goede morgen,
ik heb sedert februari een nieuw mtb, full XTR.
Na 5000 km alles moeten vervangen, casette, ketting en voortandwiel.
Na de volgende 3500 km. terug van hetzelfde liedje, alles vervangen,..... enkele van mijn achterste tandwielen draaiden zelf door !!!!
ik heb twee kettingen in gebruik, en verleg ze om de 300 km, iedere week dus.
mountainbiken wordt zo een duur grapje, is deze slijtage normaal ???
grtjs
pol
levensduur casette XTR
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Re: levensduur casette XTR
Deze slijtage is normaal, daar wil ik zelfs voor tekenen.rEvo wrote: k heb sedert februari een nieuw mtb, full XTR.
mountainbiken wordt zo een duur grapje, is deze slijtage normaal ???
Alleen had je bij aankoop moeten overwegen of een XTR wel echt nodig is en of een XT groep ook al niet geschikt was, niet dat je bij deze langer gaat rijden maar als men dan versleten onderdelen gaat vervangen dit al een serieus stukje budgetvriendelijker is.
- rEvo
- Mountainbiker
- Location: Thompson master carbon XTR en een 'steekkar' voor als er een halve meter slijk ligt...
mijn rekening dit jaar
bedankt serge en swannie,
ik overweeg inderdaad om te vervangen door XT in de toekomst, dat zal schelen in de portemonee.
ik stuur nog even mijn rekening door, reeds geplaatst in een andere rubriek.
MIJN REKENING !!!!!!!!!
fiets gekocht in februari, full XTR
augustus, na +/- 5000 km : 2 kettingen shimano dura ace € 56, cassette schimano XTR € 206 , kettingblad € 172.
november, na 8500 km. nog eens hetzelfde als bij 5000 km. + nieuw achterwiel XTR € 462, was doorgeremd.
voorwiel zit er ook bijna door, dus dit jaar nog een € 462.
TOTAAL IN 10 MAANDEN //// 1792 EURO !!!!!
van de rest spreken we niet ; remblokken, kabels en banden
ik overweeg inderdaad om te vervangen door XT in de toekomst, dat zal schelen in de portemonee.
MIJN REKENING !!!!!!!!!
augustus, na +/- 5000 km : 2 kettingen shimano dura ace € 56, cassette schimano XTR € 206 , kettingblad € 172.
november, na 8500 km. nog eens hetzelfde als bij 5000 km. + nieuw achterwiel XTR € 462, was doorgeremd.
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Als je aan een dergelijk tempo velgflanken vreet, zou ik deftig overwegen om over te stappen op een custom handgemaakte wielset met ceramische velgen, of de overstap maken naar schijfremmen. Voor de prijs die jij noemt voor de wielset maak ik je een héél deftige handgemaakte set, waarschijnlijk zelfs voor (een pak) minder geld. Mail me.
Re: mijn rekening dit jaar
Jawaddedadde !! Stevige rekening. Misschien ook eens overwegen om die onderdelen via tinternet aan te kopen, zal toch al stuk goedkoper zijn...rEvo wrote:bedankt serge en swannie,
MIJN REKENING !!!!!!!!!
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Die prijs is zoprecies zelfs enkel voor het achterwiel.LucVR wrote:Als je aan een dergelijk tempo velgflanken vreet, zou ik deftig overwegen om over te stappen op een custom handgemaakte wielset met ceramische velgen, of de overstap maken naar schijfremmen. Voor de prijs die jij noemt voor de wielset maak ik je een héél deftige handgemaakte set, waarschijnlijk zelfs voor (een pak) minder geld. Mail me.