede vandaag, ik verwacht morgen storm , bind maar alles vast wat los zit.
Gans de tocht gemakkelijk gereden , nergens afgezien en fris thuisgekomen, en toch heel de tijd moeten lossen.Meterke wilde niet in het rood gaan. Dat het vuil ging zijn dat wisten we op voorhand na de regen van de voorbije nacht.
Parcours was veel modder (de vuilste die ik al gereden heb (heb wel nog een klein cveetje)) maar zeker heel goed. Zoals beschreven in mijn rondritje van donderdag zal zowat alles erin. Dit was duidelijk een ritje voor de mtb'ers zonder compromissen en niet eentje voor wielertoeristen die in de winter hun mtb uithalen om de forme niet te verliezen.
Heel weinig organisatoren durven het aan dit parcours voor te schotelen in de winter , chapeau voor de mannen uit Avelgem (heb er heel veel gezien uit Kluisbergen bij de helpers !!). Jullie hebben geleerd uit de commentaar van vorig jaar ivm het parcours. De organisatie was anders vlekkeloos, bewaakt fietsstalling, heel goede bepijling, bevoorradingen, boterham , Aquarius. We worden verwend. Van mij mag het parcours terug zo zijn volgend jaar.
P.S. Grote Plateau heeft gerodeerd in de achterhoede vandaag, ik verwacht morgen storm , bind maar alles vast wat los zit.
Last edited by jodelaietie on Sat 01 Dec 2007 16:01, edited 1 time in total.
mooie tocht gereden vanmorgen!zeer vuil maar toch zo leuk .was seruis afzien op de 57km .iemand onderschept uit harelebeke onderweg .gelukkig maar. zo zijn we met zen 2 over alle hellingen geraakt.we hebben elkaar wat op gepept.ik zou zeggen tegen die kerel uit harelbeke twas aangenaam rijden met jou.tot in hollebeke.groetjes steven
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
ook terug van de 60 km. Zeer lastig, heel wat hellingen en toch een paar keer moeten afstappen op de slijkerige stukken. Twas een tijdje geleden dat ik de Koppenberg nog gedaan had, goed bovengekomen. Prima organisatie, goede bevoorradingen, gene prijs met den tombola, maar dat kan gene kwaad.
Tot volgend jaar
Tot volgend jaar
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Deze morgen voor de derde keer naar Avelgem afgezakt, dus voor het eerst het zwaarste parcours uit hun reeks voorgeschoteld gekregen. Zwaar was het alleszins, mijn avg is niet om over naar huis te schrijven (maar dat is al een tijdje zo), maar ik heb me wel 'vortgeneirt' zoals ze dat in mooi Lichtervelds zeggen (goed geamuseerd dus) De forumtrein al direct laten vertrekken en bijna de hele tocht samen met Jodi gereden. Hij beter in de afdalingen, ik ietsje beter in de beklimmingen en zwááre modderstroken. Dus dat compenseert.
Een bijzonder gevarieerd parcours. Een bescheiden aanloop, maar eenmaal bij de Kluisberg was het volop genieten van de beklimmingen, de zichten, de zwaardere stukken en afzien in de afdalingen. De Kwaremont (1ste keer) was zwaar en net niet boven geraakt door een wandelaar met fiets. Alle respect hiervoor - ik moest er ook meermaals af - maar vandaag viel het mij (en anderen) op dat er toch wel bijzonder veel mensen waren die nadat ze stopten met rijden aan geen kanten plaats wilden maken voor de achterkomers die wel nog reden terwijl ze daarvoor alle ruimte hadden. (ik niet boven, niemand boven-mentaliteit
)
Soit, de Patersberg op de kasseien ging vlotter dan verwacht, de Koppenberg door wegslippend achterwiel niet. Daartussen heel wat molhopen zonder naam en faam, maar daarom niet minder lastig en aangenaam.
Op het laatste stuk nog heel wat zwaardere modderstroken zoals ik ze graag heb. De beklimming voor de tweede doortocht van de Kwaremont maakte mijn dag goed. Iedereen die ik zag ging te voet, terwijl ik nog tot boven kon rijden
(altijd goed voor de moraal)
Daarnaast een meer dan excellente organisatie.
Bepijling meer dan perfect!!!
Bevoorrading ruim voldoende en met drie zeker genoeg, bikewash en douches OK. Alleen misschien een tip ivm het t-shirt voor de voorafingeschrevenen: beter na de rit geven ipv ervoor?
@Katrien20, merci voor het carpoolen
@Tobi: jammer van de pech onderweg. Hopelijk niet te veel kosten.
@Rock Rider en Vommie: kwestie van het mes er nog wat meer in te duwen: jullie hebben wat gemist!!!! (Veel beterschap hé)
Een bijzonder gevarieerd parcours. Een bescheiden aanloop, maar eenmaal bij de Kluisberg was het volop genieten van de beklimmingen, de zichten, de zwaardere stukken en afzien in de afdalingen. De Kwaremont (1ste keer) was zwaar en net niet boven geraakt door een wandelaar met fiets. Alle respect hiervoor - ik moest er ook meermaals af - maar vandaag viel het mij (en anderen) op dat er toch wel bijzonder veel mensen waren die nadat ze stopten met rijden aan geen kanten plaats wilden maken voor de achterkomers die wel nog reden terwijl ze daarvoor alle ruimte hadden. (ik niet boven, niemand boven-mentaliteit
Soit, de Patersberg op de kasseien ging vlotter dan verwacht, de Koppenberg door wegslippend achterwiel niet. Daartussen heel wat molhopen zonder naam en faam, maar daarom niet minder lastig en aangenaam.
Op het laatste stuk nog heel wat zwaardere modderstroken zoals ik ze graag heb. De beklimming voor de tweede doortocht van de Kwaremont maakte mijn dag goed. Iedereen die ik zag ging te voet, terwijl ik nog tot boven kon rijden
Daarnaast een meer dan excellente organisatie.
@Katrien20, merci voor het carpoolen
@Tobi: jammer van de pech onderweg. Hopelijk niet te veel kosten.
@Rock Rider en Vommie: kwestie van het mes er nog wat meer in te duwen: jullie hebben wat gemist!!!! (Veel beterschap hé)
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Deze morgen om halfnegen stond ik met bike in de hand aan de start te avelgem. Met beetje schrik voor de modder vertrokken voor de55km. Aan het begin op het gemakske wa inrijden,perfect. Eens de eerste vettige strook dacht ik da ga hier nog plezant worden.doch enkele baantjes verder wast van da de modder en het stijgingspercentage maakte dat iedereen voet aan grond moest zetten, door niet goed genoeg of zoals mij doorslippend achterwiel. Zo was het gans de rit wel te veel modder om overal heelhuids op te geraken. Uiteindelijk koos ik voor de 45km hoewel er dit net geen 50 waren,was wel blij dat ik deze afstand gekozen had de benen waren kapot,da lusje zou denk ik het teveel geweest zijn. Volgend jaar hopelijk betere condities en dan voor de lange afstand.
P.S: Wanneer komen fotos online denk da jullie kiekje hebben genomen van mij
P.S: Wanneer komen fotos online denk da jullie kiekje hebben genomen van mij