er zijn 8 min tussen jou 2 posts, trek eens een avondje uit om alles goed na te lezen, alles is hier reeds uitvoerig uitgelegd. Er zijn verder nog een pak forums op 't web te vinden over de Rohloff naaf veel lees plezierstevo87 wrote:in 57 pagina's raak je snel de draad kwijtmaargoed ff een stukje gelezen en het enige wat ik lees is geen slijtage, geen slijtage. en je bent ongeveer 250 euro kwijt aan onderhoud (olie etc) per 3 jaar. in 3 jaar heb ik 1 cassette en 3 kettingen versleten. met ketting roulatie kun je super lang rijden.
250€ of 330€ afhankelijk van de bron was voor 60000km OFFROAD gebruik hoor, aangezien jij dat blijkbaar in 3 jaar doet en je daarbij nooit CS of materiaalpech hebt, geen schakelfouten maakt en daarenboven nog over ongeloofelijk slijtvast materiaal lijkt te beschikken is de Rohloff idd niks voor jou
waarom doen jullie zoveel moeite om de Rohloff af te breken, dat ding is toch zo goed als onverwoestbaar, en shimano en SRAM spullen zijn wat mij betreft zeer goed materiaal maar de Rohloff biedt op het gewicht na gewoonweg meer voordelen
enkel de kader en wielen zijn nieuw, al de rest had ik liggen maar ik schat zo'n 2500€ ... meer dan dezelfde met XTR dat zie je ook bij idworks en endorfinswinnen wrote:En wat kost dat machien?