Diefstal op TT's

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Ik douche altijd thuis na elke TT,Dan staat mijn fiets na afloop thuis in de schuur.Ik vindt dat niet kunnen dat er fietsen worden gestolen,die lui moeten met hun klauwen van iemands spullen afblijven :evil: .
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Als ik samen ben met iemand op een TT --> op elkaars bikes passen
Als ik alleen ben --> Heel sterk in het zicht plaatsen, paranoia-snel inschrijven, via een raam bike niet uit het oog proberen te verliezen :-D.

De persoon die ik ooit aan mijn bike zie komen als ik weg ben die heeft dik prijs :evil: 8)
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik dacht dat dit onderwerp toch al heel vaak besproken is :roll:
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ipv een slotje, hang gewoon een hang slotje door uw schijf ,
dit ziet men moeilijk en ze kunnen er niet mee rijden
jatich
Mountainbiker

Post by jatich »

julie wrote:ik dacht dat dit onderwerp toch al heel vaak besproken is :roll:
dat is wel waar Julie, maar het is wel verdomd actueel, naar het schijnt erger dan ooit.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

is altijd al erg geweest.
sorry dat ik het zeg, maar wie is in godsnaam zo stom om zijn mtb alleen te laten? Dat is zoals de kat bij de melk zetten....

men weet gewoon dat diefstal op TT's zeer actueel is. Het fenomeen bestaat al jaren, en de mooiste / duurste fietsen verdwijnen het snelste.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

jatich wrote:
julie wrote:ik dacht dat dit onderwerp toch al heel vaak besproken is :roll:
dat is wel waar Julie, maar het is wel verdomd actueel, naar het schijnt erger dan ooit.
nee niet erger dan ooit. er word nu gewoon iets meer opener over gesproken, en de mensen vinden steeds beter de mtb-forums op internet.

verder is er inderdaad al een serieuze topic over lopende.....
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Nu ja, als je bekijkt. Stel je bike is een horloge.

Je laat die toch ook niet ergens liggen waar een hoop volk komt ? Zoeken om problemen. En een "horloge" van 700 €, dat brengt al rap wat op op de zwarte markt. Dat is dan een goedkope.....
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Trevorken wrote:Daarstraks heb ik een offerte van mijn verzekeringsmakelaar gekregen voor een omnium verzekering voor de fiets. Voor ongeveer 265 euro is hij verzekert voor een waarde van 3700 euro. Ik ben toch serieus aan het twijfelen om hem de eerste 2 jaar toch te laten verzekeren.
Een domme vraag waarschijnlijk, maar ben je met zo'n omnium verzekering voor de fiets alleen verzekerd tegen diefstal of kan je deze ook aanspreken bij eventuele valschade zoals de omnium bij een auto bijvoorbeeld (en dan bedoel ik natuurlijk géén valschade bij een auto, je begrijpt wel wat ik bedoel hé :wink: ).
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

ik heb een klein fietslotje mee , het werkt als eer rolmeter. het is niet veel hoor van dikte of gewicht, ik denk zelf dat je er lossen kan door knippen met een multitool maar dan zal dit wel iemand hebben opgemerkt zeker

grtzz
Post Reply