Wat maakt een goede toertocht ?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Wat maakt jou toertocht geslaagd ??

Kameraden, sfeer en omgeving
36
31%
moeilijkheidsgraad, snelheid en verbrande Kcal
24
21%
bepijling, bevoorrading, organisatie
56
48%

Total votes: 116

triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

idd rond de 50% offroad BEN IK in west vlaanderen meer dan tevreden
goed uitgepijld zeer belangrijk (+gevaarlijk punten aangeduid)
bevoorrading mag voor mijn sober zijn(koek+sportdrankje)
goed bike wash niet telang moeten wachten
douche gebruik al enkele jaren nie meer :-? (thuis wel hoor
)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

wat het belangrijkste is voor een vtt-tocht

goede organisatie en dit houd in
degelijke bepijling( minstens 3 pijlen; aankondiging,afslag,bevestiging)
goede bevoorrading (fruit,koek drank)
leuk parcours(volgens de mogelijkheden van de streek(men kan geen"bergen "bijmaken) :P
deftige afspuitstand zonder te lange wachttijden
warme douches van begin tot einde =D> =D>
en een leuke en vlotte aprés-bike
en....een bewaakte fietsstalling........

nog vragen kom dan volgend jaar het zelf ondervinden op de 7 de Parel van Brabant op 9 november 2008 in Humbeek
lastigen
Mountainbiker

Post by lastigen »

inderdaad ,alles is belangrijk
den drank tijdens het rijden, den drank na het rijden
en de verbrande cal kan je de volgende week met een andere TT verwerken :lol: :lol:
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Reeds velen hebben het aangehaald, maar we gaan in de eerste plaats voor het sportieve toch?
- Een gevarieerd parcours, met weinig on-road (anders koos ik wel voor een racefiets).
- Duidelijke afpijling is wel leuk en het hoeft dan niet met 3 pijlen misschien maar wel een beetje consequent (niet één keer 20 m voor een splitsing en volgende keer op de splitsing ...).
- Fietsbewaking vind ik wel nodig/handig, zeker als je wat duurder materiaal hebt en wil douchen, dan laat ik hem liever niet zomaar achter.
- één bevoorrading met wat sportdrank, een stukje fruit en/of koekje is voor mij ruimschoots voldoende voor een doorsnee tocht van 60 km.

Eén specifieke opmerking heb ik wel ... Ik ben niet zo'n vroege vogel en vertrek vaak als laatste aan een TT, of moet deze laten liggen omdat ik niet voor 10u ter plaatse geraak ... jammer! #-o
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

i-Mac wrote:Te St-Andries is het aantal deelnemers meer dan verdubbeld, en was er zo goed als niets meer voorhanden voor de namiddag rijders.
Ik werp hier geen steen naar St-Andries. Ik vind het fout van organiserende clubs dat ze niet in een back-up voorzien. Op voorhand bekijken : wat kunnen we tekort komen ? Waar en wat kunnen we nog op zondag bijkopen ? Er zijn nog supermarkten of drankwinkels open op zondag. Ongeopende dozen neemt een leverancier steeds terug. Vooraf wel te bespreken. Organisatorisch komt er veel bij kijken, maar al doende leert men. Dus St-Andries : keep on going ! =D>
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Herder Alex² wrote:
i-Mac wrote:Te St-Andries is het aantal deelnemers meer dan verdubbeld, en was er zo goed als niets meer voorhanden voor de namiddag rijders.
Ik werp hier geen steen naar St-Andries. Ik vind het fout van organiserende clubs dat ze niet in een back-up voorzien. Op voorhand bekijken : wat kunnen we tekort komen ? Waar en wat kunnen we nog op zondag bijkopen ? Er zijn nog supermarkten of drankwinkels open op zondag. Ongeopende dozen neemt een leverancier steeds terug. Vooraf wel te bespreken. Organisatorisch komt er veel bij kijken, maar al doende leert men. Dus St-Andries : keep on going ! =D>
St-andries was op een zaterdag :roll: Bovendien was dit de 19e editie
Stalley
Mountainbiker

Post by Stalley »

:lol: :lol: :lol: GEWOON een GOED HUMEUR meenemen naar eender welke TTal de rest is muggezifterij.GRT. :bounce: :bounce: :bounce:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

MADRISTA666 wrote:geloof me vrij!!!! gisteren nog in het bos bij ons gaan rijden en géén straat gezien of overgestoken :wink:
Idd, allemaal goed en wel, maar mag het ook bij een TT?? Ik kan gerust een TT van 45km (geen toertje van 15km door het bos!) inrichten die bijna 75-80% offroad aandoet, maar de boswachter zal mij niet graag zien komen want na de passage door het bos zal het aantal paden verdubbeld zijn. Ook zijn er veel bossen waar je gewoon niet in mag omdat ze privé zijn. En zo zijn er vele hoor, waar je dikwijls gaat rijden en opeens staat de eigenaar daar dat je eigenlijk op zijn eigendom zit... Ik geloof u dus niet vrij! Maar doe gerust eens, laat mij dan wel weten wanneer die TT doorgaat! :wink:

De meeste TT's zitten rond de 45-50% offroad, enkele uitschieters rond de 65%. Meer is in Vlaanderen bijna niet mogelijk. Zelfs marathon's in de Ardennen komen maar aan 80% en niet de 95% die hier dikwijls verteld wordt, je krijgt gewoon een volledig vertekend beeld door de lange afstand en omdat je de asfalt ziet als recuperatie.
kris
Mountainbiker

Re: top

Post by kris »

Schoupabiker wrote:.....- Duidelijke afpijling is wel leuk en het hoeft dan niet met 3 pijlen misschien maar wel een beetje consequent (niet één keer 20 m voor een splitsing en volgende keer op de splitsing ...).
Ik ben er mee akkoord dat dit het best is dat men steeds dezelfde manier van bepijlen aanhoudt.
In de praktijk is dit iets moeilijker. Meestal zijn er meerdere mensen van de club aan het uitpijlen. De een hangt zijn pijlen al een beetje anders dan de ander.

Voor de rest volg ik uw opmerkingen volledig... 8)
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

geen hagelstenen, want dat doet zeer... :wink:
aja, en goede beentjes en tof gezelschap!
Post Reply