STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Bertn Biedong
Mountainbiker

Post by Bertn Biedong »

Een strandrace is een hele belevenis op zich. Deelnemen is inderdaad belangrijker dan winnen en doseren is de boodschap. Wie als een kieken zonder kop van start gaat en alles geeft van bij het begin zal niet lang standhouden. Als je in een groepje terecht komt blijf er dan rustig in mee peddelen en probeer niet alleen naar het groepje voor je te vlammen want dan zal je zeer vlug de man met de hamer tegen komen. Aan alle deelnemers veel succes gewenst !! :wink:
swoosher
Mountainbiker

mag iedereen deelnemen aan de race??

Post by swoosher »

ik zelf ben nog maar net bezig maar ik wil da echt eens proberen want da lijkt me zot om langs de zee te crossen maar ik ben nergens lid ofzo mag ik ook deelnemen aan de race??
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Jongens en meisjes, Kadee heeft de site een update gegeven. :wink:
Alles ziet er nog mooier uit en is aangevuld. =D> Nu ook met wekelijkse update van de inschrijvingen. :bounce:
Dus zeg het voort .... :bounce: :lol: :bounce: :lol: :bounce:
mani
Mountainbiker

Post by mani »

hoe zit dat met de bike, als ik die na de race afspuit is dat voldoende of moet ik nog ergens rekening mee houden.
Zou graag meedoen, maar twijfel nog(conditie).
Ik kom van Limburg.
Bertn Biedong
Mountainbiker

Post by Bertn Biedong »

Na het afspuiten van de bike alle bewegende delen een beetje inspuiten met WD40 (kan je in doe het zelfzaak vinden). Ketting zeker niet vergeten. Eenmaal je thuis ben je bike niet aan de kant zetten maar direkt volledig kuisen. Dit doe je het beste met lauw water en een zachte borstel. Ook direkt alles terug afdrogen en overal waar maar zand in kan zitten eventueel uitblazen en als je die mogelijkheid niet hebt alles manueel verwijderen. Het is idd een redelijk werk maar je bike gaat er langer van mee. Het grootste gevaar bij het strandracen is niet zozeer het zand maar het zoute water. Dit is een regelrechte aanslag voor je bike maar als je die goed poetst zou je geen problemen mogen hebben. Nog een tip misschien. Als je een strandrace gaat rijden kan je voordien je kader en vork een beetje poetsen met een doekje waar je een klein beetje olie op doet. Als je dat nadien goed opensmeert op je fiets dan blijft het zoute water en het zand niet zoveel kleven. :wink:
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

laatst in schevingen meegedaan. En niet mijn fiets afgespoten daar ben ik nooit zo'n voorstander van ivm je lagers. Wat ik wel gedaan heb is een 2tal Jerrykan (oude antivries kannekes) met warm water en afwasmiddel meegenomen en de fiets bij de auto gewassen. Is volgens mij een snellere manier kan je je eerste lekker omkleden en hoef je niet in de rij te gaan staan voor het afspuiten. En vlgs mij is dit ook nog beter, als je in het bos bent geweest en je fiets afspuit zit hij nog onder de troep.
Thuis heb ik mijn fiets nogmaals gedaan maar heeft er niets mee geleden !!!
darkdust
Mountainbiker

verkenning parkoers

Post by darkdust »

Hallo,

Ik ben vandaag het parkoers gaan verkennen. Tussen de pier en het staketsel was het echt wel los zand waar je niet vooruit kwam. Komt dit door de stand van het water, waardoor we niet ver genoeg konden rijden om hard zand te hebben ?
sergio
Mountainbiker

Post by sergio »

wie we hier hebben ons schoonbroer. :lol:
om uw vraag te beantworden.
de wedstrijd wordt gereden als het normaal laag water is dan kan je verder rijden zo da je op verharde zand kot.

zeg met welke fiets ben je geweest?

groeten
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: verkenning parkoers

Post by long fellow »

darkdust wrote:Hallo,

Ik ben vandaag het parkoers gaan verkennen. Tussen de pier en het staketsel was het echt wel los zand waar je niet vooruit kwam. Komt dit door de stand van het water, waardoor we niet ver genoeg konden rijden om hard zand te hebben ?
Normaal gezien heb je enkel zeer slechte stroken, juist onder de Pier tot aan de golfbreker (kant staketsel) en dicht aan de vloedlijn een 500m voor het staketsel. :evil:
De rest is mag normaal geen probleem zijn. [-o<
mani
Mountainbiker

Post by mani »

Mijne baas en ik zijn ingeschreven van vandaag. :-D
Ik hoop dat het voor ons te doen is .
ik ga maar beginnen te trainen :-)
Post Reply