bedankt serge en swannie voor jullie antwoord/
ik heb mijn rekening geplaatst in een andere rubriek, en overweeg inderdaad om toch te vervangen in de toekomst naar XT, dat zal schelen in de portemonee..
mijn rekening :
fiets gekocht in februari, full XTR
augustus, na +/- 5000 km : 2 kettingen shimano dura ace € 56, cassette schimano XTR € 206 , kettingblad € 172.
november, na 8500 km. nog eens hetzelfde als bij 5000 km. + nieuw achterwiel XTR € 462, was doorgeremd.
voorwiel zit er ook bijna door, dus dit jaar nog een € 462.
TOTAAL IN 10 MAANDEN //// 1792 EURO !!!!!
van de rest spreken we niet ; remblokken, kabels en banden
mijn rekening dit jaar
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
waar in godsnaam durven ze +200€ vragen voor een xtr cassette??? zo wordt het idd héél duur...
Kzou zeggen, koop je zelf wat Park Tool gereedschap, oa cassettetool, en bestel alles online, dan zal het al direct een pak goedkoper worden!
Dat gereedschap is mss niet heel goedkoop, maar na 1x alles zelf te vervangen heb je je geld er wel terug uit...
Kzou zeggen, koop je zelf wat Park Tool gereedschap, oa cassettetool, en bestel alles online, dan zal het al direct een pak goedkoper worden!
Dat gereedschap is mss niet heel goedkoop, maar na 1x alles zelf te vervangen heb je je geld er wel terug uit...
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Als je de onderdelen via internet in Duitsland zou bestellen, dan kwam je al maar op de helft uit.
En ook de overstap maken naar velgen met een ceramische flank, dan zijn die problemen met doorremmen ook weer opgelost.
Was een nieuwe velg steken niet pakken goedkoper geweest?
Dus veel geld, maar in mijn ogen ook heeeeeeeeeeel veel geld weggesmeten.
En ook de overstap maken naar velgen met een ceramische flank, dan zijn die problemen met doorremmen ook weer opgelost.
Was een nieuwe velg steken niet pakken goedkoper geweest?
Dus veel geld, maar in mijn ogen ook heeeeeeeeeeel veel geld weggesmeten.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Re: mijn rekening dit jaar
Post by Rock Rider »
amaai, dienen bike moe nog een beke afzien...rEvo wrote: nieuw achterwiel XTR € 462, was doorgeremd.
voorwiel zit er ook bijna door, dus dit jaar nog een € 462.
TOTAAL IN 10 MAANDEN //// 1792 EURO !!!!!
van de rest spreken we niet ; remblokken, kabels en banden
da wiel i da geen garantie? Da kan toch nie...
voor de rest inderdaad heeeeeeeeeel veel geld voor onderhoud van de bike!
xtr gaat dan toch nie echt lang mee?
uw lbs ziet u graag komen zeker???
die xtr cassette,ben je daar zeker van de msrp is 155 euro
en dat wiel????????
ik zou mijn lbs toch es vragen vanwaar hij met die prijzen komt
iedereen mag zijn of haar boterham verdienen,maar dit lijkt mij wel grof,of kom jij daar aan met een porsche turbo en twee callgirls??
die xtr cassette,ben je daar zeker van de msrp is 155 euro
en dat wiel????????
ik zou mijn lbs toch es vragen vanwaar hij met die prijzen komt
iedereen mag zijn of haar boterham verdienen,maar dit lijkt mij wel grof,of kom jij daar aan met een porsche turbo en twee callgirls??
- rEvo
- Mountainbiker
- Location: Thompson master carbon XTR en een 'steekkar' voor als er een halve meter slijk ligt...
nog even mijn rekeningen erbij gehaald.
wiel XTR WHM 970 : 462 euro
ketting shimano dura-ace 114 sch 9sp : 28 euro / stuk
cassette shimano 9 speed xtr 11-32 : 206 euro
kettingblad fc-m970 44 T : 172 euro
kunnen jullie mij de juiste site geven waar ik dit alles kan bestellen.?
en welke tools moet ik aanschaffen om dit te monteren en waar?
ik ben niet erg handig in dit soort dingen, misschien is er iemand bij uit de streek van Brugge en mag ik even langskomen voor wat technische bijstand? Als het eenmaal lukt, dan trek ik mijn plan wel in de toekomst.
bedankt
pol
ik ben niet erg handig in dit soort dingen, misschien is er iemand bij uit de streek van Brugge en mag ik even langskomen voor wat technische bijstand? Als het eenmaal lukt, dan trek ik mijn plan wel in de toekomst.
bedankt
pol
bv. bij www.mtbikers.com kan je tercht voor je gereedschap en componenten... is mss niet dé goedkoopste, maar qua snelheid van leveringen onklopbaar...rEvo wrote:nog even mijn rekeningen erbij gehaald.
bedankt
pol
voor technische bijstand, de site van parktool staat vol met handige manuals mét foto
www.bike-components.de is een heel goedkope duitse webwinkel, maar hier duren de leveringen een paar dagen langer.
eigenlijk zijn er massa's e-shops, hier op het forum staat er ergens een lijstje, met de zoekfunctie moet die makkelijk te vinden zijn