Diefstal op TT's

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
mudshark
Mountainbiker

Diefstal op TT's

Post by mudshark »

Las in de krant dat er de laatste weken erg veel bikes gestolen worden op TT's. Meestal gaat het om topmodellen. Ze worden gestolen wanneer de eigenaar zich gaat inschrijven, gaat douchen of iets gaat drinken. In één geval werd hij van de fietsdrager genomen.
T'is maar even zeggen hé...
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Heb mij zo'n cijferslotje van BBB gekocht, kost maar iets van een 6 euro (denk ik toch), en zal toch al een beetje helpen denk ik.

Image
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

forza_inja wrote:Heb mij zo'n cijferslotje van BBB gekocht, kost maar iets van een 6 euro (denk ik toch), en zal toch al een beetje helpen denk ik.

Image
6,95€
heb hetzelfde
Durin
Mountainbiker

Post by Durin »

Ik laat mijn bike gewoon niet onbewaakt achter.

inschrijven om de beurt, douchen om de beurt, ...
Klinkt wss stom ma ik ga mijn fortuin nie gepikt zien zenne
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik laat mijn fiets ook niet alleen achter.
Inschrijven gebeurt met de fiets in de hand als ik alleen ben en als er geen bewaakte stalling is.
Douchen doe ik thuis.

Slotje zal misschien iets helpen, maar het ziet er uit of je het met een beetje force gewoon lostrekt.
Lincky
Mountainbiker

Post by Lincky »

Idem hier, er blijft altijd iemand bij de fietsen.
Ieder om de beurt.
mudshark
Mountainbiker

Post by mudshark »

Ik heb wellicht te veel vertrouwen in de mensheid en ben een paar keer erg nonchalant geweest. Not any more!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

De mijne hangt altijd vast bij de inschrijving voor een TT. Douchen doe ik ook steeds thuis.
Ik ga wel redelijk dikwijls op verlof in de vakantieparken in de Ardennen. Daar staat hij regelmatig alleen in een vakantie bungalow.
Daarstraks heb ik een offerte van mijn verzekeringsmakelaar gekregen voor een omnium verzekering voor de fiets. Voor ongeveer 265 euro is hij verzekert voor een waarde van 3700 euro. Ik ben toch serieus aan het twijfelen om hem de eerste 2 jaar toch te laten verzekeren.
Dan ben ik terug veel geruster als we eens gaan wandelen of een geocache gaan doen als ik op verlof ben.
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Mijn bike blijft ook niet meer alleen achter op wedstrijden... Enkel aan de camion of in de auto. De auto is trouwens ook niet echt veilig. Enkele jaren geleden hebben ze op een parking voor een hotel in Houffa enkele auto's opengebroken voor de bike...
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

forza_inja wrote:Heb mij zo'n cijferslotje van BBB gekocht, kost maar iets van een 6 euro (denk ik toch), en zal toch al een beetje helpen denk ik.

Image
Wij, ik en mijn vader, hebben ook zo een slotje maar dan van Pro.
De prijs is ongeveer dezelfde.

mb
Post Reply